לפני כשלושה חודשים בישרנו לכם על פרארי נדירה העומדת לצאת למכירה, ואשר עשויה לשבור את שיא הסכום הגבוה ביותר ששולם במכירה פומבית – ועכשיו אנו יכולים לבשר לכם כי השיא אכן נשבר. מדובר באירוע המיועד למכירת מכוניות פרארי קלסיות המכונה Legende e Passione – אגדות ותשוקות – ואשר נערך השנה זו הפעם השלישית במראנלו שבאיטליה, כשיתוף פעולה בין פרארי לבין בתי המכירות הפומביות RM Auctions וסות'ביז. באירועים הללו מוצעות לחובבי אספנות כמה מהמכוניות הנחשקות ביותר בעולם – וזו השנה השניה ברציפות שבאירוע זה נשבר סכום-השיא שמשולם עבור מכונית כלשהי במכירה פומבית. בשנה שעברה היתה זו ה-250 GT קליפורניה ספיידר מודל 1961, לשעבר בבעלותו של השחקן ג'יימס קובורן,אשר החליפה ידיים באירוע המדובר תמורת כמעט 11 מיליון דולר וקבעה שיא חדש. השנה היה זה תורה של פרארי נוספת לנפץ את השיא. הפעם מדובר ב-250 TR (טסטרוסה) בתצורת Pontoon Fender נדירה (Pontoon = מצוף, כמו המצופים המשמשים ככן-נסע במטוסים ימיים, למשל, והכוונה לצורת הכנפיים), מכונית מירוץ משנת 1957 שעוצבה בידי סדנתו של סרג'יו סקאלייטי וכמותה יוצרו 22 בלבד. הסכום שהושג? קצת מעל 9 מיליון אירו, שהם כ-12.2 מיליון דולר. ישנם כאלה שהמיתון הכלכלי לא ממש משפיע עליהם, מתברר.
הכי יקרה
צילום: מנהל
ראשי מנוע אדומים = טסטרוסה
המכונית המדוברת עברה קריירת מירוצים מצליחה בידיים פרטיות בין השנים 1958 ל-1963, ועברה לאחרונה שחזור מדוקדק ויקר. היא מצויידת במנוע V12 בנפח 3.0 ל' (נפח כל צילינדר הוא 250 סמ"ק, ומכאן הכינוי 250), מוזן בידי 6 מאיידי וובר כפולים, אשר הפיק כ-300 כ"ס (השם "טסטרוסה" פירושו "ראש אדום", על שם ממכסי ראשי המנוע הצבועים אדום כפי שניתן לראות בתמונה). המכונית הזעירה (במונחים מודרניים) שוקלת כ-800 ק"ג, אשר נעצרים על ידי רביעיית בלמי תוף.
עוד על המכונית – בידיעה הקודמת שפרסמנו בענין.
יש לציין עוד כי מדובר במחיר הגבוה ביותר ששולם עבור מכונית כלשהי במכירה פומבית, אך רק באופן נומינלי. אם נביא בחשבון אפקטים אינפלציוניים, הרי שהבוגאטי רויאל "קלנר קופה" שנמכרה ב-1987 תמורת 8.7 מיליון דולר שווה במונחים של היום סכום כפול ואף יותר.