פרארי 488GTB אאוט, פרארי F8 טריבוטו אין. יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית הודיעה על החלפת ה-488 בדגם חדש, שנקרא F8 טריבוטו (Tributo, מחווה) - כן, פרארי עושה מחווה לעצמה וליתר דיוק, למנוע ה-V8 הוותיק שלה.

ה-F8 היא מכונית ספורט דו-מושבית עם מנוע מרכזי-אחורי, יחידת טווין-טורבו בנפח 3.9 ליטר שמגיעה היישר מה-488 פיסטה (Pista). בהתאם היא מפיקה 720 כ"ס - 50 יותר מ-488 רגילה - ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ (1.1+). ל-F8 ביצועים דומים לפיסטה - 2.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (2.85 שניות בפיסטה, 3.0 ב-488 רגילה), האצה מעמידה ל-200 קמ"ש בתוך 7.8 שניות (7.6 בפיסטה ו-8.3 ב-488 רגילה). המהירות המרבית: 340 קמ"ש - בדומה לפיסטה ו-10 יותר מ-488 רגילה.

בפרארי מוסיפים כי ה-F8 קלה מקודמתה ב-40 ק"ג, עם משקל יבש של 1,330 ק"ג - עדיין 50 יותר מהפיסטה הממוקדת יותר. וכן, ה-F8 תקבל בהמשך חייה גרסה מקבילה לפיסטה, עם משקל מופחת עוד יותר ותוספת כוח.

1613168


מלבד זאת ביצרנית מבטיחים שיפור של 10% ליעילות האווירודינמית, שהושג מלבד בזכות העיצוב החדש גם בזכות אימוץ מידות כמעט זהות לפיסטה: ה-F8 מציגה אורך של 461 ס"מ (חמישה יותר מ-488 רגילה), רוחב של 198 ס"מ (לעומת 195) וגובה של 121 ס"מ (ללא שינוי).

1613169


כן מובטחים שיפורים ליכולת הדינמית ולתוכנת ניהול הניהוג, שיאפשרו שליטה קלה יותר במכונית במגבלות לנהגים פחות מנוסים. כן יוצע גלגל הגה חדש ומסך מולטימדיה בגודל "7. מחיר ה-F8 טריבוטו בישראל, שמחליפה מכונית שעולה כאן החל מ-2.3 מיליון שקל, עדיין לא ידוע. השקתה אצלנו מתוכננת לתחילת 2020.