תחרות אוטו השנה 2022 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, זאת לצד ההכרזה על הזוכה גדולה בתואר 'אוטו השנה 2022'. כבכל שנה, צוות הכתבים של אוטו התכנס ודן מי ראוי לזכות בתואר בכל קטגוריה וקטגוריה ושקל את המתמודדים לפי איכויותיהם בכביש, בסביבת הנהג, התאמה לקהל, התמורה למחיר וההצעה הכוללת לנהג. לכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר רק אחד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים' הוא – פיג'ו 2008.

פיג'ו 2008 — אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קטנים
צילום: רונן טופלברג

על אף שחלפה כשנה מאז ההכרזה על הזוכים בתחרות אוטו השנה 2021, המתמודד של פיג'ו בסגמנט הפנאי הקטנים נותר אחד מהבולטים והמרשימים בסביבה. לטעמנו הוא מרשים עד כדי כך שגם השנה בחרנו להעניק את תואר הזוכה בסגמנט הפנאי הקטנים ל-2008 של פיג'ו; וזוהי השנה השניה ברציפות.



נתחיל, ברשותכם, מהעיצוב. פיג'ו 2008 הוצג בשנת 2019, הגיע לישראל ב-2020 ומסתובב על כבישי ארצנו כמעט שנתיים – ובכל זאת כל מפגש עם 2008 אקראי שעובר בכביש מוכיח לנו בכל פעם מחדש כמה עיצובו  של רכב הפנאי הקטן מוצלח. גם כיום מדובר לטעמנו באחד מרכבי הפנאי הנאים שבסביבה, במיוחד אם בוחרים באחד מצבעי המרכב הנועזים וכשהוא מופיע ברמות הגימור הגבוהות המוסיפות לא מעט להופעה. עיצוב שעומד במבחן הזמן.



אבל פיג'ו 2008 הוא יותר מרק פנים יפות, יש גם תוכן. ואכן כשנכנסים פנימה מתגלה אחת מסביבות הנהג המרשימות בסגמנט אליו שייך ובסביבת המחיר בה הוא משחק. העיצוב הזוויתי והמודרני שובה את העין והלב, איכות החומרים טובה, תשומת הלב לפרטים מרשימה והתוצאה הכללית מעניקה תחושה מיוחדת, איכותית ונעימה – מישהו בפיג'ו חשב על הנהג, ומרגישים זאת. 



הצלע השלישית נוגעת ליחידות ההנעה ויש…שלוש כאלה. עד היום נותר ה-2008 הוא רכב הפנאי היחיד בסגמנט (ובכלל) המוצע עם שלוש יחידות הנעה – בנזין, דיזל ובגרסה כל חשמלית. גרסת הבנזין (1.2 ל', 130 כ"ס) היא הפופולרית ביותר ומציע שילוב מנוע-גיר מוצלח מאוד ולצידה ישנה גרסת הדיזל (1.5 ל', 130 כ"ס) המוצלחת בפני עצמה ולצד ביצועים טובים מבטיחה גם צריכת דלק חסכונית ביותר.

פיג'ו 2008 — אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קטנים
צילום: מערכת אוטו

ה-e-2008 הוא מרכבי הפנאי החשמליים הראשונים בסגמנט. לגרסה החשמלית סוללת 50 קוט"ש ומנוע המפיק 136 כ"ס לטווח נסיעה מוצהר (WLTP) של מעל 320 ק"מ, ובעתיד הקרוב צפוי עדכון שיעלה את טווח הנסיעה ליותר מ-342 ק"מ בין טעינות. ייחודו בהופעה כמעט זהה לזו של הגרסאות הרגילות, הוא לא צועק "חשמלי", וזו בהחלט גישה מרעננת.



ומעבר לכל אלה, מדובר פשוט ברכב מוצלח בסגמנט שמבצע את מטלות הנהיגה היום-יומיות בצורה טובה מאוד. ביחס לכלים בסגמנט נוחות הנסיעה טובה, בידוד רעשים טוב תורם לאיכות הנסיעה, המרחב לנוסעים ולמטען מאחור נאה ובסך הכל מדובר ברכב מוצלח כמעט לכל משפחה. התנהגות הכביש הטובה היא רק בונוס.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, פיג'ו 2008 זוכה אצלנו, גם השנה, בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים'.

פיג'ו 2008 — אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קטנים
צילום: רונן טופלברג