לפני 15 שנה חשפה אודי את ה-A8 הראשונה, שהייתה הצהרת כוונות ופריצת דרך. אודי רצתה למצב את עצמה כמתחרה לגיטימית מול מרצדס וב.מ.וו והיא עשתה זאת עם מכונית שהרשימה מבחינה עיצובית ובמיוחד טכנולוגית. ה-A8 המקורית פרצה דרך כאשר הייתה למכונית הראשונה שעשויה כולה אלומיניום עם שלדה במבנה Space Frame.
ה-A8 החדשה לא פורצת דרך, לפחות לא מבחינה עיצובית. בדור החדש של ה-A8 שומרת אודי על "המראה המשפחתי" המאפיין והמוכר מבחוץ ומבפנים. למעשה, אלמלא פנסי ה-LED הקדמיים, שהם חלק מהחזית הדרמטית-יותר, שהפכו להיות סממן ההיכר בדגמי אודי החדשים, קל היה להתבלבל בין ה-A8 החדשה לקודמתה. ל-A8 החדשה גידול קל בממדים שבא לידי ביטוי בתוספת של 9 ס"מ לאורך (514 ס"מ), מהם 5 ס"מ לבסיס הגלגלים שאורכו עומד כעת על 299 ס"מ. בכך היא ארוכה מהמרצדס S-קלאס (507.5 ס"מ) ומב.מ.וו סדרה 7 החדשה (507 ס"מ) ולמעשה הופכת לגדולה בקבוצתה, נתון משמעותי בסגמנט זה. גם מימד הרוחב צמח ב-6 ס"מ לכדי 195 ס"מ והגובה ל-146 ס"מ (תוספת של 2 ס"מ).

גם בדור החדש שומרת אודי על נאמנות לשלדת האלומיניום וטוענת שהפעם היא קלה בכ-40% משלדה מקבילה העשויה פלדה. חידושים פורצי דרך אין ב-A8 החדשה אבל באודי דאגו להעמיס עליה את מיטב הטכנולוגיה העדכנית. זה מתחיל בתיבת הטיפטרוניק החדשה בעלת שמונת ההילוכים (נתון שראינו לראשונה בלקסוס LS ומאוחר יותר גם בסדרה 5 החדשה של ב.מ.וו) וממשיך בהגה אקטיבי, במערכת לבחירת מצבי נהיגה השולטת בנוסף לתיבת ההילוכים וההגה גם במתלי האוויר האדפטיביים.
בתחום הבטיחות מציעה אודי מערכת להתראה מפני עצמים בשטחים מתים (בדומה למערכת מוכרת בוולוו), מערכת זיהוי מוקדם של עצמים והכנה של מערכות הבטיחות השונות לקראת תאונה.
צילום: מנהל

ה-A8 נחשפת עם מנוע בנזין אחד ושני מנועי דיזל. מנוע הבנזין הוא V8 עם הזרקה ישירה בנפח 4.2 ליטר שמספק 372 כ"ס ו-45.4 קג"מ ב-3,500 סל"ד שמספיקים ל-5.7 שניות מ-0 ל-100 ו-250 קמ"ש מרביים, מוגבלים אלקטרונית.
מנוע הדיזל הבכיר נשמע כפנינה אמיתית; גם הוא V8, בנפח 4.2 ליטר שבסיוע צמד מגדשי טורבו מספק 350 כ"ס ומניב מומנט של 81.6 (!) קג"מ הזמינים בין 1,750 ל-2,750 סל"ד. עם מנוע זה מזנקת ה-A8 ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות בדרך לאותם 250 קמ"ש מרביים מוגבלים. גולת הכותרת במנוע זה היא פליטה של רק 199 גרם CO2 לק"מ והבטחה לצריכת דלק ממוצעת של כ-13 ק"מ לליטר.

אל צמד מנועי ה-V8 מצטרף מנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3 ליטר המספק 250 כ"ס ו-56 קג"מ (6.6 שניות מ-0 ל-100, 174 גרם CO2 לק"מ, ו-15 ק"מ לליטר) כשבעתיד יוצע גם טורבו דיזל V6 עם 204 כ"ס. נתוני צריכת הדלק המרשימים מושגים בין היתר בזכות מערכת אגירת האנרגיה הקינטית מהבלימה ומערכת דימום מנוע בעמידה.