צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, החלה לשווק את סקודה אוקטביה בגרסת 1.5 ל' טורבו, המחליפה את גרסת 1.4 ליטר טורבו. המחיר נותר כשהיה, החל מ-135,000 שקל לגרסת ליפטבק ומ-140,000 שקל לגרסת סטיישן – שתיהן ברמת גימור 'אמבישן'. האספקה בפועל לגרסאות אלו תחל באוקטובר.

1599385


כמו בדגמים אחרים של הקונצרן, ההספק (150 כ"ס) והמומנט (25.5 קג"מ) זהים לאלו של המנוע היוצא. ההפרש בביצועים זניח: 0 ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות כעת (8.2 שניות עד כה), מהירות מרבית של 220 קמ"ש (219 קמ"ד קודם), ושיא ההספק מושג ב-5000 סל"ד (5000-6000 קודם). צריכת הדלק הממוצעת דומה וגם כאן טובה מעט פחות – 16.4 ק"מ/ל', לעומת 16.7. לא ברור אם מנוע זה יוצע עם מערכת לניתוק שני מזרקי דלק בשיוט (ACT) – מערכת שקיימת בקארוק עם מנוע זה. *עדכון - מהיבואנית נמסר כי גרסת 1.5 ליטר של אוקטביה כן תשווק עם המערכת לניתוק צילינדרים בשיוט (ACT).

1599388


שינויים נוספים במבחר הגרסאות
עם פרסום המחירון המעודכן של דגמי סקודה, עולה כי המיני סיטיגו מוצעת כעת רק בגרסה עם תיבה ידנית ב-61,000 שקל (ללא שינוי); סקודה אוקטביה סטיישן תוצע גם בגרסת דיזל-אוטומטית עם מנוע 2.0 ליטר (150 כ"ס) ובמחיר של 181,000 שקל, 5000 שקל יותר מאשר הגרסה המקבילה עם מרכב ליפטבק.

גם במבחר של סופרב נעשו שינויים. כעת, גרסאות 2.0 ליטר טורבו – הן עם הנעה קדמית (220 כ"ס) והן עם הנעה כפולה (265 כ"ס) – מוצעות רק באחת משתי רמות גימור, במקום ארבעה עד היום;  'סטייל' ו'אקסקלוסיב' נגרעו מהמבחר, ונשארו רק 'ספורטליין' או L&K.

מחירי רמות הגימור הקיימות נותרו כשהיו – החל מ-238,000 שקל לגרסת 220 כ"ס (עד היום – מ-220,000 שקל) והחל מ-265,000 שקל לגרסת 265 כ"ס והנעה כפולה. בכל גרסה, המחירים זהים עבור שתי רמות הגימור.

1599386