ארבעה חודשים עברו מאז שתי הסקירות הגדולות שפרסמנו, העוסקות בדגמים החדשים שיגיעו לישראל במהלך השנה הקרובה. במהלך תקופה זו הושקו דגמים, פורסמו זמני הגעה של אחרים ואף הוצגו דגמים חדשים. לאור השינויים, נציג תמונת מצב מעודכנת – הפעם לפי חלוקה לרבעונים. בסקירה הנוכחית – כל הדגמים שיגיעו לישראל עד חודש מרץ.

במספרים
במהלך השנה הקרובה אמורים להיות מושקים בישראל כ-120 דגמים – רובם חדשים לחלוטין, בעוד שהשאר הם דור חדש לדגמים קיימים, דגמים מחודשים או גרסאות חדשות לדגמים קיימים. 
חלוקת הדגמים החדשים לפלחי שוק מגלה כי מרבית החידושים יהיו בגזרת רכבי הפנאי בגודל קומפקטי (18, עממיים ויוקרתיים). פלחי שוק נוספים שבהם יהיו שינויים רבים יחסית הם אלו הדגמים המשפחתיים הקומפקטיים (17 דגמים) ונתון דומה יהיה בדגמים עם הקשר ספורטיבי. חידושים רבים יהיו גם בדגמי הפנאי הבינוניים (16) ובמשפחתיות הגדולות (12). 

הרשימה, כאמור, מתייחסת לדגמים שיגיעו לישראל עד חודש מרץ, והיא מסודרת לפי א'-ב' מותגי.
_________________________________

אודי A1
דור שני – חדש לחלוטין – לסופרמיני. כבעבר, אותה רצפה כמו בפולקסווגן פולו (וגם סיאט איביזה). הממדים גדלו ומערכות ההנעה כמקובל כיום בקבוצת פולקסווגן (מ-1.0 ל' טורבו ועד 2.0 ל' טורבו, מ-95 כ"ס ועד 200 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית או רובוטית דו-מצמדית); עם זאת, A1 תוצע עם אפשרות להנעה כפולה במספר גרסאות מנוע, ובהמשך – בסוף 2019 – צפויה גם גרסה ספורטיבית (S1) עם 250 כ"ס. כמו פולו, גם A1 תוצע הפעם רק בגרסת 5 דלתות.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


אודי Q3
דור שני לדגם הפנאי הקומפקטי; דגם חדש לחלוטין. גדול משמעותית מקודמו. מערכות ההנעה בשלב זה קונבנציונליות, עם מנועי טורבו בנזין בנפח 1.5 עד 2.0 ליטר עם 150 עד 230 כ"ס (ואפשרות למנוע דיזל אחד, ללא פרטים עליו), אפשרות בחירה בין תיבה ידנית לרובוטית דו-מצמדית ואפשרות בחירה בין הנעה קדמית או כפולה.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


אודי e-טרון
דגם פנאי גדול, חשמלי, חדש לחלוטין. מוצע עם חמישה מקומות ישיבה ומערכת הנעה הכוללת שני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן; המנוע החשמלי האחורי משמש כמנוע עיקרי) והספק משולב של 360 כ"ס; תגבור רגעי מאפשר הגברת הספק ל-408 כ"ס. מחירו ההתחלתי של e-טרון בישראל 392,500 שקלים; ישנה רמת אבזור גבוהה יותר (תוספת של 35,000 שקלים, לסך של 427,500 שקלים) הכוללת, בין היתר, מראות צד דיגיטליות.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


אופל קומבו
לכאורה, דור חמישי למסחרית הקומפקטית (שנעדרה כאן 15 שנים) – למעשה: סיטרואן ברלינגו/פיג'ו פרטנר – מהרצפה ומערכות ההנעה ועד סביבת הנהג. 

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


ב.מ.וו X4
דור שני לדגם הפנאי-קופה בגודל בינוני, מבוסס X3. יגיע אלינו מארה"ב, כשהוא גדול משמעותית מקודמו ועדיין מעט קל יותר (50 ק"ג). מוצע עם מבחר מנועי טורבו בנזין ודיזל חדשים בנפחי 2.0 עד 3.0 ליטר, עם טווח הספקים הנע בין 184 ל-354 כ"ס; גרסת הדיזל הבסיסית, עם 190 כ"ס, ממוקמת בדרגת זיהום 4. מפרט האבזור של X4 יכלול חמש רמות גימור – 'אקזקיוטיב', 'אינוביישן', 'ספורט' או 'M-ספורט'; גרסת M40i תוצע ברמת גימור 'אקסקלוסיב' בלבד.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


