הפנטרה של דה-טומאסו האיטלקייה היתה ממכוניות העל הנחשקות של שנות ה-70' וה-80' והיא יוצרה עד 1996. הפנטרה המקורית (Pantera; נכון, פנתר באיטלקית) עוצבה בידי תום צ'ארדה והחליפה את המנגוסטה. בניגוד למנגוסטה ש^ישבה^ על שלדת קורה מרכזית ייחודית הפנטרה כללה שלדת מונוקוק מפלדה בתוכה הושתל מנוע פורד אימתני – V8 בנפח 5.8 ליטר – שהציע כבר בגרסה הראשונה (1971) 330 כוח-סוס מרשימים שהספיקו ל-5.5 שניות מ-0-100 קמ^ש. שטפאן שולצה, מעצב התלת-מימד הגרמני, פרסם כבר לפני למעלה מחצי שנה את חזונו לגבי החייאת הפנטרה; המעצב הגרמני ^מצוי עתה בהליך מו^מ מתקדם עם משקיעים^ בניסיון למכור או להציע את הרעיון. ייתכן, אם כן, שבקרוב תצטרף עוד חברה למועדון המאוד אקסקלוסיבי – אך ההולך ונהייה צפוף – של מכוניות העל. לפני הכל – אולי בכדי להפכו ליותר ^אנגלי^, אולי בשל ענייני זכויות יוצרים – שינה שולצה את השם והוסיף H כך שהקונספט נקרא De Tomaso Panthera Concept. כבסיס מכאני בחר בלמבורגיני גייארדו – הנעה כפולה ומנוע V10 בנפח 5.2 ליטר עם 560 כוח-סוס. הבחירה בבסיס שכזה מבטיחה ביצועים והתנהגות כביש מעולים אך באותה המידה גם מחיר אסטרונומי; כיום עולה גייארדו כ-200,000 דולר. חישוב פשוט ילמד כי במידה והדה-טומאסו העתידית תיוצר על בסיס הגייארדו, מחירה יהיה גבוה עוד יותר, ולא במעט. מצב כזה הופך מכונית זו – אם וכאשר – לאקסקלוסיבית באמת, נדירה ואולטרא יקרה. האם יצליח שולצה להרים את הפרויקט? האם אכן תתבסס המכונית על הגייארדו? כמה יעלה התענוג? כל אלו הם בגדר ספקולציה כרגע. מה שכמעט וודאי הוא המראה. זה, יש להודות, יותר ממזכיר את המקור ואין ספק שלפחות בעניין הוויזואלי העבודה כבר בוצעה, לטעמנו...