לה פרארי, (ה-פרארי, באיטלקית) היא הביטוי האחרון להייפר קאר של פרארי. לה פרארי יוצרה במהדורה מוגבלת של 500 יחידות והוצגה ב-2012 - עשור לאחר בכורת 'אנזו פרארי' (2002-2004). ההבדלים בין השניים האלה גדולים בהרבה מאשר הפער בתפוקת המנוע: 963 כ"ס (708 ק"וו) ללה-פרארי מול 660 כ"ס (485 ק"וו) לאנזו - 300 כ"ס ו-45% יותר הספק.

כי לה פרארי, כמו פורשה 918 ומקלארן P1, היא מכונית היברידית, ובנוסף למנוע החשמלי (המייצר 163 כ"ס), יש למכונית מערכת KERS לניצול אנרגיית הבלימה (כמו בדגמי F1). הביצועים, הנאים למדי יש לציין - פחות מ-3 שניות ל-100 קמ"ש, 7 שניות ל-200, 15 ל-300 ומהירות מרבית מעל 350 קמ"ש - נעזרו גם במשקל הלא גבוה שלה, 1255 ק"ג.

המחיר בהתאם: כמיליון אירו, והמכירה הוגבלה רק לבעלי פרארי.
חוג מירוצים
פרארי מנהלת מאז 2006 את תכנית XX - הדרכה ונהיגת מסלול לא-תחרותית "במסלולים המפורסמים ביותר" באירופה, אסיה וצפון אמריקה. כבר ב-2005 הוציאה החברה מהדורה מיוחדת של 30 יחידות מדגם אנזו פרארי, FXX, המיועדות למסלול בלבד. ב-2009 הוצגה מהדורת 599XX ייעודית למסלול - וכעת הגיע תורה של לה-פרארי. דרך אגב, גם למקלארן יש סידור כזה וגם דגם מקביל: P1 GTR.
צילום: מנהל

פרארי הציגה זה עתה את גרסת המסלול ללה פרארי, וזו נקראת "פרארי FXX K" (בלי לה פרארי; ה-K לכבוד מערכת KERS).
יש לה יותר כוח: 1035 כ"ס, 72 כ"ס יותר מהגרסה הפשוטה והנפוצה. תוספת ההספק נרשמה גם במנוע הבנזין (V12, נפח 6.3 ליטר) המייצר כעת 848 כ"ס (789 בגרסה הרגילה) ובמנוע החשמלי, המנפק 190 כ"ס (163 בלה פרארי). מנוע הבנזין זכה לגלי זיזים חדשים, סעפת יניקה משופרת, מרימי כוסיות מכניים ולא הידראוליים - ולא פחות חשוב: הורדת המשתקים מהמפלטים וכיולם מחדש. הצליל אמור להיות שמיימי.

המשקל הופחת (לא נמסר בכמה), והביצועים שופרו (לא נמסר בכמה). אך מכיוון שההספק עלה, והצמיגים הם סליקס, כמובן - כולל חיישנים לניטור כוחות האצה אורכיים, צדיים וסיבוביים (וגם חום ולחץ אוויר) - והאצה ל-100 היא משהו כמו 2.9 שניות בלה פרארי, יש לשער כי נתון זה סובב ליד 2.6-2.7 שניות.

השיפורים כוללים כמובן הרחבת היכולת במסלול, ופרארי מדווחת על שיפור של 50% בכוח ההצמדה, ל-540 ק"ג ב-200 קמ"ש.
צילום: מנהל

מוכנה ליום מסלול
בשעה שבסיס הגלגלים (265 ס"מ) והגובה (111.6 ס"מ) נשארו, ממדי האורך והרוחב גדלו ב-20 וב-6 ס"מ בהתאמה, ל-490 ו-205 ס"מ.

אה, כן: זמינות ומחיר. לא נמסרו פרטים רשמיים, אך מדובר ב-32 יחידות ו-10 מיליון שקל (ללא מסים). לא לרוץ, הכל נמכר.

צילום: מנהל