אליפות מזרח אירופה לתחרויות באחה וראלי רייד לשנת 2018 תחל בשבוע הבא – ומתוך שישה מרוצים, מירוץ אחד מתוכנן להיערך בישראל. מירוץ זה, שיהיה אחרון בסבב, מתוכנן להתקיים בחג החנוכה (דצמבר 2018) וצפוי להיערך בנגב, בציר שיתחיל בבאר שבע ויסתיים באילת. על ההפקה יהיה אחראי, ככל הנראה, המפיק של ראלי יוון. 

אליפות מזרח אירופה לראלי רייד ובאחה – לראשונה גם בישראל


עד קיום האירוע בישראל, צפויות להתקיים חמש תחרויות במסגרת האליפות ובשלוש מהן ישתתפו גם צוותים ישראליים – ביניהם גם צוות 'פוינטר' עטור ההישגים, רז היימן והלל סגל, שזכה בשנה באליפות הקטגוריה (T1) ובמקום השני בדירוג הכללי מתוך 87 צוותים שהשתתפו באליפות.
להלן מידע על אירועי האליפות, שיתקיימו כולם בימים שישי-ראשון, ומתייחס לשלושת המירוצים הראשונים בה; רק שני האירועים הראשונים ייערכו בוודאות, וכל השאר נתון לשינוי.

ראלי יוון
המירוץ הראשון במסגרת אליפות מזרח אירופה ייערך ביוון ב-18.5 עד 21.5 ויהיה שונה מקודמיו. אורך המסלול כמו באירועים קודמים, 500 ק"מ, כאשר בסוף יום מירוץ חוזרים לאותה נקודת זינוק, אך הפעם מדובר ב'ראלי רייד', במקום 'באחה', עם קטעי נהיגה ארוכים; 200 ק"מ ביום הראשון, 170 ק"מ ביום השני ו-130 ק"מ ביום השלישי. המיקום שונה, מפיראוס לקסטוריה, ותוואי השטח הררי, מיוער ועם שבילים לא מהירים במיוחד.

באירוע השנה ישתתפו 37 צוותים, 7 מהם יגיעו מישראל.

אליפות מזרח אירופה לראלי רייד ובאחה – לראשונה גם בישראל


באחה רומניה
באחה רומניה, 24.6 עד 22.6, נותר במתכונת דומה וקשוחה למדי – יום תחרות אחד, במקצה שאורכו 500 ק"מ. בשנה שעברה ניצחו רז והלל באירוע זה שנערך אז באפריל. תוואי המרוץ, כבעבר, מבוסס על שדות פתוחים, ומאפשר קצב מהיר. ייתכן והתוואי יהיה השנה גם הררי, אך בשל העובדה שהאירוע ייערך ביוני לא צפוי גשם – וגם לא בוץ.

באחה בולגריה
באחה רומניה, 29.7 עד 27.7, דומה לראלי יוון במתכונתו הקודמת: מירוץ באחה עם תוואי שטח הררי, מיוער ושבילים לא מהירים במיוחד. אחרי באחה בולגריה, מתוכננות תחרויות נוספות ביוון (שוב), בטורקיה – וכאמור גם בישראל.

אליפות מזרח אירופה לראלי רייד ובאחה – לראשונה גם בישראל


לוגיסטיקה, מימון
לצד אתגר המירוצים, חלק מהצוותים, כולל זה של 'פוינטר', יצטרכו, משיקולים לוגיסטיים וכספיים, להשאיר את הרכב בחו"ל, מה שמגביל את הטיפול לרכב. 

יש לציין כי התקציב להשתתפות מגיע רק ממקורות פרטיים, ונראה שיש מקום לשקול סיוע של המדינה לצוותים אלה של הספורט המוטורי הפועלים בחו"ל וזוכים להערכה ולהישגים.

'אוטו' מאחל הצלחה רבה לצוות 'פוינטר' ולכל שאר הצוותים הישראליים המשתתפים.
_________________________________

הצוותים מבקשים להודות לנותני החסות, המאפשרים לצוותים להתחרות ולהגיע להישגים המרשימים (נותני החסות, כפי שידועים לנו):

צוות מס' 1 – רז הימן והלל סגל – צוות 'פוינטר' פוינטר, אוטולוקס, אאוטבק טכנולוגיות.
צוות מס' 6 – דדי שפרונץ ורן סיטון – צוות EDT א.ד מוצרי תעבורה, קסאדו, סלעית, אאוטבק טכנולוגיות.
צוות מס' 10 – גל שחם ונמרוד אופיר ראלי ארט
צוות מס ' 11 – שי שמעוני וגדעון בן שמואל
גתוס, כל גדר
צוות מס' 28 – שרון בן עמי וחיים פרצ'יה ראלי ארט, חי רייסינג
צוות מס' 29 – חי עזר ובצלאל חזי ראלי ארט, חי רייסינג
צוות מס' 35 – גבריאל אברג'ל ואדר מלמד