סוף סוף, אחרי כעשור, מחליפה קאיה את הספורטאז' הקשיש. הספורטאז' הפך לזן נדיר בשנותיו האחרונות: הוא הוגדר כרכב שטח/פנאי עירוני קומפקטי, אבל נוצר בימים שגם לרכבי פנאי כאלו הייתה שלדת סולם וסרן אחורי חי. מאז השתנו כמה דברים בעולם, רכבי פנאי בסגמנט של הספורטאז' הפכו לרבי מכר, ודרישות הקהל לעידון על הכביש מצאו ביטוי במעבר למרכב אחוד, מתלים נפרדים מאחור ומערכות הנעה כפולה שהיא בעיקרה קדמית, עם שילוב הגלגלים האחוריים בהתאם לצורך. במלים אחרות, לספורטאז' היתה יכולת שטח מעל ומעבר לדרישות קהל-היעד העולמי המתפתח, ומצד שני הוא לא עמד בדרישות לעידון, נוחות והתנהגות כביש ברמה עכשווית. בקאיה גם הפנימו את השינוי ובדיוק לפי כך הם פיתחו את הספורטאז' החדש – אם כי יש להשתמש במונח ^קאיה פיתחו^ בזהירות. למעשה, מתחת לעיצוב השונה, זהו בדיוק יונדאי טוסון שהושק לא מכבר. זה אומר לא עוד מבנה של רכב שטח לשמו אלא מרכב אחוד, מיתלים נפרדים וכן הלאה. הממדים זהים, עם אותו בסיס גלגלים של 263 ס^מ, וגם היצע המנועים זהה (ומוכר מדגמים אחרים של יונדאי וקאיה): בנזין 2.0 ו-V6 2.7 ל' עם 141 ו-175 כ^ס בהתאמה, ודיזל 2.0 ליטר 112 כ^ס. תיבות ההילוכים המוצעות הן ידנית בת 5 מהירויות או אוטומטית בת 4 הילוכים (עם תפעול ידני) – ואל תחשבו אפילו על הילוך כוח. קאיה אמנם מתעקשים למצב את הספורטאז' החדש ככלי קשוח יותר מהטוסון אך נראה שהקשיחות של הספורטאז' החדש מסתכמת בעיצוב קצת יותר אגרסיבי עם קווים מרובעים יותר, תפיחות בבתי בגלגלים, גגון המשתלב בדלת האחורית, ויחד עם קפל מותניים באזור הפנסים האחוריים הספורטאז' יכול להזכיר מאחור, לבעלי דמיון מפותח, את הוולוו XC90. מפרט הבטיחות עליו מדובר בחו^ל כולל 6 כריות אויר, ABS, בקרת משיכה, בקרת יציבות ומערכת חלוקת עוצמת בלימה.