שבוע המכוניות הקלסיות הבין-לאומי התקיים בגרמניה במחצית חודש אפריל, ותערוכת טכנו-קלסיקה הייתה שוב במוקד התצוגה. יותר מ-1,100 מציגים, למעלה מ-200 תצוגות של מועדונים ו-7 תצוגות של יצרנים רשמיים מ-30 מדינות הביאו לאולמות התצוגה החדשים בעיר אסן שבגרמניה מומחים, אספנים וחובבי רכב וקלסיקה. 
 

תערוכת ענק

יותר מ-2700 מכוניות קלסיות בספקטרום שנים שנע מלפני 1900 ועד לשנת 2000 הוצגו באולמות השונים ובשני מתחמים פתוחים. בנוסף נערכו תערוכות נושא מיוחדות ובמסגרתן צוינו 125 שנים לרנו, 100 שנים ל-, MG 70 שנים לקורבט ו-60 שנים של למבורגיני, מרצדס 600 ופורשה 911. 

היקף תצוגה כה עצום אפשר להציע למתעניינים כל סוג מכונית לכל טעם ולכל תקציב. כמובן, כל הדגמים הוצגו באהבה רבה וברמה גבוהה מאוד הן על-ידי המועדונים והן על-ידי הסוחרים.

תערוכת טכנו-קלסיקה
צילום: יהודה אליאס

מחירי רוב המכוניות שהוצעו למכירה נעו בין 9000 אירו ועד ל-50,000 אירו עבור מכוניות קלסיות מבוקשות, והגיעו גם למיליוני אירו עבור הנדירות והנחשקות.

עם התערוכה הזאת, ביצרה טכנו-קלסיקה את מעמדה כיריד העולמי המוביל למכוניות קלסיות ויוקרתיות, ספורט מוטורי, אופנועים, חלקי חילוף, שיקום ומפגשי מועדונים עולמיים. התערוכה הדגישה גם את מקומה של המכונית הקלסית כהשקעה בעלת ערך, והביקוש היה לא רק למכוניות קלסיות אופייניות כמו מרצדס SL או פורשה 911 אלא גם לדגמים נדירים עם מרכבים מיוחדים, וכמובן למכוניות ספורט.

תערוכת טכנו-קלסיקה אספנים
צילום: יהודה אליאס
 

כוכבת התערוכה

חבר שופטים בין-לאומי בחר, מבין 150 הדגמים שהשתתפו ב- Concours d'Elegance (מצרפתית "תחרות האלגנטיות"), בפגאסו Z-102 משנת 1951 כמכונית הטובה בתערוכה. דגם זה, שהוצע בגרסאות קופה וקבריולה, יוצר בספרד בשנים 1951-1958 והוא נדיר ביותר; רק 84 יחידות שלו נוצרו, אחת בכל חודש. עבור רבים מהמבקרים, זו הייתה הזדמנות ראשונה לפגוש ברכב זה.

לצפייה בכל גלריית התמונות לחצו כאן.

טכנו-קלסיקה
צילום: יהודה אליאס