טויוטה יאריס קרוס - אוטו

טויוטה יאריס קרוס מידע כללי

טויוטה יאריס קרוס יתרונות וחסרונות

יתרונות / עיצוב, התנהגות, צריכת דלק

חסרונות / נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, עידון, בידוד רעשים

בשורה התחתונה / בדרך להיות רב מכר

טויוטה יאריס קרוס 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    טויוטה יאריס קרוס הוא דגם חדש לגמרי בהיצע היצרנית. מדובר ברכב פנאי קטן (B-SUV) המבוסס על הדור הנוכחי והעדכני ביותר של יאריס. כמו יאריס (נחשפה באוקטובר 2019), גם הקרוס (אפריל 2020) מבוסס על הפלטפורמה המודולרית של היצרנית (TNGA) בגרסה למכוניות קטנות (GA-B).

    בטויוטה מספרים כי הקרוס החדש תוכנן עבור השוק האירופאי ומיוצר בצרפת לצד טויוטה יאריס עליה הוא מבוסס. בטויוטה מצפים למכירות של כ-150,000 כלי רכב בשנה באירופה בלבד, כ-8% משוק רכבי הפנאי הקטנים ביבשת.

    עיצובו של יאריס קרוס נמצא איפשהו בין יאריס החדשה לכלי הפנאי האחרים של היצרנית (C-HR וראב4) וכמובן נהנה מסממני הפנאי המקובלים. בסיס הגלגלים זהה לזה של יאריס (256 ס"מ) אך הוא ארוך ב-24 ס"מ (418 ס"מ סה"כ), גבוה יותר (156 ס"מ, 9 ס"מ יותר) ורחב במעט (2 ס"מ).

    ליאריס קרוס שתי יחידות הנעה עיקריות, שתיהן מוכרות גם מיאריס - גרסת בנזין וגרסה היברידית - ונסמכות על מנוע בנזין אטמוספרי (3 ציל') בנפח 1.5 ל'. לגרסת הבנזין 125 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית (ציון ירוק 4). לגרסה ההיברידית נוסף גם מנוע חשמלי להספק משולב של 116 כ"ס (ציון ירוק 2). בחו"ל מוצעת גם גרסת הנעה כפולה הנעזרת במנוע חשמלי להנעת הגלגלים מאחור.

    השיווק בישראל החל באוגוסט 2021 בגרסת הבנזין והגרסה ההיברידית (הנעה קדמית) ובשש רמות גימור.

  • עיצוב ונוכחות

    ליאריס קרוס החדש עיצוב מובחן המשלב בין הקו של יאריס "רגילה" לזה של רכבי הפנאי הגדולים יותר של היצרנית כגון טויוטה ראב 4. להדגשת ייעודו כרכב פנאי טויוטה ציידה את הקרוס ברצועות מגן שחורות סביב המרכב, בתי גלגלים גדולים (חישוקים עד גודל 18") ועוד.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג דומה מאוד במראה ובתוכן לזו של יאריס רגילה. זה כולל את סידור מערך המולטימדיה החדש של היצרנית שניצב גבוה מעל הקונסולה. ישנה תאורה אווירה נאה. תנוחת הנהיגה גבוהה מזו של יאריס. המושבים אינם נוחים במיוחד והראות לחוץ אינה מבריקה.

    הכניסה לשורה השניה אינו נוחה, וגם המרחב אינו גדול, מתאים לשני נוסעים לא גבוהים מדי.

    בטויוטה מדווחים כי לקרוס שורה שלישית עם מושב אחורי המפוצל לשלושה חלקים נפרדים.

    תא המטען נראה גדול (397 ל') והוא שימושי למדי אך עשוי באופן פשוט וכיסוי תא המטען דקיק.

     

  • מנוע וביצועים

    לגרסה ההיברידית (116 כ"ס) ואלה מספקים תחושה נמרצת בעיר. מחוץ לעיר התחושה מאומצת, בטח ביחס לקצב צבירת המהירות שפחות הרשים. יש לתכנן עקיפות בקפידה.

    גרסת הבנזין (125 כ"ס) מעניקה תחושה זריזה ונמרצת יותר.

    בשני המקרים מנוע הבנזין רועש מאוד, גם בעומס בינוני, וזה בולט יותר בגרסת הבנזין.

     

  • נוחות והתנהגות

    בעיר נוחות הנסיעה בינונית לכל היותר, המצב משתפר מחוץ לעיר אך בשום שלב הנוחות אינה מתעלה.

    בידוד הרעשים גם אינו מצטיין: יש יותר מדי רעשי רוח וכביש וגם המנוע נשמע בעומס בינוני.

    בשביל יאריס קרוס משדר תחושה חסונה מהמקובל בסגמנט.

    התנהגות הכביש טובה והתחושה קלילה וזורמת.

     

  • תמורה למחיר

    דווקא גרסת הבנזין הבסיסית מציעה את התמורה הטובה ביותר במבחר. רמות הגימור הגבוהות מציבות אותו מול מתחרים קשים יותר.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב בשנת 2021 נמסרו כ-615 יח' מהדגם, נתון מרשים שכן השיווק בפועל החל רק בסוף השנה.

  • גרסאות ורמות גימור

    טויוטה יאריס קרוס מוצע בישראל בשתי גרסאות: הראשונה עם מנוע בנזין אטמוספרי (1.5 ל', 125 כ"ס) והשניה היברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 116 כ"ס).

    בבנזין, רמת הגימור 'סול' כוללת תאורת לד אחורית, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה מקורית (8 אינץ') ועוד. ל'סטייל' חישוקי "16, מערכת שמע משודרגת. ברמת הגימור 'סקאי', גם מפתח חכם, תאורת אווירה, וגג זכוכית.

    בהיברידית: רמת הגימור הבסיסית היא 'אקו', היא דומה ל'סטייל' ויש לה בנוסף גם בקרת אקלים. רמת הגימור 'אורבן' ב-137,000 שקלים, מוסיפה גם חישוקי "16, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משודרגת.

     

  • בטיחות

    בשנת 2021 יאריס קרוס נבדק ביורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים טובים למדי בהגנה על מבוגרים (86%) וילדים (84%).

    מפרט בטיחות עשיר וכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה למניעת שכחת ילדים מאחור. לרכב שתי כריות אוויר בין המושבים הקדמיים, לסך כולל של שמונה כריות.

     

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק מצוינת: 18 ק"מ לליטר להיברידית או 13.7 ק"מ לליטר לבנזין. נתונים טובים במבחן דרכים.

  • מה חדש בטויוטה יאריס קרוס 2022

    הופסק השיווק של רמת הגימור Premiere.

  • סיכום

    ההצלחה מובטחת.

טויוטה יאריס קרוס גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1490
125
820
121,990
1490
125
854
126,990
1490
125
887
131,990
1490
116
927
137,990
1490
116
941
139,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טויוטה יאריס קרוס?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

טויוטה יאריס קרוס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
טויוטה יאריס קרוס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
16.9 12.8 טרם נבחן 12.8 4
16.9 12.8 טרם נבחן 12.8 4
16.9 12.8 טרם נבחן 12.8 4
22.7 19.3 טרם נבחן 19.3 2
22.7 19.3 טרם נבחן 19.3 2
0
12.8 ק"מ/ל