בשבוע שעבר נחשף, בקול רעש ותרועה, מותג חדש של מכוניות ספורט בריטיות: Keating. לפי ההכנות המוקדמות, ההודעות הדרמטיות לעיתונות וקיום ההשקה כאירוע סגור למוזמנים בלבד, ניתן היה לחשוב שפולקסווגן משיקים בוגאטי חדשה – אבל בסך הכל מדובר כנראה בעוד מוצר של תעשיית-החצר הבריטית, ולפחות על פי הרשמים הראשונים מדובר על מכוניות שקרובות יותר לאולטימה, למשל, מאשר לבוגאטי (ולמעשה, בתהליך הפיתוח השתמש גם המייסד, אנתוני קיטינג, במכונית אולטימה כ''פרד'' לבדיקת המרכב החיצוני, לפני שהתפנה לפתח את השלדה). אבל ניתן קצת קרדיט לחברה הצעירה ונקווה כי יצליחו להתרומם, מה גם שלפי ההודעה לעיתונות עברו המכוניות תהליך פיתוח של לא פחות מ-8 שנים.
על כל פנים, קיטינג משיקה שתי מכוניות: ה-SKR המיועדת לכביש, וה-TKR המיועדת לימי מסלול ולשמש כבסיס לתחרויות (אם כי עדיין תהיה חוקית לכביש). למעשה, בשלבים הראשונים של הפיתוח עמדה רק ה-TKR על הפרק, אך עם הזמן הביאו שיקולים פרקטיים למסקנה כי יש צורך גם בגרסה מעט פחות קיצונית. שיקולים פרקטיים של אחזקה הביאו גם לבחירה במנועי שברולט קורבט, בנפחי 6.0 ל' (LS2) ו-7.0 ל' (LS7). את שני המנועים ניתן להזמין בגרסאות אטמוספריות או בתוספת מגדש-על; ההספקים עבור מנוע ה-6.0 ל' הם 404 ו-525 כ''ס בהתאמה, ועבור מנוע ה-7.0 ל' – 505 ו-656 כ''ס. ואם זה לא מספיק לכם, הרי שמנוע ה-LS7 יוצע גם בגרסאות כפולות-טורבו, ואז ההספק קופץ ל-1,000 כ''ס או... 1,500 כ''ס. לטענת קיטינג, מנוע בעל כזה שפותח בסיוע סדנה מוכרת בארה''ב כבר נוסה בשלב מוקדם של בניית אבטיפוס, ואף הגיע ל-1,600 כ''ס על דינמומטר. בעת ההשקה הכריזה החברה כי בכוונתה אכן לנסות ולשבור שיאי ביצועים בעתיד, אבל לא זו מטרתה המיידית.
כל המכוניות ייוצרו לפי הזמנה ולפי מפרט הלקוח. גרסאות ה-SKR יוצעו עם ארבעת המנועים הבסיסיים כפי שפורט מעלה; ב-TKR ניתן יהיה לבחור גם במנועי הטורבו המפלצתיים. המבנה הבסיסי הוא של שלדת צינורות, כאשר הלקוח יכול לבחור במרכב מפיברגלס או סיבי פחמן; עבור ה-TKR ניתן יהיה להזמין במקום שלדת הצינורות שלדת אמבטיה העשויה סיבי פחמן. עוד יוכלו הלקוחות לבחור מתוך רשימת אופציות ארוכה, כולל מערכות עזר אלקטרוניות ותא כפפות מצונן אם דווקא בכך חפצה נפשכם.
נספר לכם עוד כי SKR בסיסית עם מרכב פיברגלס תשקול 1,190 ק''ג ותעלה החל מ-90,000 ליש''ט. TKR עם שלדה ומרכב מסיבי פחמן ומנוע ה-1,500 תשקול 995 ק''ג בלבד!
אז כן, עוד מכונית-על בריטית יוצאת לכבוש את העולם, ואנו מוחאים כפים בנימוס. המכונית שהוצגה בעת ההשקה היתה רחוקה מלהרשים מבחינת רמת הגימור והאיכות הכללית, אך אנשי קיטינג התייחסו לנושא זה והבהירו כי מדובר באבטיפוס קדם-ייצור בלתי מייצג. נחכה ונראה. תנו מבט בתמונת הפנים משמאל וראו את הלוגו של קיטינג שהוסף בפוטושופ, ותבינו מדוע אנו קצת ספקנים. אבל אנו מאחלים מכל הלב הצלחה לקיטינג ומקווים כי נשמע עליהם בעתיד – ורק בהקשרים חיוביים.