טויוטה יאריס קרוס 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
טויוטה יאריס קרוס הוא דגם חדש לגמרי בהיצע היצרנית. מדובר ברכב פנאי קטן (B-SUV) המבוסס על הדור הנוכחי והעדכני ביותר של יאריס. כמו יאריס (נחשפה באוקטובר 2019), גם הקרוס (אפריל 2020) מבוסס על הפלטפורמה המודולרית של היצרנית (TNGA) בגרסה למכוניות קטנות (GA-B).
בטויוטה מספרים כי הקרוס החדש תוכנן עבור השוק האירופאי ומיוצר בצרפת לצד טויוטה יאריס עליה הוא מבוסס. בטויוטה מצפים למכירות של כ-150,000 כלי רכב בשנה באירופה בלבד, כ-8% משוק רכבי הפנאי הקטנים ביבשת.
עיצובו של יאריס קרוס נמצא איפשהו בין יאריס החדשה לכלי הפנאי האחרים של היצרנית (C-HR וראב4) וכמובן נהנה מסממני הפנאי המקובלים. בסיס הגלגלים זהה לזה של יאריס (256 ס"מ) אך הוא ארוך ב-24 ס"מ (418 ס"מ סה"כ), גבוה יותר (156 ס"מ, 9 ס"מ יותר) ורחב במעט (2 ס"מ).
ליאריס קרוס שתי יחידות הנעה עיקריות, שתיהן מוכרות גם מיאריס - גרסת בנזין וגרסה היברידית - ונסמכות על מנוע בנזין אטמוספרי (3 ציל') בנפח 1.5 ל'. לגרסת הבנזין 125 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית (ציון ירוק 4). לגרסה ההיברידית נוסף גם מנוע חשמלי להספק משולב של 116 כ"ס (ציון ירוק 2). בחו"ל מוצעת גם גרסת הנעה כפולה הנעזרת במנוע חשמלי להנעת הגלגלים מאחור.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2021 בגרסת הבנזין והגרסה ההיברידית (הנעה קדמית) ובשש רמות גימור.
-
עיצוב ונוכחות
ליאריס קרוס החדש עיצוב מובחן המשלב בין הקו של יאריס "רגילה" לזה של רכבי הפנאי הגדולים יותר של היצרנית כגון טויוטה ראב 4. להדגשת ייעודו כרכב פנאי טויוטה ציידה את הקרוס ברצועות מגן שחורות סביב המרכב, בתי גלגלים גדולים (חישוקים עד גודל 18") ועוד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה מאוד במראה ובתוכן לזו של יאריס רגילה. זה כולל את סידור מערך המולטימדיה החדש של היצרנית שניצב גבוה מעל הקונסולה. ישנה תאורה אווירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה מזו של יאריס. המושבים אינם נוחים במיוחד והראות לחוץ אינה מבריקה.
 
הכניסה לשורה השניה אינו נוחה, וגם המרחב אינו גדול, מתאים לשני נוסעים לא גבוהים מדי.
 
בטויוטה מדווחים כי לקרוס שורה שלישית עם מושב אחורי המפוצל לשלושה חלקים נפרדים.
 
תא המטען נראה גדול (397 ל') והוא שימושי למדי אך עשוי באופן פשוט וכיסוי תא המטען דקיק.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית (116 כ"ס) ואלה מספקים תחושה נמרצת בעיר. מחוץ לעיר התחושה מאומצת, בטח ביחס לקצב צבירת המהירות שפחות הרשים. יש לתכנן עקיפות בקפידה.
 
גרסת הבנזין (125 כ"ס) מעניקה תחושה זריזה ונמרצת יותר.
 
בשני המקרים מנוע הבנזין רועש מאוד, גם בעומס בינוני, וזה בולט יותר בגרסת הבנזין.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה בינונית לכל היותר, המצב משתפר מחוץ לעיר אך בשום שלב הנוחות אינה מתעלה.
 
בידוד הרעשים גם אינו מצטיין: יש יותר מדי רעשי רוח וכביש וגם המנוע נשמע בעומס בינוני.
 
בשביל יאריס קרוס משדר תחושה חסונה מהמקובל בסגמנט.
 
התנהגות הכביש טובה והתחושה קלילה וזורמת.
-
תמורה למחיר
דווקא גרסת הבנזין הבסיסית מציעה את התמורה הטובה ביותר במבחר. רמות הגימור הגבוהות מציבות אותו מול מתחרים קשים יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב בשנת 2021 נמסרו כ-615 יח' מהדגם, נתון מרשים שכן השיווק בפועל החל רק בסוף השנה.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה יאריס קרוס מוצע בישראל בשתי גרסאות: הראשונה עם מנוע בנזין אטמוספרי (1.5 ל', 125 כ"ס) והשניה היברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 116 כ"ס).
 
בבנזין, רמת הגימור 'סול' כוללת תאורת לד אחורית, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה מקורית (8 אינץ') ועוד. ל'סטייל' חישוקי "16, מערכת שמע משודרגת. ברמת הגימור 'סקאי', גם מפתח חכם, תאורת אווירה, וגג זכוכית.
 
בהיברידית: רמת הגימור הבסיסית היא 'אקו', היא דומה ל'סטייל' ויש לה בנוסף גם בקרת אקלים. רמת הגימור 'אורבן' ב-137,000 שקלים, מוסיפה גם חישוקי "16, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משודרגת.
-
בטיחות
בשנת 2021 יאריס קרוס נבדק ביורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים טובים למדי בהגנה על מבוגרים (86%) וילדים (84%).
 
מפרט בטיחות עשיר וכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה למניעת שכחת ילדים מאחור. לרכב שתי כריות אוויר בין המושבים הקדמיים, לסך כולל של שמונה כריות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת: 18 ק"מ לליטר להיברידית או 13.7 ק"מ לליטר לבנזין. נתונים טובים במבחן דרכים.
-
מה חדש בטויוטה יאריס קרוס 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
ההצלחה מובטחת.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.