זה לא היה קל, המו"מ ידע עליות ומורדות – אבל עכשיו אפשר לברך על המוגמר. המותג האירופי האחרון של פורד הולך בעקבות אסטון-מרטין, לנד רובר ויגואר ויוצא לדרך חדשה, ובזאת גם הגיע הקץ של "חטיבת היוקרה" (Premiere Auto Group, או PAG בקיצור) של פורד. אתמול התבשרנו בהודעה רשמית כי הושג הסכם למכירת וולוו לקבוצת האחזקות ג'ילי הסינית (בשמה המלא: Zhejiang Geely), בעלת מותג ג'ילי, תמורת סכום של 1.8 מיליארד דולר. פורד החזיקה בבעלות על וולוו מאז 1999, כאשר רכשה אז את חטיבת המכוניות מידי קבוצת וולוו תמורת סכום של כ-6.5 מיליארד אירו.
כפי שמקובל בעסקאות מסוג זה, פורד תמשיך לשתף פעולה עם וולוו כולל אספקת רכיבים שונים (בין היתר, מכוניות וולוו משתמשות במנועים ופלטפורמות משותפות למותגי פורד אחרים), אך לא תחזיק בידיה שום נתח בעלות לאחר שהעסקה תושלם. שלב זה עתיד לקרות ברבעון השלישי של השנה וכפוף, כרגיל לאישורים שונים – כולל הליך פורמלי של אישור ממשלת סין (אם כי כאן לא צפויות בעיות מהסוג שמנע את עסקת האמר).
ג'ילי הביעה בעבר את תכניותיה עבור מותג וולוו, כולל תכנית שאפתנית להגיע למכירות שנתיות של מיליון מכוניות בתוך 5 שנים – יותר מכפול מהמכירות הנוכחיות, העומדות על כ-400,000 בשנה (כרבע מהן בארה"ב). יעד זה יושג בין היתר באמצעות הרחבת היצע הדגמים והקמת מפעל ייצור בסין – שלב הכרחי כדי לחדור לשוק הסיני הענק והמתפתח, שם ניתן למכור רק מכוניות מייצור מקומי.