במהלך השקת טויוטה C-HR החדש שנערכה בתחילת השבוע, סיכמו אנשי טויוטה ישראל את שנת 2023 מבחינת המותג והציגו את התכניות שלהם ל-2024. איתי חיון לוין, סמנכ"ל המכירות והמוצר בטויוטה ישראל, ציין כי שנת 2023 נפתחה עבור טויוטה עם מלאי חסר בדגמים מסוימים ולכן אלה נסגרו להזמנות; "רק באמצע השנה הגיעו מלאים וניתן היה לפתוח מוצרים להזמנה", אמר חיון לוין.

מחסור במלאי היה לפי חיון הסיבה העיקרית לכך שטויוטה ירדה במכירות בארץ מ-38,059 מכוניות ב-2022 ל-32,700 ב-2023. לפי דבריו חסרו לטויוטה השנה כ-2500 יחידות של ראב4 ו-4500 יחידות של קורולה, והגעתם הייתה מנטרלת את הירידה במכירות.

התכניות הגדולות של טויוטה ל-2024
צילום: טויוטה

שנה חדשה, דגמים חדשים
במהלך שנת 2024 יגיעו לישראל דגמים חדשים וגרסאות מחודשות, רובם יתייצבו כאן במחצית השנייה של השנה.

הדגם המשמעותי והבולט ביותר הוא רכב השטח טויוטה לנד קרוזר 250 החדש, המתייחד גם בעיצוב מקורי ונוסטלגי באופיו. דגם זה יגיע תחילה רק בגרסת דיזל, בהמשך גם עם מערך היברידי-מתון. חיון ציין ש-93% מהלנד קרוזרים שנמכרו ב-20 השנים האחרונות עדיין נמצאים על הכביש.

התכניות הגדולות של טויוטה ל-2024
צילום: טויוטה

דגם חדש נוסף הוא הדור התשיעי והחדש של המשפחתית הגדולה טויוטה קאמרי, המתהדרת בעיצוב ייחודי גם ביחס לדור הפורש.

רכב פנאי קטן וחשמלי של טויוטה יגיע אף הוא לישראל, וזה יוצע בשתי גרסאות של סוללות וטווח.

בנוסף תגענה לכאן גם הגרסות המחודשות של הסופרמיני  טויוטה יאריס ורכב הפנאי הקטן יאריס קרוס. טויוטה ישראל אינה מתכוונת להביא את הגרסאות ההיברידיות החזקות יותר המתווספות להיצע של שני דגמים אלה.

התכניות הגדולות של טויוטה ל-2024
צילום: יצרן

חידושים גם באגף המסחרי. המסחרית הקטנה טויוטה סיטי והבינונית טויוטה פרואייס, המבוססות על סיטרואן ברלינגו וסיטרואן ג'אמפי, יגיעו לכאן לאחר שעברו מתיחת פנים.

בסוף 2024 תגיע לכאן המסחרית הגדולה פרואייס מקס – למעשה פיאט דוקאטו וסיטרואן ג'אמפר של קבוצת סטלנטיס – וזו תוצע כאן עם מנוע דיזל וללא הגרסה החשמלית. דגם זה, למשקל כולל עד 3.5 טון, יאפשר לטויוטה לפעול בסגמנט בו לא היה לה ייצוג עד כה.

בנוסף, חיון מסר כי הגרסה ההיברידית-נטענת של פריוס ו-C-HR החדשים אינן מתוכננות להגיע לארץ בגלל שמחירן גבוה מדי.

התכניות הגדולות של טויוטה ל-2024
צילום: יצרן

זאת ועוד
רן דנאי, סגן יו"ר קבוצת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הציג במסגרת האירוע גם את תוכניות החברה בתחומי התחבורה והניידות. אלה אמורות להיות חלק מהגשמת החזון של טויוטה להפוך מיצרנית רכב לחברה המספקת את מלוא שירותי הניידות, כזאת שתיתן מענה לכל הצרכים של כלל המשתמשים ותעשה זאת תחת קורת גג אחת.

במסגרת פעילות זאת הוצגה תוכנית 'טויוטה רייד' – שירות נסיעות שיתופי חכם לארגונים – ו'טויוטה שייר': אפשרות לשכור בזריזות רכב במתווה חצי-יומי/יומי. השנה הופעלה תוכנית זאת בעיקר במרכזי שירות של טויוטה על-מנת להעניק רכב חליפי, וזו תורחב למקומות נוספים; המחיר החל ב-99 שקלים לחצי יום השכרה.

התכניות הגדולות של טויוטה ל-2024
צילום: ענת סודאי

שרגא כץ, מנכ"ל EV אדג', דיבר על הרחבה משמעותית של רשת העמדות המהירות בשנה שחלפה עם הוספת 50 עמדות. החברה מתכוונת להוסיף ב-2024 עמדות מהירות בהספק 50 קילוואט ואולטרה מהירות בהספק 180 קילוואט, ולהקים מתחמי טעינה שיכללו מספר עמדות. ביחס לעמדות ה-AC הרבות שיש לחברה אמר כץ כי "זה היה הדבר הנכון לשעתו, בתחילת הדרך, אבל כך גם יצרנו נקודות רבות ועכשיו נעבור בהן לעמדות מהירות".