זה לא לקח הרבה זמן: פחות מארבעה חודשים אחרי שלמבורגיני הודיעה על שבירת שיא הנורבורגרינג, אותו החזיקה פורשה, ויצרנית מכוניות הספורט הגרמנית מודיעה - החזרנו אותו לידינו.

גרסה מיוחדת של ה-911GT2 RS שברה את השיא שלמבורגיני אבנטדור SVJ קבעה ביולי השנה, והציבה אותו על שש דקות, 40 שניות ושלוש מאיות - שיפור דרמטי מהזמן שקבעה למבורגיני (6:44.97 דקות).

מכונית השיא תוכננה על-ידי קבוצת המירוץ של פורשה, מנת'יי-רייסינג (Manthey-Racing), שמתמחה בתחרויות ספורט מוטורי בנורבורגרינג. מאחורי ההגה היה נהג הקבוצה, לארס קרן בן ה-31, ותיק ומנוסה במירוצי רינג שנדרש רק להקפה אחת כדי לקבוע את השיא המרשים.

פורשה נגד למבורגיני: שיא הנורבורגרינג שוב נשבר


פורשה לא מפרטת את כל השינויים שעברה ה-911 בדרך לשיא, אך מציינת כי כולם זמינים לשיווק וכי המכונית חוקית לכביש - אחרי הכל מדובר בשיא המסלול למכונית כביש סדרתית. מכונית השיא צוידה עם זאת במושב מירוץ שלא עומד בתקינת הכביש ("מטעמי בטיחות"), אם כי ביצרנית טוענים שלא היו לכך השלכות על משקל המכונית.

פורשה נגד למבורגיני: שיא הנורבורגרינג שוב נשבר


הקרב בין פורשה ללמבורגיני מתנהל כבר מספר שנים, וכלל שיאי מסלול מכמה מכוניות של שני המותגים: קדמו ל-SVJ האבנטדור SV (עם 6:59.73 דקות), פורשה 918 ספיידר (6:57), פורשה 911GT3 RS (עם 6:56.4 דקות), למבורגיני הוראקאן פרפורמנטה (6:52.01) וה-911GT2 RS עם 6:47.3 דקות. בסך הכל רק שבע מכוניות סדרתיות בהיסטוריית הרינג (ארבע פורשה ושלוש למבורגיני) שברו עד כה את רף שבע הדקות במסלול המפרך.