שוק הרכב הישראלי התכווץ באוגוסט בכמעט 20%, כך עולה מנתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב. 19,279 מכוניות בלבד מצאו בית בחודש השמיני של 2019, לעומת 23,548 במקבילו אשתקד. בסך הכל נמסרו השנה 200,354 מכוניות, כמעט 12 אלף פחות מינואר-אוגוסט 2018 (ירידה של 6%).
בצמרת חודש אוגוסט עמדה
טויוטה, שנהנית שוב מחודש של הובלה. היצרנית היפנית מסרה 3,121 מכוניות, ועקפה בכך את
יונדאי עם 2,900 ו
קיה עם 2,004 בלבד - עדיין כמעט כפול מהמקום הרביעי (סוזוקי בחודש מוצלח יחסית עם 1,169 יחידות).
בדירוג השנתי יונדאי עדיין מובילה בבטחה, עם פער של יותר מ-5,000 מכוניות מהבאה בתור, טויוטה. קיה ממוקמת במקום השלישי אליו היא פחות מורגלת בשנים האחרונות, הרחק כ-8,000 מכוניות מהמקום הראשון. סקודה במקום הרביעי ואחריה
מיצובישי, שבדומה לטויוטה נהנית משנה מוצלחת עם צמיחה של 12% (30% לטויוטה לעומת 2018).
רוב היצרניות בצמרת הישראלית סובלות מצניחה במסירות. קיה יורדת ב-10%,
סקודה ב-9%,
סוזוקי ו
סיאט ב-8% ו
רנו ב-15%. ירידות חדות במיוחד נרשמות ב
ניסאן ו
מאזדה. זו הראשונה איבדה יותר מרבע מהמסירות ביחס ל-2018, ואילו מאזדה איבדה חמישית מהמסירות.
יונדאי. עדיין מובילה בדירוג השנתי
יוקרה - אודי בצמרת
אחרי פתיחת שנה נאה למרצדס, התמונה התהפכה ובחודשים האחרונים אודי ממשיכה לבסס את מעמדה כיצרנית מכוניות היוקרה המובילה בישראל. למרות ירידה של 13% לעומת אשתקד, היצרנית הגרמנית ממוקמת ראשונה עם 3,056 יחידות, מהן 384 בחודש החולף.
מרצדס שנייה עם ירידה של 17% ל-2,595 (כולל 378 מסחריות) ו
ב.מ.וו שלישית עם ירידה דומה ל-2,085 יחידות.
דווקא המקומות רביעי וחמישי,
וולוו ו
לקסוס בהתאמה, ממשיכים להציג צמיחה עקבית. היצרנית השוודית מטפסת השנה ב-7% ל-1,269 יחידות, ויריבתה מיפן - שעקפה אותה באוגוסט עם 127 יחידות לעומת 120, מזנקת השנה ב-12% ל-1,216 יחידות.