תחרות אוטו השנה 2021 תגיע בקרוב לקו הסיום — ואתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע — ואז נכריז על הזוכות בקטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדולה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘. בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם — רכבי הפנאי הבינוניים.

סגמנט רכבי הפנאי הבינוניים צמח בשנה החולפת בכ-35% ומהווה כיום קרוב ל-5% מסך שוק הרכב הישראלי, הישג נאה בהחשב בכך שמדובר בכלים גדולים ויקרים יחסית. הצמיחה של הסגמנט באה על חשבון סגמנט המשפחתיות הגדולות — רכב הפנאי הבינוני הנמכר ביותר (קודיאק) נמסר ביותר יחידות מאשר כל סגמנט המשפחתיות הגדולות ביחד. 

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים
צילום: מערכת אוטו

יונדאי סנטה-פה
יונדאי סנטה פה נחת בישראל לאחרונה לאחר שעבר מתיחת פנים מאוד משמעותית אותה מגדירה יונדאי כקפיצה של “חצי דור“. מדובר ברכב מרשים למראה, מרווח, איכותי שמבצע היטב את מטלות הנהיגה. מנוע הדיזל שלו מוצלח — חזק וחסכוני — והעדכון שעבר שיפר את ההצעה שלו באופן משמעותי.

יתרונות: עיצוב, מרחב לנוסעים, ביצועים
חסרונות: מחיר, תא מטען כשכל המושבים בשימוש, רעשי רוח וכביש

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים
צילום: יואל פלרמן

סקודה קודיאק
בשנת 2020 סקודה קודיאק היה רכב הפנאי הבינוני הנמכר ביותר בישראל, ובפער ענק מהבא אחריו בתור. מדובר ברכב מוצלח שמציע חבילה טובה והוגנת. קודיאק מוצע במגוון רחב של יחידות הנעה — החל ב-1.5 ל‘ עם 150 כ“ס ועד ל-2.0 ל‘ דיזל או בנזין בהספקים גבוהים בהרבה. בהתאם, קודיאק מוצע גם בטווח מחירים רחב מאוד — החל מאזור 175,000 ש“ח ועד לכמעט 270,000 ש“ח

יתרונות: איכות, מראה מכובד, ביצועים, מגוון
חסרונות: אחריות קצרה (שנתיים), מרחב בשורה השלישית

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים
צילום: רונן טופלברג

פיג‘ו 5008
פיג‘ו 5008 מציע עיצוב חיצוני שנותר ייחודי ובולט גם היום, ומעבר לכך את אחת מסביבות הנהג המרשימות שבנמצא. לאחרונה הדגם הגיע לאחר שעבר מתיחת פנים שכללה עדכונים לעיצוב החוץ והפנים, תוספת אבזור ותוספת למערכות הבטיחות. מעבר לעיצוב 5008 הוא פשוט רכב טוב — נוח, מתנהג, מרווח ושימושי.

יתרונות: עיצוב, התנהגות כביש, מקום לשבעה, נוחות נסיעה מחוץ לעיר 
חסרונות: נוחות נסיעה בינונית בעיר, הנדסת אנוש, תא מטען כשכל המושבים בשימוש