ב.מ.וו Z4
דור שלישי לרודסטר. אין הרבה מידע כרגע – פרט לעובדה שבגרסת M40I הספורטיבית למחצה מותקן מנוע 6 בוכנות (טורי) בנפח 3.0 ליטר עם 340 כ"ס, וכי חלוקת המשקל בין הסרנים היא 50-50.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


טויוטה קורולה
דור חדש, שניים-עשר, למשפחתית הקומפקטית.  אחרי למעלה מ-15 שנה, השם קורולה ישמש לא רק את גרסת הסדאן, אלא גם את גרסאות ההאצ'בק והסטיישן; כרגע יש מידע רק על קורולה, אך יתר הגרסאות יוצעו בישראל החל מחודש מרץ. בדור החדש תוצע גם גרסת הסדאן, לראשונה, עם גם עם אפשרות למערכת הנעה היברידית (1.8 ל', 122 כ"ס; ללא טעינת שקע); תוצע גם גרסת 1.6 ליטר בנזין עם תיבה אוטומטית-רציפה (ללא אפשרות לתיבה ידנית, כבעבר) שתופנה בעיקר לציי רכב. 

מפרט האבזור עשיר מבעבר (מבחר גדול יותר של מערכות בטיחות מתקדמות, פתחי אוורור גם ליושבים מאחור ואפשרות למסך מגע מקורי "8 ולגג שמש חשמלי). מחירי קורולה עלו מעט ביחס לדגם הקודם - המחירים מתחילים ב-133,000 שקלים לגרסאות/רמות הגימור הבסיסיות, ומגיעים עד 140,000 שקלים לסדאן/היברידית/'ספיישל אדישן'. מחירי גרסאות האצ'בק/סטיישן טרם פורסמו.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


טויוטה ראב4
דור חדש, חמישי, לרכב הפנאי הקומפקטי. יוצע, כבעבר, עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין (2.0 ל', 173 כ"ס) לבין מערכת הנעה היברידית חדשה (2.5 ל', 218 כ"ס; ללא טעינת שקע); גרסת בנזין תוצע עם הנעה כפולה, בעוד שבגרסה ההיברידית ניתן לבחור בין הנעה קדמית לכפולה. מערכות בטיחות מתקדמות מוצעות באופן תקני, ורשימת האבזור כוללת אפשרות לחישוקי "18, צביעה דו-גוונית מבחוץ ודלת תא מטען חשמלית. 

המחירים נותרו דומים לאלו של הדגם היוצא – החל מ-170,000 שקלים, אם כי הפעם הגרסה הזולה ביותר היא ההיברידית; מחיר גרסת הבנזין מתחיל ב-177,000 שקלים.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


יונדאי i30N
משפחת i30 תתרחב, אבל מעט. הגרסה הספורטיבית של i30 – גרסה N – תוצע בישראל מתחילת 2019; בקצרה – גרסה ספורטיבית למשפחתית הקומפקטית, שלא רק מוצעת עם מנוע שונה (2.0 ליטר טורבו), אלא גם עם מכלולי שלדה, מתלים והיגוי שונים. בישראל תוצע הגרסה הבכירה, עם הספק מוגדל (275 כ"ס), מרכב קשיח יותר ודיפרנציאל מוגבל החלקה. התיבה ידנית בלבד, וניתן להזמין את הרכב עם מרכב האצ'בק או פאסטבק.

בנוסף, יוצע דגם מעודכן קלות של i30 האצ'בק – עם שינוי קל בהופעה החיצוני ושיפור מכאני (מסנן חלקיקים) שיסייע בהפחתת פליטת מזהמים.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


יונדאי איוניק חשמלית
גרסה חשמלית למשפחתית הקומפקטית. מצוידת בסוללה בנפח 28 ק"ו/שעה, וזו אמורה לאפשר לה טווח נסיעה תיאורטי של 280 ק"מ. המתלה האחורי שונה בהשוואה להיברידית (קורת פיתול, במקום מבנה רב חיבורי), מה שבין השאר גרם להקטנת תא המטען (350 ליטר, במקום 443). 

