בחודש דצמבר האחרון, דיווחנו לכם על החלפת ידיים צפויה – מעבר של יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה בישראל מחברת 'מכוניות ספורט לישראל' (מ.ס.י), לידי צ'מפיון מוטורס – יבואנית קבוצת פולקסווגן. אך הזמן והנסיבות הוכיחו אחרת, וכרגע נראה שהמעבר העתידי הצפוי של תפעול נציגות פורשה בארץ על ידי צ'מפיון מוטורס עשוי להתעכב זמן רב.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי פורשה חייג ל-3262* או לחץ כאן
כך מספר אבי צור מנכ"ל צ'מפיון: לדבריו, העיכוב במעבר המעשי של הייצוג נובע מדרך פעולתה המאוד שיטתית של החברה הגרמנית, אשר פועלת בהתאם לתהליכים ונהלים מאוד מוגדרים. לגרמנים מסתבר, יש את הדרך שלהם, והיא כמובן מאוד יסודית ומסודרת. זו הסיבה שלפחות כרגע לא ברור אפילו אם צ'מפיון תתחיל לתפעל את הסוכנות המקומית של פורשה ב-2014.
מסתמן: המעבר של פורשה ייקח זמן
צילום: מנהל
פורשה. החלפת הידיים תתעכב
בכל אופן, עד החלפת הידיים המעשית תמשיך לתפעל את המותג הזה חברת 'מכשירי תנועה', היבואנית המקורית של פורשה לארץ. לפחות כרגע נראה שהיא תעמוד מאחורי ההשקה הקרובה של פורשה מקאן – רכב הפנאי החדש של המותג. מעבר לפורשה, אם נסתכל על מותגים יוקרתיים אחרים של קבוצת פולקסוואגן העולמית, נגלה שלפחות כרגע לא מראים בצ'מפיון שאיפה להגדיל את הארסנל.
מסתמן: המעבר של פורשה ייקח זמן
צילום: מנהל
פורשה מקאן – רכב הפנאי החדש של המותג

לפי צור, למרות המהלכים השונים שמבוצעים ב'בנטלי', מדובר במותג שהוא עדיין יקר מדי מכדי להצדיק הגעה לשוק המקומי – "מותג צריך דגם אחד עם תג מחיר שינוע סביב ה-500,000 שקלים כדי להפוך למוצדק בשוק המקומי".
לא צריך קאיין כדי לנהוג בפורשה בשטח