למבורגיני אבנטדור LP700-4 רודסטרכבר זמן מה שהאבנטדור של למבורגיני היא אחת המכוניות שהכי כיף להסתכל עליהן, לפחות לטעמנו. יש לה עיצוב מוטרף כמו שרק אצל השור הזועם יודעים, עם מראה קשוח במיוחד ואינספור קווים זוויתיים ותזזיתיים. את טירוף החושים הוויזואלי משלים מנוע V12, כיאה ללמבורגיני, שדואג להעסיק את שאר החושים. לא מגורים מספיק? אין בעיה – כי היום (ב') מציגה יצרנית האקזוטית את יצירת האומנות החדשה שלה – אבנטדור פתוחת-גג.

השם המלא שלה הוא למבורגיני אבנטדור LP700-4 רודסטר, קצר וקליט, והיא החוליה הבאה והמתבקשת במה שצפויה להיות סדרה ארוכה של גרסאות של האבנטדור שיגיעו (אבל לא לפה) בשנים הקרובות. זה קורה קרוב לשנתיים מאז הוצגה מכונית-העל המרהיבה. באמצע, למי שכבר הספיק לשכוח, זכינו לראות-אבל-לא-לגעת ב-One-off מיוחדת בשם אבנטדור J שנבנתה במיוחד עבור לקוח עשיר במיוחד. אחרי שמכרה כ-1,300 יחידות של הגרסה הסגורה, החליטה למבורגיני שהגיע הזמן לשלב הבא.
למבורגיני אבנטדור רודסטר: פחות גג יותר יופי
צילום: מנהל

מה שנשתנה הלילה הזה הוא, כאמור, הגג. אבל לא רק. לא מדובר כאן בגג שנפתח אוטומטית ומתקפל, אלא כמקובל בז'אנר בגג שניתן להסרה. הוא עשוי, למעשה, משתי יחידות נפרדות של סיבי-פחמן השוקלות פחות מ-6 ק"ג האחת והן ניתנות להסרה בקלות (כך למבורגיני) ולאחסון בתא המטען – ייתכן שעל חשבון המטען שלכם. בנוסף ובהתאם זכו גם הקורה האחורית ומכסה המנוע לעיצוב חדש, שנועד לחזק את התמיכה בשל המחסור בגג, לאכלס מערכת אוטומטית להגנת הנוסעים ולאפשר זרימה טובה של אוויר צונן למנוע – שממשיך להיות חשוף לאור השמש ולעיניהם המתלהבות של העוברים ושבים. יש לה גם חישוקים חדשים, בקוטר 20 אינץ' לקדמיים ו-21 לאחוריים. חוץ מלהיראות טוב, הם גם תורמים לדיאטה של 10 ק"ג נוספים ממשקל המכונית, שמן הסתם עלה עקב המחסור בגג (ותוספות החיזוק), אם כי למבורגיני לא מפרסמת בכמה.
למבורגיני אבנטדור רודסטר: פחות גג יותר יופי
צילום: מנהל
ובלי קשר לגג, אנחנו עדיין אוהבים את איך שהיא נראית גם מזוויות אחרות

מתחת למכסה שוכן כאמור מנוע ה-V12 בנפח 6.5 ליטר של האבנטדור הרגילה, שמספק 700 כ"ס ומעיף את הרודסטר ל-100 קמ"ש ב-3 שניות צנועות (ביחס ל-2.9 שניות של גרסת הקופה) בדרך ל-350 קמ"ש מירביים (לעומת 354 קמ"ש). לחובבי האוויר בקרקפת זה כנראה לא הבדל משמעותי במיוחד. ישנו הבדל משמעותי (או שלא) במחיר, כאשר האבנטדור רודסטר תעלה 300,000 יורו, בלי מיסים, שהם כמיליון וחצי שקלים, לעומת 255,000 יורו "בלבד" עבור הרגילה. במילים אחרות – מי שיכול להרשות לעצמו כנראה שכבר לא כאן, ומי שלא יוכל להמשיך לרייר על התמונות כמונו.