פרארי FF. מקום ראשון
יש כאלה שיכולים להרשות לעצמם לא להתעניין במכוניות מיני עם תא מטען הכי גדול, או המכונית הכי קצרה ומתאימה לחנייה בתל אביב. יכול להיות אפילו שלא חשוב להם מהן המכוניות הכי זולות עם מנוע V8. יש אנשים שמה שחשוב להם זה כוח, ושלא כמו רובנו – יכולים להרשות לעצמם ללכת על הכי גדול, הכי יקר והכי חזק. לכבודם, הכנו רשימה של מכוניות שניתן לקנות בארץ המציעות הספק של 500 כ"ס ויותר. תתפלאו – אבל יש די הרבה, ולכן נלך לפי יצרניות.

מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל
(צלם: תומר פדר)

1. פרארי
העולה החדשה מאיטליה נכנסה היישר לרשימות ה"הכי חזקה" ו"הכי יקרה", וכמובן גם "הכי אקזוטית" ויש כאלה שיאמרו אפילו "הכי יפה". היא שולחת לרשימה הזו 3 מתוך 4 הדגמים שמוצעים כאן, כאשר בראש עומדת פרארי FF כפולת ההנעה, שמנוע ה-V12 שלה מספק 660 סוסים דוהרים. ה-FF היא גם המכונית הכי יקרה ברשימה שלנו להיום – 2,350,000 שקלים. הנציגות הנוספות ממראנלו אימתניות גם הן – פרארי 599 GTB עם 620 כ"ס (מקום רביעי ברשימה הכללית) ואחריה פרארי 458 איטליה עם 570 כ"ס (מקום שישי).
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

2. מרצדס
היצרנית משטוטגרט היא זו ששולחת הכי הרבה נציגות לרשימה. טירוף דגמי ה-AMG תורם רבות לכך שלכל דגם יש גרסה שרירית במיוחד (והן רק נעשות שריריות יותר עם הזמן). את שני המקומות הראשונים תופסות מרצדס S65 AMG ו-CL65 AMG, עם 630 כ"ס כל אחת (מקום שלישי ברשימה הכללית). כמו מרבית גרסאות ה-AMG, הן אמנם לא מיובאות לארץ באופן סדיר מפאת מחסור בבעלי ממון, אבל כלמוביל, היבואנית, מביאה אותן בהזמנה מיוחדת ומחיר תואם. אחריהן ברשימה נמצאת מרצדס SLS AMG האקזוטית, עם 571 כ"ס ותג מחיר של כ-2,225,000 שקלים (גם היא בהזמנה מיוחדת). נציגות נוספות הן מרצדס CL63 AMG ו-S63 AMG עם 544 כ"ס האחת, מרצדס SL63 AMG עם 530 כ"ס, ולבסוף מרצדס CLS63 AMG, מרצדס E63 AMG ו-ML63 AMG עם 525 כ"ס. אחרונה חביבה נמצאת הנציגה היחידה שאינה גרסת AMG – מרצדס S600, עם מנוע V12 שמספק 517 כ"ס (כ-1,455,000 שקלים).
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

3. ב.מ.וו
גם המתחרה של מרצדס מבוואריה שולחת כמה נציגות, אם כי בכמות פחות מסיבית. נתחיל מהדוגמה הכי אהובה ומוכרת – ב.מ.וו M5, עם 560 כ"ס. נציגות נוספות הן גרסות ה-M של רכבי הפנאי – ב.מ.וו X5 M ו-X6 M עם 555 כ"ס וספינת הדגל של ב.מ.וו סדרה 7, ה-760i עם 544 כ"ס. בשביל לרכוש כל אחת מהרביעייה תצטרכו להגיש הזמנה מיוחדת לדלק מוטורס, היבואנית.
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

4. קאדילק
כאן יש לנו את הנציגה המפתיעה של הרשימה. קאדילק CTS-V כבר הפתיעה אותנו ברשימת מכוניות ה-V8 הזולות בישראל. עכשיו היא מגיעה למקום ה-9 מבין כל הדגמים החזקים בשוק הישראלי עם 556 כ"ס והיא גם המכונית הכי זולה ברשימה, עם מדד של 1,000 ש"ח לכוח סוס, או 556,000 שקלים סך הכל.
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

5. יגואר
שלושת דגמי יגואר בארץ מגיעים עם גרסה המונעת על-ידי מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר של החברה, שבעזרת מגדש-על מספק ליגואר XKR, יגואר XJ ויגואר XF לא פחות מ-510 כ"ס. עם קצת רצון והרבה יכולת תוכלו להניח את ידכם על יגואר XKR-S, שמגיעה עם אותו מנוע בהספק של 550 כ"ס ותג מחיר של 1,350,000 שקלים.
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

6. ניסאן
היצרנית העממית שולחת לרשימה את אחת הנציגות הרציניות ביותר. תמורת 769,900 שקלים תקבלו ניסאן GT-R אקזוטית וספורטיבית במיוחד (550 כ"ס).
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

7. פורשה
יצרנית הספורטיביות מגרמניה שולחת שתי נציגות וחצי שהן דווקא לא ממש ספורטיביות. ראשונה נמצאת פורשה פאנאמרה, שבגרסת הטורבו ה"רגילה" (1,505,000 שקלים) מגיעה עם 500 כ"ס ובגרסת הטורבו S עם 550 כ"ס (1,769,000 שקלים). לצידה עומד פורשה קאיין טורבו, עם 500 כ"ס גם כן ותג מחיר של 1,350,000 שקלים.
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

8. אודי
היצרנית הגרמנית הרביעית ברשימה שלנו להיום והשנייה של קונצרן פולקסווגן (יחד עם פורשה). כאן תמצאו את אודי R8 הספורטיבית שבגרסת ה-V10 מניבה 525 כ"ס (מקום 18 ברשימת הדגמים הכללית) ועולה 1,575,300 שקלים. נציגה נוספת היא אודי A8 עם מנוע ה-W12 שמספק 500 כ"ס, שעולה 1,236,000 שקלים זעומים.
מכוניות בישראל עם יותר מ-500 כ
צילום: מנהל

9. לנד רובר
אחרונה חביבה נמצאת יצרנית רכבי השטח היוקרתיים עם שתי נציגות. כאן תמצאו ריינג' רובר (1,085,000 שקלים), או ריינג' רובר ספורט (928,000 שקלים), עם מנוע V8 בעל מגדש-על המספק 510 כ"ס.