קרוב לשבע שנים עברו מאז שפולקסווגן ישראל ערכה את מסיבת העיתונאים האחרונה שלה, אז היה זה עם השקת הדור השמיני של המשפחתית הגדולה שלה, פאסאט. מאז העדיפה היבואנית לפעול מתחת לרדאר בגלל השקות מאוחרות של דגמים חדשים ובעיות הספקה שהחריפו עוד יותר בתקופה האחרונה.

תקופה חדשה
דגם הפנאי החשמלי החדש ID.4, שהושק לא מכבר, מסמל עבור עמית בן דוד, מנהל מותג פולקסווגן בישראל, התחלה של תקופה חדשה. זהו רכב חשמלי ראשון בארץ של המותג, וכזה שמהווה חלוץ בתחום זה. פולקסווגן ישראל מכוונת להביא את מבחר הדגמים הגדל והולך של ID. הכולל כבר כיום חמישה בייצור, ואליהם אמורים להצטרף לפחות עוד ארבעה דגמים, ממיני ועד משפחתית גדולה.

מהלך זה לא יקרה מהר, אבל נראה שככל שמדובר בדגמים החשמליים של פולקסווגן הרכבת יצאה מהתחנה.

בן דוד מתייחס למה שנראה כאיחור גדול בתחילת השיווק של ID.4 ביחס להשקתו שהייתה לפני שנתיים. לפי דבריו, זו אינה התמונה הנכונה, מכיוון שעד כה שווק הרכב בשלושה אזורים בלבד: צפון אמריקה, סין, מערב אירופה. "ישראל היא אחת משלוש המדינות הראשונות מחוץ לאזורים האלה שהרכב מושק בהן; האחרות הן יפן ודרום קוריאה".

​פולקסווגן ישראל מתכוננת לסדרת ID
צילום: פולקסווגן

תוכניות לביצוע
בשלב זה התכנון הוא כי המסירות המשמעותיות של ID.4 יתחילו בחודש מרץ 2023. אחרי דגם זה יגיע לכאן ID.5, גרסת הקופה של ID.4, והדבר יקרה לקראת סוף 2023. קצת אחרי, אבל כבר ב-2024, תשווק כאן ID.7, משפחתית גדולה שתושק בקרוב, גם בגרסת סטיישן; זה הדגם שיחליף את פאסאט שייצורה הגיע לסיום השנה (הסדאן בינואר, הסטיישן בהמשך).

בין אלה תמצא את דרכה אלינו גם הגרסה המחודשת של המשפחתית ID.3 שהוצגה ב-2019 והייתה ראשונה בסדרה. לצד כל אלה יגיע לכאן גם ID. Buzz, מוביל הנוסעים/הוואן שהוצג לאחרונה, וזה ישווק באמצעות המחלקה המסחרית של המותג בישראל.

​פולקסווגן ישראל מתכוננת לסדרת ID
צילום: פולקסווגן

לגבי ההיצע הרגיל יותר של המותג, לבן דוד אין בשורות גדולות. דגמי הלחם וחמאה של המותג – פולו, גולף, טיגואן הרגיל – ייפגעו ממשבר ההספקה גם ב-2023. עם זאת, טיגואן אולספייס, שהיא הגרסה המוארכת לשבעה של טיגואן, וT-קרוס, רכב הפנאי הקטן, ישווקו כאן באופן סדיר.