יש לכם רכב מהעבודה בליסינג. לא משנה מה בדיוק הסידור שלכם עם העבודה לגבי התשלום על הליסינג, אתם בטוח משלמים מס על "שווי שימוש". מס הכנסה, בריאות וביטוח לאומי על סכום בגובה 2.48% ממחירון הרכב. כל חודש. סכום שיכול להגיע בקלות לכמה מאות שקלים כל חודש, ולא פעם גם יותר מאלף שקלים. עם קצת מחשבה ותכנון, אפשר לחסוך אלפי שקלים בשנה רק בסעיף הזה – מבלי שאיכות החיים שלכם תפגע משמעותית, אם בכלל, ביחס למשפחתומטית ליסינג המקובלת.
 

כדאי לשים לב – אם התשלום החודשי שלכם לליסינג הוא לפי הרכב (ולא סכום קבוע, בלי קשר לדגם המדויק), כדאי להכניס לתוך החישוב גם את ההבדלים בתשלום החודשי. ההבדלים בתשלום בין מכוניות מאותה קטגוריה, עם מחיר דומה עד זהה, יכול להגיע למאות שקלים בחודש.

סופרמיני
הבחירה במכונית קטנה וזולה יותר היא כבר התחלה מצוינת בדרך לחסכון, מכיוון שאלו עולות (בגרסאות האוטומטיות) כמאה אלף שקלים, כ-30 אלף שקלים פחות ממשפחתית, כך שרק הצעד הזה חסך לכם כ-750 שקלים בחישוב שווי השימוש החודשי, שהם 9000 שקלים בשנה – משמע כ-3000 עד 4500 שקלים בנטו. אבל חכו – יש שתי אפשרויות שיחסכו לכם אפילו יותר, ובלי להתפשר יותר מדי:
 
המכוניות שיחסכו לכם כסף בליסינג
צילום: מנהל
מעבר למכונית סופרמיני יכול להתבטא בהוצאה נמוכה במאות שקלים בחודש
 
 
סיאט איביזה – המחירון עומד על 86,100 שקלים (לחישוב שווי השימוש, מה שקובע הוא המחירון, ולא המחיר בפועל). בתמורה תקבלו סופרמיני בגודל מלא עם מנוע טורבו מודרני עם 3 ציל' בנפח 1.0 ל' המספק 110 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים דו-מצמדית. היא אומנם כבר קצת מיושנת, אבל איכות החומרים בתא הנוסעים סבירה, צריכת הדלק טובה, והמרחב לנוסעים יכול לספק גם משפחה עם ילד אחד או אפילו שניים, אם כי תא המטען עלול להיות גבולי לעגלה וציוד.
 
 
שווי השימוש שלכם: 2135 שקלים (לעומת 3221 שקלים לקורולה אוטומטית)
 
פיג'ו 208
צילום: מנהל 
פיג'ו 208. אולי סופרמיני מספיקה לכם?
 
פיג'ו 208 – הסופרמיני של פיג'ו קיבלה גרסה חדשה ומוזלת, שמחירה 89,000 שקלים. במחיר הזה מקבלים מנוע 1.2 ל' עם 110 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. המרחב הפנימי בתא הנוסעים ואיכות החומרים טובים. האבזור סביר וצריכת הדלק טובה.
 

שווי השימוש שלכם: 2207 שקלים
 
הונדה ג'אז – אחת ממכוניות הסופרמיני היותר מרווחות, ולכן הפשרה במרחב הפנימי לעומת משפחתית ממוצעת קטנה יחסית. המנוע הוא 1.3 ל' המספק 102 כ"ס. הוא חסכוני בדלק, אבל רועש במאמץ. הג'אז מציעה בטיחות טובה, עם ציון ריסוק של 5 כוכבים במבחן העדכני של 2015, ואבזור הבטיחות טוב יחסית. גרסת הבסיס האוטומטית עולה 102,900 שקלים.
 
 
 
שווי השימוש שלכם: 2551 שקלים.

לחובבי ידניות / חובבי חיסכון
אם אתם לא עצלנים, אתם צריכים לבחור בתיבת הילוכים ידנית כדי לחסוך באמת (ולדעתנו גם ליהנות קצת יותר, אבל זה אנחנו) בשווי השימוש שלכם.

