לקח קצת זמן לניסאן להוציא מחליף לטראנו הקשיש, אבל הנה או-טו-טו הוא מגיע: בתערוכת ז'נבה בעוד כחודש תערוך ניסאן בכורה אירופית לפאת'פיינדר, רכב-הפנאי שהחל את דרכו בשוק האמריקני. לצורך השיווק באירופה עבר הפאת'פיינדר שורה של שינויים, החשוב שבהם – התאמת מנוע טורבו-דיזל (בארה^ב משווק הדגם רק עם מנוע בנזין V6); הגרסה האירופית תיוצר בספרד. מנוע הטורבו-דיזל המדובר הוא גרסה משופרת של מנוע ה-2.5 ל' המוכר לנו מהווינר. התאמת מערכת הזרקת מסילה-משותפת דור שני סייעה להגביר את ההספק ל-174 כ^ס, יותר ממנוע ה-3.0 ל' הנוכחי של הטראנו; המומנט המרבי הוא 41.1 קג^מ מכובדים, מעל ומעבר למנוע הנוכחי שמסתפק ב-35 קג^מ. פרטים על תיבות ההילוכים לא נמסרו (אבל כן, תהיה גרסה אוטומטית). הפאת'פיינדר מציע מבנה קונבנציונלי לרכב פנאי/שטח – שלדת סולם נפרדת, סרן חי מאחור ומיתלי עצמות-עצה-כפולות מלפנים (אך עם קפיצי סליל ולא מוטות-פיתול). מערכת ההנעה מציעה שפע אופציות, החל מהנעה אחורית בלבד, דרך הנעה כפולה (המתאימה גם לנהיגת כביש) עם שילוב אוטומטי של הגלגלים הקדמיים בהתאם לצורך, הנעה כפולה ^קונבנציונלית^ נעולה עם חלוקה שווה קדימה אחורה, ומצב Lo נעול. מבחינת הממדים מציע הפאת'פיינדר גידול ניכר לעומת הטראנו, בעיקר בבסיס הגלגלים שארוך ב-20 מ^מ תמימים: 2.85 מ'. ממד הרוחב אף הוא מציע שיפור ניכר, 1.85 מ' לעומת 1.76 מ' בטראנו, כך ששבעת הנוסעים יהנו ממרחב מחייה גדול בהרבה. עם זאת, הסרחים העודפים קצרים משמעותית, דבר התורם כמובן לשיפור זויות המרכב וכושר העבירות, כך שהאורך הכללי גדול ב-4 ס^מ בלבד ועומד על 4.76 מ'. הגרסאות האמריקניות של הפאת'פיינדר שוקלות כ-2.1-2.2 טון. הפאת'פיינדר יגיע ארצה כדגם 2006, כשהטראנו ימשיך בשלב ראשון להמכר, בגרסת 3 דלתות. הדגם החדש השני שניסאן תציג בזנ'בה הוא הנבארה, הגרסה האירופית של הפרונטיר האמריקני. הנבארה מקבל גם הוא את מנוע הטורבו-דיזל החדש, אך יוצע בשני הספקים, 174 כ^ס כמו בפאת'פיינדר, או גרסה מופחתת-הספק עם 145 כ^ס ומומנט של 36.3 קג^מ – עדיין יותר מכל טנדר אחר בשוק (פרט לשברולט סילברדו הענק, כמובן, ששייך לאופרה אחרת). בהנחה שגם הנבארה יקבל תיבה אוטומטית, הוא צפוי להיות הלהיט הבא של שוק הטנדרים. הנבארה/פרוטנטיר מבוסס על אותה פלטפורמת ^אלפא^ של ניסאן, עליה יושב גם הפאת'פיינדר (וגם דגמי הטיטאן והארמאדה האמריקניים), אך עם שינויים מתבקשים – בסיס גלגלים מוארך, וקפיצי עלים מאחור במקום קפיצי סליל. לעומת הווינר הנוכחי, לנבארה בסיס גלגלים ארוך בהרבה, 3.20 מ' לעומת 2.95 – בשורה טובה לכל מי שמשתמש בטנדר כרכב משפחתי; גם באורך הכללי הגידול דומה, 5.22 מ' לעומת 4.96. יש להדגיש כי כל הממדים המדוברים הם של הדגם האמריקני – יתכנו שינויים בגרסה האירופית. בשלב זה אין מידע לגבי מועדי הגעה, גרסאות, אבזור או, כמובן, מחירים.