אודי RS5אודי ממשיכה לפתח את משפחת דגמי ה-A5. אחרי הקופה, הקבריולה והספורטבק, מגיע תורה של גרסת הביצועים, ה-RS5. בחרטומה גרסה משודרגת של מנוע ה-V8 בנפח 4.2 ליטר (שבמקור משרת גם את ה-R8). תחת מכסה המנוע המעוצב של האודי A5 שוכנים לא פחות מ-450 סוסים המועברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 7 מהירויות, מצמד כפול. מכונית זו הנה הראשונה לקבל את הנעת הקוואטרו החדשה של אודי כמו גם את הדור החדש של הדיפרנציאל המרכזי מוגבל ההחלקה. ביום יום מערכת הקוואטרו החדשה מחלקת 40% מהכוח לגלגלים הקדמיים כאשר בתנאי קיצון יכולה המערכת להעביר עד 85% מהכוח לאחור או לחילופין עד 70% לפנים.

המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש אולם הסרת מגביל המהירות תאפשר למכונית להתמיד עד 280 קמ"ש. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת על 4.6 שניות קצרות. למרות ביצועי העל, המכונית מסוגלת לנצל ליטר אחד של בנזין למרחק של 9.2 ק"מ.

ל-RS5 חישוקי 19 אינץ' ייחודיים ומערכת מתלים שהונמכה ב-20 מ"מ בהשוואה לגרסאות הפשוטות של ה-A5. מערכת הבלימה שודרגה כצפוי בכדי לעמוד ביכולות המנוע ומערכת ה-ESP נהנת ממצב ספורט המאפשר נהיגה קרובה יותר למגבלות הרכב ואף מצב כבוי, ללא התערבות אלקטרונית כלשהיא.

בכדי שלא יטעו עוברי אורח ויחשבו כי לפניהם גרסת ה-S5 החלשה, לא עלינו (רק 354 כ"ס מאותו מנוע), זוכה ה-RS5 לשבכה קדמית ייחודית, פגוש קדמי חדש המשלב פתחי כניסת אוויר לבלמים המאווררים בחזית, כנפיים קדמיות תפוחות מעט, פגוש אחורי המשלב דפיוזר גדול יותר וצמד צינורות פליטה מכרום. לא נשכח את הספוילר האחורי המתרומם מעל 120 קמ"ש וחוזר למקומו מתחת ל-80 קמ"ש. בפנים יזכה רוכש ה-RS לצמד מושבי ספורט חובקים, הגה ספורט מעור, תאורה אדומה למחוונים ונגיעות סיבי פחמן ברחבי התא.

מכירת ה-RS תתחיל באביב, ולא נראה כי יש מניעה אמתית מלרואתה על כבישי ארצנו.