פיג'ו 208 – הסופרמיני הצרפתיה נמכרת בגרסה הידנית בתמורה ל-74,000 שקלים. בתמורה תקבלו מנוע 1.2 ל', 3 ציל' המספק 82 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 היל'. הוא חסכוני בדלק, ויותר ממספק להתנהלות יום-יומית.

שווי השימוש שלכם: 1835 שקלים.  
 
סקודה פאביה – המחירון של הגרסה הידנית עומד על 80,000 שקלים, בתמורה תקבלו סופרמיני מודרנית, בעלת ביצועים טובים ותא נוסעים מרווח. המנוע הוא 1.2 ל', מוגדש, עם 90 כ"ס ולתיבה 5 הילוכים.
 
 
המכוניות שיחסכו לכם כסף בליסינג
צילום: מנהל 
אל תפחדו לחשוב על ידני. זה יחסוך לכם כסף, זיהום אוויר לסביבה ואפילו, אולי, תיהנו מזה
 
שווי השימוש שלכם: 1984 שקלים.

יונדאי i20 – הסופרמיני של יונדאי מציעה מרחב פנים טוב, עיצוב חיצוני נאה ותא מטען גדול יחסית לקטגוריה. המנוע האטמוספרי (1.2 ל' 87 כ"ס) לא נמרץ במיוחד, אבל מספק. והכל במחיר של 80,000 שקלים.

שווי השימוש שלכם: 1984 שקלים.

רכב פנאי קטן
סיטרואן קקטוס – המחירון עומד על 89,000 שקלים, בתמורתם תקבלו הכי הרבה עיצוב לשקל במגרש החניה של הליסינג, עם רכב שהוא פשוט שונה ומגניב, וגם מאובזר למדי. נכון, המנוע הוא רק 1.2 ל' 3 ציל', עם 82 כ"ס, שמשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 היל'. בפועל הוא נוסע בסדר גמור, וזו תמורה מעולה למחיר. ותמיד אפשר לבחור בגרסת הטורבו (110 כ"ס) שעולה 97,000 שקלים.
 
 
שווי השימוש שלכם: 2207 שקלים (2405 לטורבו).
 
המכוניות שיחסכו לכם כסף בליסינג
צילום: מנהל 
סיטרואן קקטוס. יחס עיצוב-שקל הכי גבוה בסביבה. עכשיו יש גם טורבו

דאצ'יה דאסטר בנזין – רכב הפנאי מרומניה מוצע במחיר התחלתי נמוך ומזמין של 90,000 שקלים.  הוא מגיע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' המספק 125 כ"ס שמשודך אך ורק לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. כדאי לשים לב שרמת האבזור הנמוכה בסיסית מאוד, כולל פגושים שחורים, חלונות ידניים מאחור, מראות ידניות ועוד. כך שכדאי לבחור בגרסה המאובזרת יותר (מבין 3), שעולה 95,000 שקלים. חיסרון משמעותי הוא ציון בטיחות נמוך במיוחד של שלושה כוכבים בלבד במבחן הריסוק של E-NCAP (מ-2011, לא העדכני והמחמיר יותר), שהופך את הבחירה במכונית הזו לבעייתית.  

שווי השימוש שלכם: 2232 שקלים (2356 שקלים לגרסה המאובזרת)

רכב פנאי קומפקטי
מיצובישי אאוטלנדר ידני - עבור מי שמוכן לוותר על תיבת ההילוכים האוטו', מציע המיצובישי אאוטלנדר בגרסה הידנית (5 מושבים בלבד) עסקה מעניינת במיוחד. בתמורה ל-129,000 שקלים תקבלו רכב פנאי מרווח, עם מנוע 2.0 ל' המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 היל'. נכון, הוא פחות מאובזר (למשל אין חישוקים קלים), אבל יש חיסכון ענק בשווי השימוש. במילים אחרות - בשווי שימוש נמוך משל קורולה, תקבלו רכב פנאי מרווח.  
 
שווי השימוש שלכם: 3194 שקלים.
 
 
 
המכוניות שיחסכו לכם כסף בליסינג
צילום: מנהל 
מיצובישי אאוטלנדר.שווי שימוש נמוך משל קורולה, תקבלו רכב פנאי מרווח