הראב4 חשוב מאוד לטויוטה ולו רק בשל הסיבה שהוא נחשב כזה שהמציא את סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים כשהוצג לפני 11 שנים. כבר אז שילב הראב4 הראשון יכולת תנועה בשטח יחד עם מראה קשוח ויוצא דופן וזאת, מבלי לוותר על התנהגות כביש טובה והתנהלות קלילה. כראוי, היה הראב4 מוקד משיכה מרכזי בביתן טויוטה. הדור השלישי מציע יותר מהכל: יותר חלל פנימי, התנהגות כביש יותר טובה, מערכת הנעה כפולה יותר משוכללת ומנועים יותר ^ירוקים^ בהתאם לרוח אשר נשבה בכל אולמות התערוכה. הראב4 החדש מוצע עם מנוע דיזל מסונן חלקיקים בנפח 2.2 ל' המפיק 136 או 177 כ^ס. הראשון מכוון לחיסכון בדלק ( 14 ק^מ לליטר לפי היצרן), והאחר לביצועים ( 9 ש' ל-100 קמ^ש) ומפיק כמעט 41 קג^מ. מנועים אלו מוצעים עם תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה. מנוע 2.0ל' בנזין מתחזק עם 152 כ^ס ומציע שילוב של תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה או אוטומטית עם ארבעה הילוכים. גם מנוע הבנזין חסכוני למדי (לפי היצרן) עם נתון צריכה של 10 ק^מ לליטר. מערכת אחת, VSC+, משלבת את פונקציות בקרת היציבות, משיכה, הגבלת החלקה והגברת היגוי – פריט ייחודי לראב4. מעניין ללמוד שמערכת הגברת ההיגוי מתקשרת עם בקרת היציבות במטרה להקשות על הנהג לסובב את ההגה לכיוון הלא נכון (לפי דעת המערכת) במצב חירום. בנוסף, מערכת ההנעה האקטיבית משנה את העברת הכוח בשטח או בכביש כדי להתגבר על אבדן אחיזה רגעי או לעזור לנהג ולשפר את התנהגות הרכב בפניות על-ידי העברת כוח לגלגלים מסוימים. כך, ישתנה מסלול העברת הכוח בזינוק מהמקום, פניה או מורד תלול. נוסף על כך יכול הנהג לנעול את המערכת כדי לקבל מומנט כמעט שווה לשני הדיפרנציאל. כמו כן יש נעילה לזינוק קל בעלייה ובקרת ירידה במורד (רק עם תיבה אוטומטית). מערכות המתלים נותרו מבוססות על מקפרסון בחזית ועצמות עצה כפולות עם זרועות עוקבות מאחור. שינויים שנעשו אמורים לספק נוחות נסיעה משופרת, התנהגות כביש עדיפה וחלל עדיף למטען מאחור. הראב4 מהדור השלישי מציג אורך של 4.39 מ', רוחב של 1.81 מ' וגובה של 1.68 מ'. נפח תא המטען עומד על 450 ל' סבירים למדי וכל זה מבסיס גלגלים לא ארוך מאוד של 256 ס^מ.