סיטרואן מציגה דור חדש ל-C3. זהו הדור השלישי של הסופרמיני הצרפתייה, שהוצגה במקור ב-2002, והדור השני שלה (הנוכחי) הוצג ב-2009.
סיטרואן C3 החדשה – חיוכים באוויר
צילום: מנהל
מבחוץ, השינוי העיצובי לעומת סיטרואן C3 היוצאת מוחשי ביותר, ושואב אלמנטים רבים מהקקטוס - לא פלא לאור ההצלחה שנחל הנ"ל. זה כולל את פסי 'פגושי האוויר' בצדדים ועיצוב "כאילו פנאי" בולט, כולל פגושים מושחרים. החרטום, בדומה לבציר דגמי סיטרואן האחרון, כולל פנסי 'לד' צרים, המשולבים בשבכה קדמית צרה בעלת שני פסי ניקל רוחביים, יחד עם סט פנסים נפרד נוסף.
כמקובל כיום, ל-C3 אפשרות לשילובי צבעים בהתאמה אישית (גג ובתי מראות בצבע שונה משאר המרכב). כמו כן, ה-C3 מוסיפה גם נגיעות צבע במקומות שונים ופחות מקובלים, כמו בבתי פנסי הערפל וב'פגושי האוויר'. התוצאה היא מראה רענן, מודרני וצעיר.
מידותיה של ה-C3 החדשה גדולות מאלו של הדגם היוצא ברוב המדדים. היא ארוכה יותר ב-5 ס"מ (כעת 399 ס"מ), רחבה יותר ב-2 ס"מ (כעת 175 ס"מ) ובסיס הגלגלים גדל ב-7.5 ס"מ (כעת 254 ס"מ, כמו ב-208). ממד הגובה, מנגד, צומצם ב-5 ס"מ (כעת 147 ס"מ), מה שיוצר פרופורציות מקובלות יותר לעומת הדור הקודם, שנראה כמעט מיניוואני. למרות ההפחתה בגובה, סיטרואן טוענת לתא נוסעים מרווח יותר מבעבר. תא המטען נותר זהה בנפחו (300 ליטר) לשל הדור הקודם.
סיטרואן C3 החדשה – חיוכים באוויר
צילום: מנהל
ואגב תא נוסעים - גם הוא מזכיר את זה שפגשנו בקקטוס, וגם עם זה אין לנו שום בעיה. מבפנים ה-C3 מציעה מושבים רחבים וכורסתיים וידיות דלת המזכירות ידית מזוודה. מעבר לכך, כמו העיצוב החיצוני, גם מבפנים ניכר מוטיב "המרובע המעוגל" וגם כאן ישנה אפשרות לבחירת שילובי צבעים. בסיטרואן מתגאים בכך שה-C3 מציעה פתרונות אחסון רבים בחלל תא הנוסעים.
מבחינה טכנולוגית, ה-C3 היא הראשונה מבין דגמי סיטרואן לעשות שימוש במערכת בשם 'קונקטד-קאם סיטרואן'. למעשה מדובר במצלמת דרך, הכוללת GPS, שייחודה הוא – מעבר להיותה מובנית, לראשונה ברכב כלשהו – באפשרות לשתף את הנסיעה ברשת החברתית. כמו כן, מהיותה מצלמת דרך, ההקלטות נשמרות על חשבון הקלטות קודמות – אלא אם הנהג מבקש לשמור קטע ספציפי, או לחילופין, במצב של הקלטת חירום (כמו בתאונה, למשל – או כל מצב בו חיישן ה-G מזהה תקרית חריגה) קטע הוידאו נשמר אוטומטית, כולל 30 שניות לפני תחילת התקרית ו-60 שניות אחריה.
סיטרואן C3 החדשה – חיוכים באוויר
צילום: מנהל
עוד ברשימת הטכנולוגיות – מסך מגע בגודל "7 עם מערכת הפעלה מדור חדש (כולל ממשקי שיקוף Apple CarPlay או Android Auto), מצלמת נסיעה לאחור, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעת עייפות נהג.
היצע יחידות ההנעה מבוסס על ההיצע המוכר של פיג'ו-סיטרואן, בו ניתן למצוא שלושה מנועי בנזין 3 צילינדרים (1.0-1.2 ליטר, 68-110 כ"ס, אטמוספרי או מוגדש), לצד מנוע הדיזל המוכר בנפח 1.6 ליטר (4 צילינדרים, 75-100 כ"ס). תיבות ההילוכים תהיינה ידניות כסטנדרט, וכאופציה תוצע התיבה האוטומטית-פלנטרית המוכרת, בעלת שישה יחסי העברה – אולם כרגע לא ברור עם אלו מנועים תוצע תיבה זו. הגרסאות החזקות יותר (בנזין, 110 כ"ס ודיזל, 100 כ"ס) יוצעו עם מערכת 'עצור-וסע'.
מלוביסנקי, יבואנית סיטרואן לישראל, נמסר כי סיטרואן C3 החדשה תגיע לישראל ברבעון הראשון של 2017.
סיטרואן C3 החדשה – חיוכים באוויר
צילום: מנהל