יונדאי i40, מחליפת הסונטה
תערוכת ז'נבה אמנם תיערך רק בחודש מרץ, אבל ביונדאי מתקשים להתאפק ומפרסמים פרטים ראשונים על יורשת הסונטה. המשפחתית הגדולה, להיט מכירות בשוק הליסינג הישראלי בעבר ודגם שוליים כיום, תוחלף במכונית חדשה לחלוטין שתכונה i40, ותהיה גרסה אירופית לסונטה הקוריאנית שנחשפה אשתקד, ומשווקת גם באמריקה. ובפעם הראשונה, האירופית תהיה שונה משמעותית בעיצובה החיצוני מאחיותיה שממזרח ומערב – כפי שחשפנו בתמונות הריגול שפרסמנו לאחרונה.

ה-i40 תציע עיצוב מודרני בהרבה מהסונטה הישנה, ומחליפה את הקווים הפשוטים-מרובעים במרכב מפוסל, הכולל קו מותניים מודגש העולה כלפי מעלה ככל שנעים לכיוון חלקה האחורי של המכונית. הגג הקמור אמור לשוות ל-i40 עיצוב דמוי קופה, ואילו בחרטום ניתן לפגוש את סבכת היצרנית החדשה, בסגנון המזכיר את יונדאי ix35. העיצוב המסוגנן נמשך גם לחלק האחורי, שנראה באיורים נאה למדי.
עכשיו זה רשמי: מחליפת יונדאי סונטה תכונה i40
צילום: מנהל
יונדאי סונטה היבריד – סיכויים מצויינים להגיע אלינו

בצעד מעניין יונדאי תחשוף בתערוכת ז'נבה במרץ את גרסת הסטיישן, שתהיה הראשונה במבחר הדגמים באירופה. גרסת סדאן החשובה הרבה יותר לשוק הישראלי, תוצג רק בשלב מאוחר יותר, ככל הנראה בתערוכת פרנקפורט הבאה בספטמבר 2011. יונדאי לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו של המכונית החדשה ומסתפקת באיורים בלבד. פרטים נוספים צפויים להתפרסם בסמוך לפתיחת תערוכת ז'נבה, שתתקיים בשוויץ בין ה-3 ל-13 במרץ 2011.
נכון לעתה עדיין לא ידוע אם חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, תשווק אצלנו את ה-i40 האירופית, את הסונטה האמריקנית או את שתיהן גם יחד. יצויין כי באמריקה הוצגה לאחרונה סונטה הייבריד, גרסת כלאיים אופנתית עם עיצוב קרוב יחסית ל-i40, וסיכויים מצויינים להגיע לאירופה ולישראל.