המחיר המשוער לא ידוע, אולם עם מס קנייה של 10% הניתן לכלי רכב חשמליים – יהיה מעניין לגלות כיצד תתומחר גרסה זו של המשפחתית הקומפקטית העממית.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


יונדאי קונה חשמלי
גרסה חדשה. קונה חשמלי מצויד באחת משתי סוללות – אחת בעלת אנרגיה של 39.2 ק"ו/שעה, וזו אמורה לאפשר לה טווח נסיעה תיאורטי של 289 ק"מ, ואחרת בעלת אנגריה של 64 ק"ו/שעה בעלת טווח נסיעה תיאורטי של 449 ק"מ. תא המטען מעט קטן ביחס לקונה בנזין – 332 ליטר, 30 ליטר פחות.

המחיר המשוער לא ידוע, אולם עם מס קנייה של 10% הניתן לכלי רכב חשמליים – יהיה מעניין לגלות כיצד תתומחר גרסה זו של רכב הפנאי הקטן.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


לנד רובר ריינג' רובר איווק
דור חדש, שני, לרכב הפנאי הקומפקטי היוקרתי. למרות הדמיון הרב לדגם היוצא, מדובר בדגם חדש לגמרי שיוצע – בין השאר – עם אפשרות למערכת חשמל משנית (48V). מעבר לכך, מפרט האבזור יכלול אפשרות למצלמה בגחון, ליצירת אפקט של 'מכסה מנוע שקוף', וכן חיישן עומק למעברי מים. חומרי הדיפון בסביבת הנהג עשויים מחומרים ייחודיים, בהם חומר המשלב בין שבבי עץ אקליפטוס וצמר וכן פלסטיק ממוחזר.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


לקסוס UX
דגם פנאי קומפקטי חדש, מקביל בין היתר לאודי Q3, ב.מ.וו X1/X2, וולוו XC40 ועוד. מוצע עם אחת משתי מערכות הנעה, שתיהן על בסיס מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר – גרסה אחת 'רגילה', וגרסה נוספת בעלת מערכת הנעה היברידית. בכל מקרה, מדובר במערכות הנעה חדשות – מבחינת המנועים וגם מבחינת תיבות ההילוכים.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מאזדה 6
דור רביעי למשפחתית הגדולה. הרצפה אמנם שייכת לזו של הדגם הקודם, אולם נעשו שינויים מכניים גדולים – כולל הקשחת המרכב ,הפחתת מרכז כובד, מערכות היגוי ומתלים חדשות. מנוע ה-2.5 ליטר תוכנן מחדש, וכולל כעת מערכת ניתוק אספקת דלק לשתי בוכנות בשיוט. 

הדגם המחודש יושק בישראל בימים הקרובים, יוצע בגרסת סדאן בלבד ובשלוש רמות גימור – 'לקשרי', 'פרמיום' ו'סיגנצ'ר'; כבעבר, הגרסה הבסיסית (מנוע 2.0 ל') תוצע ברמת הגימור 'לקשרי' בלבד, בעוד שגרסת 2.5 ל' תוצע עם כל אחת מרמות הגימור. שתי גרסאות המנוע ישתייכו לקבוצת זיהום 4 בלבד.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מאזדה CX-3
דגם מחודש. העדכון כולל שינויי עיצוב קלים מבחוץ ומבפנים, לצד שיפור מערכת ההנעה (מנוע 2.0 ל', דרגת זיהום 3 בלבד) ושיפור מפרט אבזור הבטיחות (כולל אפשרות לבקרת שיוט אדפטיבית).

