לנד רובר חשפה גרסה בכירה חדשה לוולאר (Velar), רכב הפנאי המסוגנן שהושק ב-2017. קוראים לה SVאוטוביוגרפי דינמיק אדישן (SVAutobiography Dynamic Edition), והיא מציעה מנוע V8 חזק והנעה כפולה.

ה-SV מקבילה מבחינת יחידת כוח לריינג' רובר ספורט SVR, אך בלנד רובר בחרו דווקא בכינוי "אוטוביוגרפי", שמשמש לגרסאות מהודרות. ביצרנית מסבירים כי הוולאר מיועד כחוויית נהיגה מהירה ונוחה, ופחות ככלי דינמי מושחז לביצועים מרביים דוגמת ה-SVR. בכך הם גם פותחים פתח, גם אם קטן, להצגת גרסת "R" חזקה ו-או דינמית עוד-יותר בעתיד.

הוולאר הספורטיבי מצויד במנוע V8 בנזין בנפח 5.0 ליטר, עם מגדש על, 550 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 69.3 קג"מ בין 2,500 ל-5,500 סל"ד. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה - שעברו שתיהן כיול מחדש לשיפור הביצועים והעמידות לכוח - ה-SV מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, ולמהירות מרבית של 274 קמ"ש. תצרוכת הדלק לפי תקן ה-WLTP החדש - בין 4.2 ל-8.5 ק"מ לליטר בהתאם לאופי הנהיגה.

ריינג' רובר ולאר ספורטיבי: 550 כ


מכיוון שביצועים בקו ישר הם לא הכל, לנד רובר מבטיחה גם שורה של שיפורים מוקפדים ליכולת הדינמית. בין היתר ההיגוי כויל מחדש, המתלים הוקשחו ולרכב בלמים גדולים יותר בכל ארבע הפינות, לטובת כושר עצירה מתאים.

ריינג' רובר ולאר ספורטיבי: 550 כ


מבחינת עיצוב, לנד רובר בחרה בגישה השמרנית - ה-SVאוטוביוגרפי דינמיק אדישן כמעט ואינו שונה מוולאר רגיל, למעט עדכוני עיצוב קלילים בהם פגושים, סבכה קדמית וחישוקים שונים, לטובת מראה מעט קרבי יותר. המידות נותרו דומות - אורכו 481 ס"מ, רוחבו 204 ס"מ (כולל מראות צד מקופלות), גובהו 168 ס"מ (כולל האנטנה על הגג) ובסיס הגלגלים עומד על 287 ס"מ.

ריינג' רובר ולאר ספורטיבי: 550 כ


כיאה לגרסת אוטוביוגרפי, הוולאר הספורטיבי שם דגש על הידור בתא הנוסעים, עם מושבי עור נאים והרבה אבזור - כולו מקטלוג התוספות הרגיל של הדגם המשווק גם בישראל. מחיר ה-SV עומד על החל מ-86 אלף פאונד בבריטניה (כ-404 אלף שקל). נכון לעתה לא ידוע האם או מתי יושק בישראל, ומה יהיה מחירו. אצלנו הוולאר עולה החל מ-535 אלף שקל לגרסת הבסיס (2.0 ליטר).