פיג'ו 208 מגיעה אלינו אחרי מתיחת פנים קלה ושינוי משמעותי במפרט: החלפת המנוע והתיבה האוטומטית. במקום מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית עם 4 הילוכים, מצוידת ה-208 המחודשת במנוע 1.2 ליטר מוגדש ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. מנוע 3 צילינדרים זה, המשרת גם את פיג'ו 308 ואת סיטרואן C4, מציע ב-208 110 כ"ס מול 130 כ"ס בדגמים המשפחתיים.
 
עיצוב ונראות
ה-208 הייתה מכונית נאה ונשארה כזו גם אחרי מתיחת הפנים (והיו בוחנים שלא התחברו לעיצוב שלה). ההבדלים מלפנים כוללים לא מעט שינויים, אבל הם מינוריים ונציין רק תאורת לד תקנית ליום מלפנים ויחידות תאורה חדשות ונאות יותר מאחור. רוב הסיכויים שכאשר תפגשו את ה-208 החדשה ברחוב, לא תדעו שזו היא, אבל היא עדיין נאה. 
 
פנים הרכב
לא הרבה השתנה גם בתא הנוסעים, פיג'ו מדברת על שיפור באיכות החומרים, אבל התחושה שלנו הייתה שהאיכות דומה.
 
החומרים טובים בחלקים הקרובים לנהג, אבל תמצאו גם לא מעט משטחי פלסטיק פשוטים וחלולים. תפעול מסך המגע השתפר מעט ועכשיו הוא קל יותר לתפעול. רמת האבזור היחידה גבוהה וכוללת בקרת שיוט, בלוטות' מקורי, חיבור USB למערכת הקול, ארבעה חלונות אוטומטיים ורק בקרת אקלים נעדרת מהרשימה.

פיג'ו 208 - מבחן דרכים (מנוע 1.2 טורבו, אוטו')
צילום: מערכת אוטו
 
תנוחת הישיבה נשארה זהה גם היא: מושב יחסית גבוה עם הגה יחסית נמוך. המושב מאוד נוח, תכונה שצוינה על ידי כל הבוחנים שנהגו ברכב, ומלפנים המרווח בכל המדדים טוב. מאחור, המרווח לברכיים בסדר (ולא יותר) ומעט חסר לראש לגבוהים.
 
נוחות נסיעה
פיג'ו 208 היא מכונית נוחה למדי. בעיר היא מעט מתקשה יותר על בורות רעים, אבל המתלים מתמודדים היטב עם מרבית השיבושים, ולמרות שפעולתם אינה שקטה במיוחד התחושה הכוללת נעימה.  
 
מחוץ לעיר ה-208 מרשימה יותר ומטפלת היטב בגלי כביש וגם בשיבושים קטנים. רעשי הרוח מורגשים יותר מהצפוי, וגם המנוע מהמהם לו בשיוט נינוח, אם כי איננו מציק.

פיג'ו 208 - מבחן דרכים (מנוע 1.2 טורבו, אוטו')
צילום: מערכת אוטו
 
התנהגות ובטיחות
הפיג'ו 208 היא מכונית נחמדה לנהיגה, במיוחד עם יחידת ההנעה החדשה. 208 המחודשת מתנהגת היטב בפניות ומהנה יחסית לנהיגה. עם זאת, בקרת היציבות הבלתי מתנתקת (מעל 50 קמ"ש) אינה מאפשרת לקחת אותה מעבר לכך, ותחת עומס נוצר תת היגוי בגלל החתך המעט גבוה של הצמיגים (65), ההגה כבד יותר מאשר בעבר, אם כי עדיין יש לו משקל מעט מוזר לצד שטח מת קטן במרכז. עם זאת, בתוך הפנייה משקלו השתפר וכך גם התחושה. היכולת הדינמית המשופרת נתמכת על-ידי בלמים טובים.
 
ה-208 שלפני מתיחת הפנים זכתה לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של 2012. חבל שהיא לא מציעה – גם לא כאופציה – מערכות בטיחות נוספות שכן מוצעות באירופה כמו שמירת נתיב, מניעת התנגשות במהירות עירונית וכו'. 

פיג'ו 208 - מבחן דרכים (מנוע 1.2 טורבו, אוטו')
צילום: מערכת אוטו
 
מנוע וביצועים
סוף סוף, מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי, ובעיקר תיבת ה-4 הילוכים ששודכה אליו, יצאו לפנסיה. המנוע החדש – 1.2 ליטר, מגדש, 3 צילינדרים – מספק בגרסה הזו 110 כ"ס ונתון מומנט מאוד מכובד של 20.9 קג"מ, המוצעים כבר ב-1500 סל"ד (16.3 קג"מ ב-4250 סל"ד ב-1.6 ל'). המנוע החדש משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
 
השיפור בהשוואה לשילוב מנוע/הילוכים הקודם הוא תהומי. המנוע החדש שקט יותר בסל"ד גבוה באופן מורגש, זמינות הכוח טובה משמעותית בהרבה, דבר הבולט במיוחד כאשר עוברים מנהיגה רגועה לתובענית. התיבה האוטומטית, כאמור עם שני הילוכים נוספים, עובדת גם טוב יותר – גם אם מדי פעם היא מתבלבלת, ושמחה מדי להעלות להילוכים גבוהים מוקדם, כדי לחסוך בדלק. במצב זה המנוע רוטן ומביע זאת עם רעידה קלה וצליל לא מרוצה. מצב ספורט פותר בעיה זו ומביא אתו אופי קרבי יותר, אלא שאופי נמרץ זה, שמירה רצופה על המנוע בסל"ד גבוה, יכול להיות קרבי מדי עבור חלק מהנהגים. המנוע בן שלושת הצילינדרים לא רועד הרבה בעמידה; הרעידות מורגשות בגלגול אבל לא בצורה מציקה. 

פיג'ו 208 - מבחן דרכים (מנוע 1.2 טורבו, אוטו')
צילום: מערכת אוטו
 
צריכת הדלק טובה, כאשר בשיוט קיבלנו 17 ק"מ/ל', ובימי המבחן התובעניים ממוצע של 12.5 ק"מ/ל'. נתון שניתן לשפר בקלות בנהיגה רגועה.
 
סיכום ותמורה
פיג'ו 208 המעודכנת, במיוחד בגרסה האוטומטית, מציעה תמורה טובה למחיר, וכעת קצת יותר, עם הנחה נוספת של 3000 שקלים לרגל ההשקה. יחידת ההנעה היא אחת הטובות בסגמנט, ומציעה כוח זמין ויעיל המורגש לטובה במיוחד במעבר מנהיגה רגועה לעקיפה מהירה. נוחות הנסיעה טובה והיכולת הדינמית אינה חסרה. רמת אבזור הנוחות טובה אבל אבזור הבטיחות חסר.
 
המחיר העדכני מציב אותה בסביבתן של גרסאות הכניסה של מתחרות שמציעות פחות אבזור במרבית המקרים. מתיחת הפנים הזו, תודות לשילוב מנוע/הילוכים החדש, מהווה צעד גדול ל-208 האוטומטית, ומציבה אותה כאחת הטובות בקבוצתה.
 
*פורסם במקור ב-22.7.15 (נוסף וידאו)

פיג'ו 208 - מבחן דרכים (מנוע 1.2 טורבו, אוטו')
צילום: מערכת אוטו