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מאזדה MX-5
דגם מעודכן. השיפורים בדגם המעודכן הם בעיקר מכניים – מעבר לשיפור בהספק המנוע (184 כ"ס, במקום 160) ובמומנט (20.9 קג"מ, במקום 20.4), גם דוושת המצערת כוילה מחדש. שינויים נוספים – הוספת מערכות בטיחות מתקדמות.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מזראטי לבנטה טרופאו
הגרסה הספורטיבית לרכב הפנאי הגדול. מלפנים שוכן מנוע V8 בנפח 3.8 ליטר, המשרת במקור את דגמי פרארי, עם 600 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. למרות תוספת המשקל, חלוקת המשקל בין הסרנים נותרה 50-50, ומערכת ההנעה מעבירה – במצב הפעולה השגרתי שלה – את רוב הכוח לגלגלים האחוריים. גרסת GTS – דומה לטרופאו, אך בעלת הספק נמוך יותר (550 כ"ס), תוצע בהזמנה מיוחדת. המחיר מתחיל ב-1 מיליון שקל.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מיצובישי אאוטלנדר PHEV
דגם מעודכן. עיקר השינוי נמצא במערכת ההנעה החדשה – כולל מנוע בעירה פנימית חדש (2.4 ליטר, 133 כ"ס), גנרטור בעל כושר ייצור והעברת זרם משופר, מנוע חשמלי אחורי חזק יותר, סוללה בעלת קיבולת גדולה מבעבר (כעת 13.8 ק"ו/שעה) ועוד. הגרסה החדשה תושק בישראל בסוף פברואר.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מרצדס A35 AMG
גרסה ספורטיבית למשפחתית הקומפקטית. כמו בדור הקודם, גם כאן מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין – כאן עם 306 כ"ס – המעביר את הכוח לארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית עם 7 היל'. זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 4.7 שניות; על אף שמדובר בנתון מרשים, גרסת A35 איננה החזקה בהיצע – התואר הזה ישויך ל-A45 AMG. בין פריטי האבזור הייחודיים ישנה מערכת טלמטריה למסלול, המאפשרת להקליט הקפות בוידאו ביחד עם מדידת זמני הקפה.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מרצדס S560e
הגרסה ההיברידית של מכונית הפאר, והמבוקשת ביותר שלה. הגרסה המחודשת נבדלת מהקודמת במערכת חשמלית משופרת – גם מבחינת המנוע (חזק יותר) וגם מבחינת הסוללה, שיש קיבולת גדולה משמעותית (ב-55%) לצד ממדים קטנים יותר. הגרסה החדשה תוצע בשלוש רמות גימור ('אסנס', 'אולטימייט אסנס', 'אולטימייט אסנס AMG') במחיר התחלתי של 840,000 שקלים.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


מרצדס ספרינטר
דגם חדש לחלוטין למסחרית הגדולה. כמקובל בקטגוריה לספרינטר מספר גדול מאוד של גרסאות מנוע/תיבות הילוכים/מרכב/הנעה כמו-גם סוגי מרכב שונים ובטווח ממדים נרחב. חידוש נוסף בספרינטר זהו יישום לניהול ציי רכב (מרצדס פרו), המאפשר למנהל הצי לעקוב אחר מיקום כלי הרכב, לתכנן תכנית טיפולים ועוד. גרסה כל-חשמלית הוצגה, אך מועד שיווקה לא ידוע. 

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


ניסאן מיקרה
דגם חדש, שמוצע כבר שנתיים בעולם. הדגם החדש אמנם נשען על רצפת קודמו (רצפה V) אך הוא גדול ממנו משמעותית, בעל הופעה נועזת מבחוץ ומבפנים ובעל רמת בטיחות גבוהה, לפי יורו NCAP וכתלות במפרט אבזור הבטיחות. תגיע לישראל מצרפת במקום מהודו.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


ניסאן קשקאי
דגם מחודש. יוצע עם מערכות הנעה חדשות – מנוע 1.3 ל' טורבו בנזין יוצע עם 140 כ"ס ותיבה ידנית, או 159 כ"ס ותיבה דו-מצמדית (7 היל'), שיחליפו 1.2 ל' טורבו בנזין עם תיבה אוטומטית-רציפה; שיווק גרסת 1.6 ל' דיזל יימשך.

1587699ניסאן קשקאי - מתיחת פנים


סוזוקי ג'ימני
דגם חדש לרכב השטח הקטן, אחרי 20 שנות ייצור של הדגם הקודם. למרות הדמיון במבנה – כולל שלדת סולם ושני סרנים חיים - ובממדים. יש מנוע חדש (1.5 ליטר, 102 כ"ס) אליו תחוברנה אחת משתי תיבות הילוכים – אוטומטית עם 4 הילוכים, או ידנית עם 5 הילוכים; לכל אחת מהן תחובר תיבת העברה מתופעלת מכנית.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


סוזוקי ויטארה
דגם מחודש. העדכון כולל, בין השאר, שינויים עיצוביים קלים מבחוץ ומבפנים, מערכות הנעה חדשות ומבחר גדול יותר של מערכות בטיחות מתקדמות. הגרסה שתתפוס את עיקר המכירות – עם מנוע בנזין ותיבה אוטומטית – תצויד במנוע 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס) עם תיבה היא אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים, אך לצידה תוצע הפעם גם גרסת 1.0 ל' טורבו עם תיבה ידנית.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


פורד פיאסטה
דור שביעי לדגם, שהוצג למעלה משנתיים. מבוססת על רצפת הדגם הקודם – כולל בסיס גלגלים קצר ביחס למקובל כיום בפלח (249.5 ס"מ), אולם תכנון פנימי שונה אמור לסייע בשיפור מרחב הפנים. פיאסטה מוצעת גם בגרסת פנאי מוגבהת, אך זו לא תוצע בישראל. כן יוצעו שלוש רמות גימור: 'טרנד', 'ספורט' ו'ספורט בלק'.

