וולוו יו (You) מתערוכת פרנקפורט 2011
תערוכת פרנקפורט היא מהגדולות והחשובות מבין תערוכות הרכב בעולם, עם עשרות מכוניות חדשות שנחשפות בה מדי שנה. אלא שה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי השנה ייעדרו ממנה לא פחות מתשע יצרניות רכב גדולות - אלפא רומיאו, פיאט, ג'יפ, וולוו, מיצובישי, ניסאן, אינפיניטי, פיג'ו ו-DS (אך סיטרואן כן תציג).
בזמן המשבר הכלכלי באירופה, שהוביל לירידה חדה במכירות הרכב ולנזקים כלכליים כבדים לתעשייה, יצרניות רכב שונות ויתרו על הצגת מכוניות בתערוכות הגדולות - דבר שהיה חריג מאוד בזמנו. תערוכות הרכב נחשבו עד אז לאמצעי התקשורת המועדף על התעשייה עם קונים פוטנציאליים, ואף יצרנית לא העזה לוותר על דוכן נוצץ עם דגמיה.
מסיבת העיתונאים לחשיפת אלפא רומיאו ג'וליה. השנה אלפא מדלגת על פרנקפורט
אלא שתערוכות הרכב לא חסינות למשבר, ויחד עם התחזקות האינטרנט ככלי לרכישת מכוניות, נראה שמגמת החלשותן תלך ותחמיר. השנה כאמור תשע יצרניות יוותרו על פרנקפורט, כפי שאישרו מארגני התערוכה, איגוד יצרניות הרכב הגרמני, ה-VDA. שם מציינים כי השנה ישתתפו בתערוכה "למעלה מ-50 יצרניות", בהן מארה"ב ויצרניות חדשות מאסיה - רמז כנראה להשתתפות מותגים סיניים.
מקונצרן PSA (פיג'ו) נמסר כי תם עידן ההשתתפות מתוך "הרגל", וכי כל מותג של הקונצרן יבחן השתתפות בכל תערוכה לפי התועלת. פיג'ו ו-DS לא מצאו לנכון להשתתף השנה ו"יתקשרו עם הקהל בדרכים אחרות", בעוד שסיטרואן תשיק בפרנקפורט רכב חדש.
אינפיניטי Q30 בתערוכת פרנקפורט 2015. השנה אינפיניטי תיעדר
מניסאן נמסר כי לאחר בחינת כדאיות ההשתתפות, הוחלט לוותר על התערוכה השנה. "מעתה ואילך, נאמץ אסטרטגיה גמישה שמשתמשת בשילוב של אירועים מוטוריים, צרכניים ופרטיים בכדי לפנות למובילי דעה ולקהל הרחב", כך תגובת היצרנית. מקונצרן FCA, המייצר את דגמי פיאט, אלפא רומיאו וג'יפ, לא נמסרה תגובה רשמית.