לא פחות מ-6,444 כ"ס עמדו לרשותנו. בחלוקה ל-18 כלי הרכב שהיו על המסלול, מדובר על 358 כ"ס בממוצע לרכב. וכל זה על מסלול נהיגה תחרותי כדת ודין, כאן בארץ הקודש. 

חוויה: יום מסלול עם גרסאות AMG של מרצדס

 
זו השנה החמישית שבה חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מפיקה אירוע נהיגה בדגמי AMG. המטרה: לחוות את הגרסאות הספורטיביות של היצרנית, לטובת לקוחות פוטנציאליים וקיימים. בכל זאת, במכוניות כל-כך חזקות, אפילו לבעלים קיימים קשה לנצל אותן בכביש הציבורי בבטחה. לאירוע הוזמנו גם אנחנו, לטובת התרשמות מקו הדגמים העכשווי של מרצדס. בחלק ממנו אמנם כבר נהגנו בעבר, אבל גם לנו קשה לסרב ליום מסלול.
 
אז תכירו - מסלול שדה תימן. הוא ממוקם בסמוך לבאר שבע ומהווה חלק ראשון של פארק מוטורי עתידי בשם "מוטור סיטי". את המסלול קיבלנו "חדש מהניילונים" - הוא הושלם פחות מ-24 שעות לפני הגעתנו, ונכון להיום מדובר בגדול מסוגו בארץ - אורכו 2.1 ק"מ (ובהמשך עד 4.5 ק"מ), רוחבו בין 12 ל-15 מטר, ויש בו תשע פניות וישורת באורך 450 מטרים. הוא גם עומד בתקני FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות).

חוויה: יום מסלול עם גרסאות AMG של מרצדס

 
אחרי קבלת פנים ותדריך, חולקנו לקבוצות והמסלול חולק לשלושה מתחמים - ג'ימיקאנה (תרגילי שליטה בין קונוסים), קטע הקפה קצר עם מדידת זמנים וקטע הקפה ארוך בהובלת מדריך. כן, היו מדריכים: און יעקובסון, ליאור לוי, אלון דאי, ירין שטרן, ארז ליבן, ירון אדרי ועוד. כולם יודעים לנהוג, אבל הדרכה היא עניין הכרחי באירועים כאלו - קל מאוד להגזים כשיש כל כך הרבה כוח, וגם תמיד טוב שיהיה מי שינחה וישמור על סדר.
 
עם ההגעה למתחם חניית כלי הרכב, מסתבר שגרסאות AMG לא בנוכחות מלאה – יש A קלאס, CLA, GLA ו-C קלאס על שלוש גרסאותיה היותר-חזקות (C43 קבריולה עם הנעה כפולה, C63 סדאן ו-C63S קופה). אבל במקום השלמת הסדרה עם E63 או אחת הגרסאות החזקות של S קלאס ובטח AMG GT, קיבלנו E קופה וקבריולה בגרסאות 200 ו-300 (אפילו לא 400), SL400 ו-SLC43. היו גם שני GLC43 קופה ו-GLE43 קופה, אבל הם שירתו את אנשי הצוות.

חוויה: יום מסלול עם גרסאות AMG של מרצדס

 
אם למישהו היה ספק, השילוב בין מכוניות ספורטיביות אמיתיות למסלול ברמה בינלאומית יצרו חוויה חזקה. כיף היה ללחוץ על המצערת עד הסוף ולשחרר מאות סוסים על המסלול. בין ימים ארוכים של התעסקות במשפחתיות אפורות ורכבי פנאי מסורבלים, נהיגה במכוניות של מרצדס-AMG הזכירה לנו למה אנחנו אוהבים מכוניות ונהיגה. ואפילו לא היינו צריכים יום מלא בשביל זה.