יונדאי אלנטרה, המשפחתית הקומפקטית המשווקת גם בישראל, עברה מתיחת פנים של אמצע החיים. שלוש שנים בדיוק אחרי שהוצג הדור הנוכחי, האלנטרה זוכה לעדכון מקיף יחסית לעיצוב, עם שינויים משמעותיים לעיצוב החזית והחלק האחורי. בשלב זה עדיין לא ידוע מתי תוצע האלנטרה המחודשת בישראל.

העדכון כולל סבכה קדמית גדולה בסגנון יונדאי סונטה המחודשת (ושמזכירה גם דגמי לקסוס מודרניים), יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור ועוד. האלנטרה תציע כעת גם תאורת לד מלאה ברמת האבזור הבכירה.

בתא הנוסעים העדכון מינורי יחסית, וכולל פתחי איוורור חדשים, מתגים ומנופים בעיצוב חדש ועדכון ללוח המחוונים. כן נוספו מערכת מולטימדיה משודרגת עם תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל, משטח טעינה אלחוטית ומגש אחסון חדש.

יונדאי אלנטרה עברה מתיחת פנים


את העדכון החשוב ביותר יונדאי ביצעה במפרט מערכות הבטיחות, שם יוצעו מעתה מערכות אקטיביות שלא רק מתריעות, אלא גם מסייעות במניעת תאונה אם הנהג לא מגיב בזמן. אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת רכב בשטח מת בנסיעה לאחור (שאף תבלום אם תזהה תנועה חוצה).

לצד מערכות אלו, האלנטרה תציע גם התרעת הירדמות נהג, התרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים והתרעת קרבה מסוכנת לרכב מלפנים. יש לציין כי מדובר בחבילת מערכות בתוספת תשלום, וכי בשלב זה לא ברור אם תוצע גם בישראל. כיום האלנטרה המשווקת אצלנו מציעה רק מערכת התרעה בהתקנה מקומית מתוצרת מובילאיי.

יונדאי אלנטרה עברה מתיחת פנים


היצע המנועים בארה"ב, שם נחשף העדכון לראשונה, לא השתנה. הוא כולל יחידת 2.0 ליטר בנזין עם 147 כ"ס, מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (128 כ"ס) וגרסת "ספורט" שמצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו עם 201 כ"ס. שני מנועי הטורבו מצוידים בתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (דגם ה"ספורט" מוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית), בעוד ה-2.0 ליטר מצוידת בתיבות שישה הילוכים (ידנית או אוטומטית פלנטרית).

יונדאי אלנטרה עברה מתיחת פנים


אף אחד מהמנועים האלה כפי הנראה לא יגיע לישראל. אצלנו האלנטרה משווקת בתקינה אירופאית, עם מנוע 1.6 ליטר נטול מגדש עם 127 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. נכון לעתה לא ידוע על שינוי שצפוי למפרט אצלנו, אך לא מן הנמנע שיונדאי תנצל את מתיחת הפנים "שלנו" כדי להציג מנוע טורבו - 1.4 ליטר עם 140 כ"ס - כפי שקיים ביונדאי i30.