לפני יותר מארבעה עשורים היה גורדיני שם נרדף למכוניות רנו ספורטיביות, שצברו נצחונות במירוצי ראלי בשנות ה-60 והיו עבור רנו את מה שאבארת' היו לפיאט, למשל. סדנת גורדיני רשמה בידי המייסד, אמאדה גורדיני, עבר ספורטיבי מפואר כולל השתתפות במירוצי פורמולה 1 בשנות ה-50, אך בתחילת שנות ה-60 עברה הבעלות לידי רנו – והשם גורדיני מזוהה יותר מכל עם גרסאות ספורטיביות של מכוניות רנו של אותם ימים, ובעיקר גרסת גורדיני ל-R8 בעלת ההנעה האחורית. בעוד המכונית הרגילה הסתפקה ב-50 כ"ס צנועים ממנוע ה-1.1 ל', היותר-גדול בהיצע, הרי שגרסת גורדיני שלפה מאותו מנוע לא פחות מ-90 כ"ס – נתון מכובד יחסית לנפח אפילו היום. מאוחר יותר זכתה ה-R8 גורדיני למנוע מוגדל בנפח 1,255 סמ"ק, ממנו הפיקה 100 כ"ס. מכוניות גורדיני התאפיינו בצבע כחול זועק עם פסים לבנים, צביעה שאפשרה לזהותן בקלות ולפחות בהתחלה היתה האופציה היחידה. בהמשך הודבק השם גורדיני גם לגרסאות ספורטיביות של ה-R12 וה-R5.
ועכשיו מוציאה רנו את השם גורדיני מהנפטלין. אבל לפני שאתם מטפחים תקוות לקאמבק נוסח אבארת' אצל פיאט – מן הראוי להבין: לרנו כבר יש חטיבה ספורטיבית, 'רנוספורט' או RS בקיצור, ואין כל כוונה להקים זרוע ספורט חדשה. בגלגול החדש, השם 'גורדיני' לא ייצג גרסאות קרביות רושפות-אש: דגמי הספורט הנוכחיים ישמשו כבסיס מכני, ללא כל שינויים, כך שהשם גורדיני הפעם מייצג למעשה רמת גימור ותו לא. כדברי רנו עצמה, בתגובה לשאלה ישירה היכן ימוצבו גרסאות גורדיני, התשובה היתה כי מדובר בהשלמה לדגמי הספורט שיהיו יותר פרימיום, יותר שיק ויורת מודרניים. במלים אחרות – תקבלו גרסאות ספורט עם ריפודי עור, מערכות שמע ותקשורת ושאר פינוקים. זו הפרשנות שלנו, על כל פנים. ואנו חייבים להודות שזה מאד מאכזב.
הגורדיני הראשונה שתוצג תתבסס על הטווינגו ותכונה "טווינגו גורדיני RS". ההשקה תתרחש כבר החודש, בעוד פחות מ-10 ימים, ב-25 בנובמבר; המסירות בפועל יחלו באביב 2010, ואז גם תושק הגורדיני הבאה בתור, על בסיס הקליאו RS. בהמשך תגיע גרסת גורדיני גם למגאן.