טויוטה אייגו עוברת מתיחת פנים. מכונית המיני, שמיוצרת באירופה יחד עם אחיותיה התאומות סיטרואן C1 ופיג'ו 108, עוברת רענון של אמצע החיים, ארבע שנים בדיוק אחרי שהדור השני שלה יצא לדרך.

בתערוכת ז'נבה בחודש הבא טויוטה תציג את האייגו המחודשת, עם עדכון לעיצוב החיצוני, שיפור לבידוד הרעשים בתא הנוסעים ושיפור ליכולת הדינמית. המיני, שמשווקת גם בישראל, תזכה בהזדמנות למנוע 1.0 ליטר חזק וחסכוני מבעבר. עדכון ברוח דומה יוצג בתערוכה גם לתאומות הצרפתיות.

מבחוץ העדכון כולל גרסה חדשה לעיצוב ה-X שהושק בדור הנוכחי. כעת במקום X ממשי, החרטום מצויד ביחידות תאורה גדולות יותר עם תאורת לד משולבת בתוכן, בעוד למטה נותרו רק פנסי הערפל. מתחת לתאורה הראשית עוצבו פתחי אוורור שמזכירים איפור קרב (או עיגולים שחורים מתחת לעיניים). 

טויוטה אייגו מחודשת - בישראל ב-2019


גם מאחור מצטיידת טויוטה אייגו ביחידות תאורה מעודכנות, הכוללות כעת פס לד ארוך, אך המבנה העיקרי של הפנס נותר ללא שינוי. פרט לכך, עיצוב רוב המרכב - שכולל עדיין חלונות אחוריים הנפתחים כלפי חוץ במקום מטה - לא שונה. הרוכשים יוכלו לבחור בין מספר סוגי עיצוב חדשים לחישוקים ("15 קלים או חישוקי ברזל עם חיפויי פלסטיק).

בתא הנוסעים, שתמונותיו לא פורסמו, מתיחת הפנים כוללת לוח מחוונים חדש, ריפוד חדש למושבים וגוונים חדשים לחלקי דיפון שונים. טויוטה מבטיחה שיפור בבידוד הרעשים, תודות להתקנת חומר מבודד מאחורי הקונסולה הקדמית, בקורות הקדמיות, בדלתות ומאחור.

טויוטה אייגו מחודשת - בישראל ב-2019


חידוש חשוב לא פחות נמצא מתחת למכסה המנוע. יחידת השלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר זוכה לשורה של שיפורים, בהם יחס דחיסה גבוה יותר, מזרק דלק כפול והפחתת החיכוך בחלקי מנוע שונים. כתוצאה מכך ההספק המרבי עלה מ-69 ל-72 כ"ס והביצועים שופרו קלות. בסיוע תיבת חמישה הילוכים ידנית, האייגו המחודשת תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.8 שניות, לעומת 14.2 בדגם הנוכחי. נתון לדגם הרובוטי לא פורסם.

תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת כעת על 25.6 ק"מ לליטר, לעומת 24.4 בדגם היוצא. טויוטה תציע בנוסף גרסת 'אקו' חסכונית יותר, הכוללת צמיגים נמוכי התנגדות, יחסי העברה ארוכים בתיבה (הילוכים 4 ו-5) ושינויים אווירודינמיים. בשלב זה לא ידוע אם גרסה זו תוצע גם בישראל.

טויוטה אייגו מחודשת - בישראל ב-2019


טויוטה אייגו המחודשת תושק באירופה השנה. לישראל היא צפויה להגיע רק במהלך 2019, כך נמסר לאוטו מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה. נכון לעתה לא ידוע אם יחול שינוי במפרט האבזור או במחיר, שמתחיל כיום מ-65,000 שקל.