קטגוריה: פנאי בינוני
גרסה: 2.0 ל' טורבו, 192 כ"ס, אוט', הנעה כפולה, קופר S
מתחרים בולטים: ב.מ.וו X1, אודי Q3, מרצדס GLA
ב-2010 הוצגה הקאנטרימן, שהייתה מיני ראשונה עם חמש דלתות שהורכבו במקומות המקובלים. כניסת המותג לתחום הפנאי, עם רכב גדול מהותית ממה שהיה עד אז למיני, גררה רבים לתהות האם מיני גדולה היא עדיין מיני. אבל מאז הפך תחום הפנאי לחלק הלוהט בעולם הרכב, ולכן אנשי מיני לא היססו לעשות צעד נוסף ולהגדיל את הקאנטרימן משמעותית בדור החדש. הם רוצים להתחרות בתחום הקומפקטי שמגלגל יותר מכירות, ולאו דווקא בתחום הקטן והפחות מוגדר בו שהו קודם. וכך הם הגיעו למידות הגדולות בהיסטוריה של מיני עם אורך של 430 ס"מ (20 ס"מ יותר מבעבר) ובסיס גלגלים של 267 ס"מ (260).
 מיני קאנטרימן  - מבחן דרכים (השקה, קופר S) (וידאו)
צילום: מנהל
עיצוב ונראות
בעוד כל האחיות במותג מיני לובשות פנים דומות, הקאנטרימן שומר על סממני הפנאי גם בדגם הנוכחי. מדובר בין היתר בפנסי החזית שאינם עגולים, השבכה הכעוסה וקו שמשות הצד האחוריות.
אבל בזכות תוספת האורך, הפרופורציות טובות מבעבר ובמיני שקדו על קווים מדויקים וברורים יותר. התוצאה היא שהדגם החדש נראה פחות מוזר ויותר נעים לעין. הוא משדר תחושה גדולה יותר גם בזכות קווי הכתף המסותתים. אם בקאנטרי היוצאת היה שמץ של ברווזון מכוער, זה לא המקרה כאן.

פנים הרכב
בתא הנוסעים אין הפתעות. הקאנטרי נוטלת את סממני סביבת הנהג המוכרת בדור החדש של מיני, עם מספר שינויים שבוצעו גם בקלאבמן לטובת אווירה יוקרתית יותר. זה כולל חומרים איכותיים וקווים בוגרים יותר, כולל ויתור על פתחי האוורור העגלגלים. צג המולטימדיה הגדול במרכז נותר עגול ועם תפעול מוכר. לא הכל זורם לגמרי אבל וותיקי ה-I דרייב של ב.מ.וו יסתדרו.
 מיני קאנטרימן  - מבחן דרכים (השקה, קופר S) (וידאו)
צילום: מנהל

מאחורי ההגה התחושה היא של מכונית די גדולה ואולי לכן המחוונים העגלגלים המוכרים מרגישים מעט קטנים.
בגרסה המהודרת שהגיעה להשקה, עם עור לבן שהזכיר את מכוניות היוקרה הבריטיות של פעם, התחושה נעימה והמושב נוח. תנוחת הנהיגה טובה. המרחב מאחור שופר מהותית וכך גם האווירה שנעזרת בשליחת מיזוג לאחור. גם תא המטען גדל.

נוחות נסיעה
על חישוקי "18 הקאנטרי קופר S בה נהגנו קשיחה בכל מצב. עם זאת, לפחות על הכבישים הבריטיים שאינם תמיד רחמניים, התחושה הייתה שהמתלים עובדים ולא מתרסקים. ההרגשה נוחה ושקטה מבעבר ועדיין רעשי הכביש נשמעים.

התנהגות ובטיחות
על כבישי אנגליה הצרים ועם הגה שמורכב בצד הלא נכון עבורנו, מרגישים את הגידול במידות, ונראה שהמיני פחות נחושה בתגובה להיגוי. ועדיין ,יחסית לתחום היא מאוד דינאמית ותוססת עם תחושה מרוסנת ותגובות נכונות להגה. זאת בייחוד במצב ספורט בו ההגה מקבל משקל נכון בהרבה ופחות מושפע מפני הכביש (במצב הרגיל החופש במרכז מורגש יותר) וההנעה הכפולה עובדת בחלוקת כח שווה (במצב רגיל היא משתלבת רק כשצריך). העברת הכח לכביש מאוד ישירה והאחיזה מאוד טובה.
 מיני קאנטרימן  - מבחן דרכים (השקה, קופר S) (וידאו)
צילום: מנהל
מבחינת בטיחות, מכוניות ההשקה צוידו באופן מוזר רק בבקרת שיוט אדפטיבית ובבלימה אוטונומית. לפחות כרגע עוד אין אופציה להתרעה על סטייה מנתיב ורכב בשטח מת. זה וודאי יגיע בעתיד.

מנוע וביצועים

הקאנטרימן מוצעת עם מבחר מנועי מיני המוכר (וגם בגרסה היברידית-נטענת), וכמו בכל קופר S של מיני מהדור החדש, גם בה מותקן מנוע 2.0 ליטר טורבו. הוא מייצר 192 כ"ס ו-28.6 קג"מ ומשודך, כמו בקלאבמן, לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הקופר S גם מצוידת בהנעה כפולה - ALL4. על הנייר הנתונים נאים: היא מגיעה ל-100 קמ"ש ב-7.2 ש' ול-222 קמ"ש מרביים. אבל במציאות, אולי בגלל העברת הכח המאוד פרוגרסיבית והמשיכה הטובה שמייצרת ההנעה הכפולה, התחושה אינה כה תזזיתית כמו שהיינו מצפים ממיני עם התואר קופר S. אבל שלא יהיה ספק, היא עדיין זריזה למדי, מבצעת ומגיבה היטב למצערת - בייחוד אם בחרתם במצב ספורט. במצב זה היא גם משמיעה צליל מנוע נעים (אם כי חלקו מגיע ממערכת השמע). פעולת התיבה נעימה והתפעול הידני מההגה נוח משמעותית מבעבר.
 מיני קאנטרימן  - מבחן דרכים (השקה, קופר S) (וידאו)
צילום: מנהל

סיכום
כאשר מדובר בקהל היעד, נראה שהקאנטרימן עשתה צעד קדימה. היא בוגרת, איכותית ויוקרתית מבעבר, ומרווחת יותר משמעותית. אבל למרות גודלה, ועל אף תחושה פחות עצבנית מבקאנטרי היוצאת, היא נותרה מיני בתגובות ובאווירה, והיא דינאמית ומיוחדת מהמתחרות שלה (גם אם קצת פחות "פנאי" מהן). השאלה היא מול מי היא מתחרה?
במיני מדברים על טיפוס לזירת האודי Q3 אך גם לא פוסלים את ה- Q2 כמתחרה. פוטנציאל ההצלחה ישנו, אבל הוא יושפע מאוד מהמחיר, תחום בו מיני בכלל והקאנטרי בפרט, לא מצטיינות. האם היבואן יצליח להימנע מתחרות חזיתית ב-X1 ולהתמקם באזורים תחרותיים יותר? הגיע הזמן. זה יעשה לקאנטרי רק טוב.
 מיני קאנטרימן  - מבחן דרכים (השקה, קופר S) (וידאו)
צילום: מנהל