בחודש יולי נמסרו כמעט 20,000 מכוניות חדשות לבעליהן, כך לפי נתוני הרישוי של איגוד יבואני הרכב. נתון זה מהווה עליה של כ-11.5% לעומת יולי 2009, אך ירידה של כ-9% לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה נמסרו 123,791 מכוניות, עליה של כמעט 30% לעומת התקופה המקבילה ב-2009 – אך נתוני החודשים האחרונים מראים כי קצב הגידול התמתן. יש בכך הגיון: במחצית השניה של 2009 כבר ניכרו סימני ההתאוששות במכירת כלי רכב בשוק הישראלי, לאחר המשבר בהשפעת משבר הנדל"ן בארה"ב.
לאחר שאיבדה את הבכורה ליונדאי ביוני, שבה מאזדה למקום בו אנו רגילים לראות את המותג, בראש טבלת המכירות החודשית. לא שליונדאי היה חודש גרוע – 2,460 מסירות ביולי מציבות את המותג כמעט בדיוק בממוצע המסירות בששת החודשים הקודמים. אבל מאזדה חזרה לעצמה עם קצת מעל 3,000 מסירות, שזה כ-10% מעל הממוצע החודשי – ומספיק טוב למקום ראשון. טויוטה כמעט והשתוותה ליונדאי ושלושת המותגים הללו נמצאים בליגה בפני עצמם, גם בדירוג החודשי וגם בטבלה המצטברת.
חודש טוב גם לפורד – מקום חמישי בדירוג יולי – עזר ל"דלק מוטורס" להתייצב גם בראש טבלת היבואנים. סוזוקי ממשיכה להצליח, הפעם עם למעלה מ-1,200 מסירות – יותר מ-20% מעל הממוצע החודשי במחצית השנה הראשונה. במסירות מצטברות הכפילה סוזוקי את הנתון מהשנה שעברה! אורחת יוצאת דופן בעשיריה הראשונה היא סקודה, שהצליחה להקדים מותגים כמו שברולט, הונדה, מיצובישי קיה וניסאן עם חודש מצויין של כ-850 מסירות – נתון גבוה ב-65% מהממוצע החודשי עד עתה. גם קיה הצליחה למסור יותר מהממוצע החודשי של 2010, התברגה לעשיריה המובילה של יולי ורושמת עד עתה גידול מרשים של 95% לעומת 2009. יולי היה חודש מצויין נוסף גם לסיאט: בחודש יחיד זה הצליח המותג הספרדי להעלות בדיוק 400 מכוניות חדשות על הכביש, מספר שב-2009 לא הצליחה סיאט למכור בחמשת החודשים הראשונים של השנה ביחד... מתחילת השנה גדלו מסירות סיאט כמעט פי שלושה.

מסירות יולי: מאזדה חוזרת לראש
צילום: מנהל