רנו כנראה החליטה לשנות כיוון. במקום עיצוב נועז שאפיין את המותג עד כה, הלבישו אנשי החברה את המשפחתית החדשה שלהם, מגאן III בכיסוי שמרני. לא יכולנו להתאפק, ושאלנו את ראש מחלקת העיצוב האגדי של רנו, פטריק לה-קוואמה, מה השתנה.
"המגאן השתנתה מאוד". מודה לה-קוואמה, "לנו אין מדיניות של שינויים קטנים כמו פולקסווגן. אנחנו רוצים ליצור כל פעם משהו חדש. רצינו מראה מפוסל ושופע אבל גם לשמור על פרופורציות נכונות. התמונות לא עושות עימה צדק. היא נראית הרבה יותר טוב על הכביש".

להיכן נעלמה המהפכנות?
"היא פחות מתגרה מבעבר אבל העיצוב שלה מאוד חזק. אם תסתכל על המתחרות - הן שמרניות יותר".

אבל האם לא חסר איזה המשך לדור הקודם?
"כאשר אני משפץ את הבית אני לא בונה אותו שוב באותה צורה. אני לא אוכל כל יום אותו דבר, ולא לובש כל יום אותו בגד. כלבים לא מתעניינים באופנה אבל אנחנו, בני האדם, אוהבים שינויים".

אתה מתכוון לגולף?
"כן. היא נראית ממש כמו הקודמת. אם אתה אוהב מים רגילים זה בסדר, זה רגיל, זה מים. אבל אפשר גם לשתות פרייה או יין".

מה עם גרסת הסדן?
"תראה הרבה מאוד מכוניות ודגמים על הבסיס הזה. ראה את המגאן קופה (שהוצגה בתערות פריז לצד הגרסה המשפחתית. א.ש). הסדן תוצג במהלך 2009 ויקראו לה 'פלואנס'. זה אומר זרימה, ובחרנו בשם כי העיצוב מאוד זורם. הוא פשוט פיצוץ. בקליניקה שערכנו 81% מהאנשים התלהבו מהתוצאה וזה הרבה יותר מאשר כל המתחרות".

ומה מספר לנו מרק סילה, מראשי התוכנית?
"את המגאן הקודמת או שאהבת או שלא. את זו או שתאהב או שתעריץ. אם הייתי צריך לבחור שתי נקודות של יתרון בולט לעומת הקודמת זה תא המטען הגדול בהרבה וההנאה מהנהיגה בזכות השיפור העצום שעשינו להגה – הוא מדויק יותר, מהיר פי 4, וחזק ב-20%".

לדפי רנו בקטלוג 'אוטו'
עוד בסדרה:
ב.מ.וו סדרה 7 – ראיון עם האחראי על פרויקט
למבורגיני אסטוק קונספט – ראיון עם המעצב
מאזדה3 החדשה – ראיון עם המעצב
מיני קרוסאובר ומיני חשמלית – ראיון עם סגן נשיא מיני
סיטרואן C3 פיקאסו קונספט – ראיון עם המעצב
פולקסווגן גולף (דור VI) – ראיון עם המעצב
פורד קא – ראיון עם האחראי על פרויקט