פרארי 488GTB אאוט, פרארי F8 טריבוטו אין. יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית הודיעה על החלפת ה-488 בדגם חדש, שנקרא F8 טריבוטו (Tributo, מחווה) - כן, פרארי עושה מחווה לעצמה וליתר דיוק, למנוע ה-V8 הוותיק שלה.

ה-F8 היא מכונית ספורט דו-מושבית עם מנוע מרכזי-אחורי, יחידת טווין-טורבו בנפח 3.9 ליטר שמגיעה היישר מה-488 פיסטה (Pista). בהתאם היא מפיקה 720 כ"ס - 50 יותר מ-488 רגילה - ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ (1.1+). ל-F8 ביצועים דומים לפיסטה - 2.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (2.85 שניות בפיסטה, 3.0 ב-488 רגילה), האצה מעמידה ל-200 קמ"ש בתוך 7.8 שניות (7.6 בפיסטה ו-8.3 ב-488 רגילה). המהירות המרבית: 340 קמ"ש - בדומה לפיסטה ו-10 יותר מ-488 רגילה.

בפרארי מוסיפים כי ה-F8 קלה מקודמתה ב-40 ק"ג, עם משקל יבש של 1,330 ק"ג - עדיין 50 יותר מהפיסטה הממוקדת יותר. וכן, ה-F8 תקבל בהמשך חייה גרסה מקבילה לפיסטה, עם משקל מופחת עוד יותר ותוספת כוח.

פרארי 488 הופכת ל-F8 טריבוטו


מלבד זאת ביצרנית מבטיחים שיפור של 10% ליעילות האווירודינמית, שהושג מלבד בזכות העיצוב החדש גם בזכות אימוץ מידות כמעט זהות לפיסטה: ה-F8 מציגה אורך של 461 ס"מ (חמישה יותר מ-488 רגילה), רוחב של 198 ס"מ (לעומת 195) וגובה של 121 ס"מ (ללא שינוי).

פרארי 488 הופכת ל-F8 טריבוטו


כן מובטחים שיפורים ליכולת הדינמית ולתוכנת ניהול הניהוג, שיאפשרו שליטה קלה יותר במכונית במגבלות לנהגים פחות מנוסים. כן יוצע גלגל הגה חדש ומסך מולטימדיה בגודל "7. מחיר ה-F8 טריבוטו בישראל, שמחליפה מכונית שעולה כאן החל מ-2.3 מיליון שקל, עדיין לא ידוע. השקתה אצלנו מתוכננת לתחילת 2020.