ביד אחת גביע הניצחון, ביד שנייה גביע האליפות, ובאמצע דגל ישראל

היום התקיימה מסיבת עיתונאים עבור אלון דאי, בעקבות הפיכתו לאלוף אסיה במרוצי פורמולה רנו. המפגש התקיים במתחם "המסלול" שליד גני התערוכה בת"א ובסיומו ביצע אלון מספר הקפות הדגמה על המסלול במכונית רנו מגאן ספורט. מכוניות הפורמולה אליהן רגיל אלון בן ה-18, אשר הוציא רישיון נהיגה ישראלי רק לפני פחות משנה, הן כלים שונים לחלוטין מרכבי הכביש שכולנו מכירים. מדובר במכוניות מרוץ לכל דבר, בעלות מנועים בהספקים של כ-200 כ"ס, משקל של כחצי טון לפני נהג ונתוני ביצועים מעולם מכוניות העל - 265 קמ"ש ופחות מ-3 שניות מאפס למאה.

אלון סיפר במפגש על דרכו מתחרויות הקארטינג בגיל 10 ועד לאליפות אסיה בגיל 18, כשהוא מתמקד גם בהכנות הפיזיות והמנטליות שיש לעבור בכדי להגיע להישג שכזה. אביו אברהם סיפר על הקשיים הלוגיסטיים והכלכליים של הדרך הקשה למרוצי המכוניות בחו"ל, ועל העובדה שעד כה הוא נאלץ לממן את מאות אלפי השקלים הנדרשים לכך מכיסו הפרטי. עם ההצלחה, יש לקוות, יצליח אלון לקבל מימון בצורה זו או אחרת בכדי שיוכל להמשיך את דרכו בעולם הספורט המוטורי העולמי.

אלון עתיד להתגייס לצה"ל בעוד מספר חודשים, ועל אף שעבר את המיונים לקורס טיס נעשים מאמצים כבירים בכדי להגדירו כספורטאי מצטיין, ובכך לאפשר לו להתאמן, לצאת לתחרויות בחו"ל ולייצג את מדינת ישראל בתחום אשר בו כמעט ואין לה ייצוג בזירה העולמית.

השלב הבא אחרי אליפות הפורמולה רנו, מבחינת אלון, הוא המעבר המתבקש לפורמולה 3. מדובר בקפיצת מדרגה מבחינת איכות המרוצים והכלים התחרותיים, ובעיקר עבור הנהגים, אשר עבורם זהו שלב חשוב מאוד בקריירה. בקרוב עתיד אלון לעבור מבחנים עבור מספר קבוצות פורמולה 3 אשר יצרו איתו קשר לאחר ההצלחה באליפות אסיה, והוא מקווה להתקבל אל אחת מהן בכדי שיוכל לקבל מימון חלקי להמשך פעילותו בתחום.

אנחנו נמשיך, כמובן, לסקר באופן צמוד את דרכו של אלון בספורט המוטורי העולמי, ומאחלים לו הצלחה כל הדרך עד לפורמולה 1.