מרצדס סיטאןחטיבת המסחריות של מרצדס משיקה מסחרית עירונית חדשה – מרצדס סיטאן (Citan). המכונית החדשה פותחה על בסיס רנו קנגו, כחלק משיתוף פעולה בין דיימלר לרנו-ניסאן, עליו סיפרנו לכם בשנה שעברה.

למרות שינויי העיצוב המתבקשים, ניתן לזהות בקווי המתאר את המוצא הצרפתי של המסחרית הגרמנייה החדשה. עיצוב החזית מזכיר מעט את ה-A קלאס החדשה, עם פנסי חזית גדולים, גריל שחור בולט וסמל הכוכב במרכז. מהצד ומאחור השינויים קטנים יותר, החלק האחורי מקבל פנסים ארוכים על דפנות המרכב עם חיבור מסוים למרצדס ויטו, המסחרית הגדולה של היצרנית.
פנים הרכב קיבל עדכון מקיף לעיצוב כמו גם לאיכות לטענת החברה. עוד מציינת החברה כי הסיטאן יציע מגוון רחב של תוספות ואבזור, גם בבטיחות, עם אפשרות לשש כריות אוויר כאופציה.

הסיטאן, אשר ימוקם בתחתית היצע המסחריות של מרצדס, יציע שלושה אורכים לבחירה: 394 ס"מ, 432 ס"מ או גרסה ארוכה של 471 ס"מ. אלו יגיעו במגוון תצורות: חמישה מושבים עם קיפול מלא לשורה השנייה ושתי דלתות צד (מוצע בצמד הגרסאות הארוכות), שלוש גרסאות משקל העמסה מרבי (עד מקסימום של 2,200 ק"ג משקל כולל), אפשרות לדלת אחורית בודדת הנפתחת מעלה, אופציה למסילות גג ועוד.

בתחום ההנעה תציע מרצדס שלושה מנועי טורבו דיזל הזרקה ישירה עם הספקים שינועו החל מ-75 כ"ס ועד 110 כ"ס (בהודעה לעיתונות החברה אינה מרחיבה מעבר). בגזרת הבנזין תציע החברה מנוע טורבו המייצר 114 כ"ס (שוב, אין פירוט נוסף). מנוע הבנזין מגיע עם חבילת ה-BlueEFFICIECY כסטנדרט, הכוללת בין היתר מערכת עצור/סע וצמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול. לטענת היצרנית תצרוכת דלק נמוכה תהיה סימר ההיכר של הסיטאן החדש. בנוסף, מרווח הטיפולים יהיה גדול – עד ל-40,000 ק"מ או שנתיים. תיבות הילוכים ידניות עם 5 או 6 יחסי העברה ישלימו את העברת הכוח אל הגלגלים הקדמיים.
גרמנייה מצרפת – מרצדס סיטאן (וידאו)
צילום: מנהל

פרטים נוספים אודות הדגם החדש צפויים לקראת השקתו בספטמבר הקרוב בתערוכת המסחריות הנערכת בהנובר, גרמניה.