טויוטה יאריס קרוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
טויוטה יאריס קרוס הוצג בסוף שנת 2020 כרכב הפנאי הקטן (B-SUV) החדש של היצרנית. הקרוס מבוסס על יאריס החדשה ומשווק באופן נרחב וגלובלי יותר מאשר דגמי הפנאי הקטנים הקודמים של היצרנית.
בסוף 2023 הכריזה טויוטה על מתיחת פנים ראשונה לדגם, אשר נחתה בישראל ביוני 2024.
במהלך מתיחת הפנים עיצובו החיצוני של יאריס קרוס עודכן קלות, והשינויים שישנם נוגעים בעיקר לכמה צבעי מרכב חדשים ומהדורות GR ו'פרמייר' שזוכות להופעה בולטת מבעבר (ואינן משווקות בארץ כרגע).
בסביבת הנהג נעשו שינויים בולטים יותר, בראשם לוח מחוונים מוקרן מלא שמוצע לראשונה בדגם – בגודל 7 אינץ' או 12.3 אינץ' (בחו"ל). לצדו מסך מולטימדיה חדש בגודל 9 אינץ' כסטנדרט או 10.5 אינץ' (לא בארץ). בנוסף, בטויוטה מציינים כי למערך המולטימדיה ממשק טויוטה 'קונקט' העדכני המציע עוזרת קולית חכמה, תגובות מהירות יותר וניווט אינטואיטיבי יותר בין התפריטים השונים.
לצד שינויים אלה יאריס קרוס המחודש יוצע עם קישוריות לאפליקציה החדשה של היצרנית המאפשרת שימוש במפתח דיגיטלי באמצעות הסמארטפון, פתיחה/נעילה של הרכב מרחוק, הפעלת מיזוג ועוד.
תחום נוסף בו טויוטה מציינת שינויים הוא בידוד הרעשים והפחתת רעידות, מנקודות התורפה הבולטות של הדגם היוצא.
יאריס קרוס זוכה גם לשיפורים למערכת ההנעה ההיברידית הקיימת – 1.5 ל', מנוע חשמלי, הספק משולב 116 כ"ס – לצד מערך היברידי חדש בחו"ל המשלב מנוע חשמלי חזק יותר להספק משולב של 131 כ"ס (אינו מוצע בארץ). שיווקה של גרסת הבנזין הרגילה הופסק גם הוא.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב דומה לזה של ראב4, עם הופעה מובהקת של רכב פנאי. החזית בוטה, ובמבט מן הצד ומאחור הוא מפגין עיצוב קשוח, כולל שימוש נרחב בפלסטיק שחור סביב. התוצאה מרשימה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה לזו שביאריס - ולא לטובה. איכות החומרים אינה גבוהה, ואיכות הגימור טעונה שיפור.
מערכת המולטימדיה ביאריס קרוס חודשה במסגרת מתיחת הפנים - היא נאה, דוברת עברית ופשוטה להבנה. אבל המסך קטן יחסית ("9), והיא פחות נוחה לשימוש כי כבר אין חוגות בצדדים. היא גם אינה מציעה חיבור אלחוטי לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המרחב סביר, אך המושב לא נוח. המושב האחורי הוא מהטובים בסגמנט והמרווח נדיב יחסית.
תא המטען גדול יחסית אף הוא, אבל הוא מחסיר אבזור ייעודי, והחומרים המרכיבים אותו בסיסיים.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית ביצועים טובים אך פעולתה גסה. המנוע מתעורר בהנעות קרות ברעד וברעש, וכל תאוצה קלה המזמינה את מנוע הבנזין לפעול מביאה עימה רעשים וגם ויברציות. בשיוט במהירות של 100 קמ"ש קולו נוכח מאוד.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה עירונית הנוחות סבירה, וזה גם המצב בנסיעת שבילים. בכבישים בינעירוניים הנוחות משתפרת. בידוד הרעשים לא מצטיין, גם במהירות נמוכה.
היכולת הדינמית נאה מאוד, עם מעט זוויות גלגול ואחיזה גבוהה, כשרק ההיגוי מעט פחות פרוגרסיבי מהרצוי.
-
תמורה למחיר
המחיר יקר יחסית, וברמת הגימור הגבוהה הוא מתייצב מול הטובים בקטגוריה ואלה מציעים יותר כמעט בכל תחום.
-
גרסאות ורמות גימור
יאריס קרוס מוצע בישראל בגרסה אחת ובשתי רמות גימור:
רמת גימור 'אקו' כוללת מחוונים מוקרנים "7 , חיישני תאורה וגשם, מולטימדיה "9, בקרת אקלים, מצלמה אחורית ועוד. רמת הגימור 'אורבן' מוסיפה לרשימה מפתח חכם, חישוקי סגסוגת "16, קיפול חשמלי למראות הצד, חלונות כהים ופנסי ערפל.
-
בטיחות
בשנת 2021 יאריס קרוס נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים טובים למדי בהגנה על מבוגרים (86%) וילדים (84%).
יאריס קרוס מוצע עם מערך הבטיחות העדכני של היצרנית הכולל מערכת קדם תאונה, מערכת לסיוע לעצירה בצד הדרך במקרה חירום ועוד. במהלך מתיחת הפנים בוצעו עדכונים למערכות הקיימות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן לגרסה ההיברידית הייתה מצוינת: 18 ק"מ לליטר בממוצע.
-
מה חדש בטויוטה יאריס קרוס 2025
ביוני 2024 נחת בארץ הדגם המעודכן, והופסק שיווקה של גרסת הבנזין.
-
סיכום
טויוטה יאריס קרוס הוא רב מכר, באירופה ובישראל. אבל איכותו הכוללת בינונית ומחירו יקר.