פיאסטה תוצע בישראל עם מנוע 1.0 ל' טורבו (100 כ"ס) ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים. מפרט אביזרי הבטיחות המתקדמים צפוי לכלול גם בלימת חירום אוטונומית בעלת יכולת פעולה בתנאי חשיכה; הדגם החדש של פיאסטה כבר נבחן במבחני הריסוק האירופיים, שם זכה לדירוג גבוה ביותר במבחנים החדשים והמחמירים (2017). 

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


פורשה 911
דור חדש, שמיני, למכונית הספורט. מדובר בדגם חדש לגמרי, גדול מקודמו ועם תשתית המתאימה לקליטת מערכת הנעה היברידית, שתוצע בעוד כשלוש שנים. עד אז, תוצע 911 עם המנועים המוכרים והחדשים יחסית (בוקסר 6 ציל', בנפח 3.0 ליטר, שני מגדשי טורבו, 450 כ"ס), תיבה דו-מצמדית עם 8 היל' ואפשרות בחירה בין הנעה אחורית או כפולה; בהמשך צפוי להתרחב המבחר עם גרסאות קבריולה או טארגה, גרסה עם תיבה ידנית עם 7 היל' וגרסאות מנוע נוספות. המחיר בישראל – החל מ-1.1 מיליון שקלים לגרסת S/קופה/אוטומטית/הנעה אחורית.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


פורשה מקאן
דגם מחודש. בשינויים – שינויי עיצוב קלים מבחוץ ומבפנים, לצד שינויים במערכות המתלים וההיגוי. יוצע עם מנוע טורבו בנזין, 2.0 ל' ו-3.0 ל', במחיר התחלתי של 525,000 שקלים.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


פיאט 500X
דגם מחודש. עיקר השינויים – מערכות הנעה חדשות, טורבו בנזין בנפחי 1.0 ליטר ו-1.3 ליטר. לדגם המחודש גם הופעה חיצונית מעט שונה. 

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


פרארי 812 סופרפאסט
דגם חדש, הנחשב לחזק ביותר בהיסטוריה של פרארי – בזכות מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר המפיק 800 כ"ס – גרסה משופרת של מנוע דומה בנפח 6.3 ליטר; ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 2.9 שניות, המהירות המרבית – 340 קמ"ש. זהו דגם GT (יורש את F12 ברלינטה) המצויד במנוע קדמי-מרכזי. מנגנון התגבור להגה הוא חשמלי, לראשונה בפרארי.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


קיה סיד
דור חדש. בדומה ל-i30, גם סיד תוצע עם מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין עם 140 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (במקום מנוע 1.6 ליטר ותיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים); עתידן של גרסאות הדיזל הפופולריות אינו ברור. 

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


קיה ספורטאז'
דגם מחודש. מתיחת פנים קלה, שמלבד שינויים עיצוביים קלים מבפנים ומבחוץ תכלול גם שינוי במבחר הגרסאות – ללא גרסת 1.6 ליטר.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


שברולט בלייזר
דגם חדש, פנאי גדול, למרות הממדים רק לחמישה נוסעים מבוסס על רצפה המשרתת, בין השאר, את קאדילק XT5 ושברולט טראוורס. מוצע עם מנועי בנזין – אחד עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, השני V6 בנפח 3.6 ליטר. שני המנועים מוצעים עם תיבה בעלת 9 הילוכים והנעה קדמית (הנעה כפולה – בתשלום). 

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ


שברולט ספארק
דגם מחודש. ההופעה החיצונית עודכנה, אולם השינוי העיקרי הוא הוספת מערכת בלימת חירום אוטונומית, בנוסף למערכות ההתרעה שהוצעו בדגם עוד קודם (התרעת סטייה מנתיב); כרגע נראה שספארק תוצע בישראל רק עם בלימה אוטונומית. הדגם המעודכן יוצע רק עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית. המחיר – החל מ-81,000 שקלים.

​דגמי 2019 – הדגמים שיגיעו עד חודש מרץ