ג'יפ גרנד צ'רוקי, מלהיטי היבוא האישיארבע יבואניות רכב ואיגוד יבואני הרכב עתרו לבג"ץ בדרישה כי משרד התחבורה, רשות המיסים ומשרד התמ"ת יגבירו את האכיפה בכל הנוגע ליבוא אישי. לטענת ארבעת היבואניות (מכשירי תנועה, קמור, חברת המזרח וכלמוביל) ואיגוד יבואני הרכב, משרדי הממשל השונים נמנעים מלאכוף את התקנות שהם עצמם קבעו בכל הנוגע ליבוא האישי. כתוצאה מהתעלמות זו נערכת בישראל פעילות יבוא מסחרית במסווה של יבוא אישי, מתאפשר ייבוא של כלי רכב פגומים כאשר אין את הכלים והידע הנדרשים לטפל בהם ואף לעיתים מגיעים כלי רכב שנאסרו ליבוא.
בנוסף טוענים העותרים כי משרד התחבורה תורם להטעיית הציבור בכך שהוא מפרסם מידע שגוי במרשמיו. לדבריהם, יש בידי משרד התחבורה מידע מדויק ומקיף בנוגע להיסטוריית הרכב במדינת החוץ (מספר בעלויות, היסטורית תאונות וטיפולים, שימוש מסחרי וכו'), אך משרד התחבורה בוחר להסתיר מידע זה או לחלופין למסור מידע מוטעה לציבור.
יש לציין כי כבר ב-2009 עקב החשש כי המדינה מפסידה עשרות מיליוני שקלים בשנה מהיבוא האישי, מינה מנכ"ל משרד התחבורה ועדה ציבורית אשר בחנה את מכלול ההיבטים הקשורים ביבוא אישי. ממצאי הועדה (שפורסמו במאי 2009) העלו מסקנות חמורות על סוחרי רכב המתחזים ליועצים, על מסמכים מזויפים, זהויות שאולות ועוד. הוועדה המליצה לשר התחבורה להדק את האכיפה על היבוא האישי באמצעות שורה של מגבלות כמו, הגבלת גיל המכוניות שמגיעות ארצה ביבוא אישי לשנה אחת בלבד במקום שנתיים, הגבלת כמות הייבוא האישי משני כלי רכב בשנה לאדם לרכב אחד לשנתיים למשפחה ועוד. מצד שני הוועדה גם המליצה על כמה הקלות.

4 יבואניות רכב עתרו לבג
צילום: מנהל
חלק מהמלצות הוועדה מותנו לבסוף בשל "לחצים", אחרים התקבלו אולם בשורה התחתונה – הוועדה לא הביאה עימה שינוי מהותי לענף ייבוא הרכב האישי. היא אולי העלתה על הכתב את שיטות הפעולה לייבוא מסחרי של רכב במסווה של ייבוא אישי, סקרה בהרחבה את הפן הבטיחותי הלא נודע של כלים ביבוא אישי כמו גם את נושא האישורים הכוזבים אודות החלפת חלקים והתאמות לתקינה, אך כל התופעות ובעיות האלה כבר היו מוכרות היטב לכל מי שהייתה לו נגיעה לתחום ייבוא הרכב. מצד שני, את הצעדים החשובים כמו הסדרה משפטית של הענף, היא הותירה למחוקק. אז נכון שהוועדה גם המליצה על הידוק האכיפה, מניעת פרצות והטלת סנקציות פליליות וקנסות על הפרת התקנות, אך היות ושר התחבורה אינו חויב לקבל את ההמלצות, מה שנוח נשאר, מה שפחות נוח, עלה כסף או פגע באינטרסים עסקיים – נעלם.
כאמור העותרים דורשים ממשרדי הממשל השונים לאכוף את הוראות הדין, שהם עצמם קבעו (על פי המלצות הוועדה) וכן לקבוע נהלים משלימים הנוגעים ליבוא רכב ביבוא אישי. כמו כן דורשים העותרים כי משרד התחבורה יתקן את רישומיו, מעתה והלאה ואף יתקן רטרואקטיבית את רישיונות כלי הרכב שיובאו בעבר. לדרישה זו תהיה כמובן השלכה על שווים של כלי הרכב ולפיכך, כל מי שייבא רכב ביבוא אישי, כדאי שיעקוב אחר ההליכים.