ענק הצרכנות האמריקאי 'קונסיומר ריפורטס', אשר מבצע מבחנים בלתי תלויים לאלפי מוצרים שנרכשים על ידו (כולל מכוניות) בלי קשר ליצרן או ליבואן, פירסם את תוצאותיו של סקר שביעות הרצון השנתי שלו לכלי רכב חדשים.

לצורך איסוף הנתונים, קונסיומר ריפורטס עושה שימוש בסקרים מקיפים הנשלחים לעשרות אלפי המנויים שלו. מתוכם, בעלי כלי רכב חדשים (שצריכים להציג מסמכים המאשרים שהם אכן בעלים של רכב חדש מהסוג המדובר) מתבקשים לדרג את מספר התקלות של הרכב, השירות אותו קיבלו מהדילר ועוד. בין היתר נשאלים המנויים מהי שביעות הרצון שלהם מהרכב והאם היו ממליצים לאחרים לרכוש רכב דומה. הסקר נוגע לכלי רכב בשוק האמריקאי בלבד, אך ישנם לא מעט דגמים שהינם רלוונטיים גם עבורנו.

באופן לא מפתיע, רוב כלי הרכב שבעליהם היו הכי מרוצים מהם ב-2022 היו רכבי ספורט. שברולט קורבט זכתה בהצטיינות יתרה, כאשר 94% מהנשאלים אמרו שהם יקנו שוב את מכונית הספורט של אמריקה.

סקר: אלו המכוניות שבעליהן הכי פחות מרוצים מהן
צילום: שברולט

פורשה 911 האיקונית ניצבה אחריה ב-90% של שביעות רצון הלקוחות. למרות שהיא רחוקה מלהיות זולה, נראה שהנהגים מרגישים שהיא שווה כל דולר.

העניינים קצת מסתבכים משם מכיוון ש-88% מהבעלים היו קונים שוב שישה דגמים שקיבלו ציון זהה: הטנדר החשמלי ריוויאן R1T, יונדאי איוניק 5, פולסטאר 2, הטנדר הקטן פורד מאבריק (בגרסתו ההיברידית), והתאומות הספורטיביות טויוטה GR86 וסובארו BRZ. אחריהם דורגו בפער קטן קיה טליורייד וטויוטה RAV4 פריים ההיברידי עם 87%.

אחרונות בעשיריה הראשונה היו מאזדה MX-5 מיאטה ודודג' צ'אלנג'ר, ששתיהן זכו לתמיכת 86% מהבעלים שאמרו שהיו קונים אותן שוב.

סקר: אלו המכוניות שבעליהן הכי פחות מרוצים מהן
צילום: יצרן

המכוניות שבעליהן הכי מרוצים מהן ב-2022:
1. שברולט קורבט
2. פורשה 911
3. ריוויאן R1T
-. פורד מאבריק הייבריד
-. יונדאי איוניק 5
-. פולסטאר 2
-. סובארו BRZ/טויוטה GR86
4. קיה טליורייד
- . טויוטה RAV4 פריים
5. מאזדה MX-5 מיאטה
-. דודג' צ'אלנג'ר

סקר: אלו המכוניות שבעליהן הכי פחות מרוצים מהן
צילום: פורשה

 לכבוד המפוקפק של הרכב שהכי פחות סיפק את בעליו זכה פולקסווגן אטלס קרוס ספורט, גרסת הפנאי-קופה ל-SUV הגדול של פולקסווגן, שרק 38% מהבעלים ציינו כי יקנו אותו שוב. לצערנו, המגזין לא סיפק את הסיבות המובילות מדוע אנשים אינם מרוצים מהרכב, אלא רק את הדירוג.

באופן מעניין, רכבי פרימיום תפסו את שלושת המקומות הבאים אחריו, כאשר רק 39% מהבעלים טענו כי ירכשו שוב את מרצדס GLB ו-45% את האח הקטן GLA. ביניהם דורג אינפיניטי Q50 שזכה ל-40% שביעות רצון מהבעלים. שאר חברי הרשימה הלא מרשימה מופיעים כאן למטה. 

סקר: אלו המכוניות שבעליהן הכי פחות מרוצים מהן
צילום: VW

המכוניות שבעליהן הכי פחות מרוצים מהן ב-2022:
1. פולקסווגן אטלס קרוס ספורט
2. מרצדס GLB
3. אינפיניטי Q50
4. מרצדס GLA
5. ג'יפ קומפאס
6. קיה סלטוס
-.  פולקסווגן טאוס
7. ניסאן ג'וק
8. ניסאן אלטימה
-. קיה פורטה

סקר: אלו המכוניות שבעליהן הכי פחות מרוצים מהן
צילום: מרצדס