נתונים חדשים שמפרסמת חברת הטרייד אין "טרייד מוביל", ומתייחסים לרבעון הראשון של 2019, חושפים מידע על ההעדפה הברורה למדי של הישראלים בשוק היד השנייה. מבין כלל המותגים שחברת הטרייד אין מציעה, אלו של קיה וטויוטה נחטפו הכי מהר מהמלאי - רק יומיים בלבד בממוצע, כך עולה מהנתונים. רק סוזוקי קרובה לשתי אלו עם ארבעה ימים במלאי.

קיה וטויוטה שומרות על מעמדן גם במדד שמירת הערך - כאשר לשתיהן נרשמת ההנחה הקטנה ביותר ביחס למחירון - רק 2% בממוצע. כאן עבור סוזוקי נרשמת הנחה של 4%, סובארו עם 6% ופיג'ו מפתיעה עם 8% בלבד - טוב אפילו מיונדאי שבמקום השישי (9%).

לכן גם לא מפתיע לגלות שפיג'ו נמצאת במקום טוב יחסית מבחינת ביקוש - רכב ממוצע של המותג הצרפתי נאלץ להמתין רק 10 ימים בממוצע לקונה, זאת לעומת 11 ימים לסובארו וסיטרואן, 14 ליונדאי ו-15 לשברולט.

זו היצרנית שהישראלים הכי אוהבים לקנות משומשת


מהצד השני של הטבלה, ניכר כי היצף במספר המכוניות שנמכרו לפני מספר שנים ובעיות תדמית, מובילות להנחות ענק ומלאי שעומד זמן רב בדגמי פורד: מנתוני טרייד מוביל עולה כי מכוניות המותג זקוקות ל-39 ימים בממוצע למציאת קונה - הארוך בנתונים - ונמכרות במחיר נמוך מהמחירון ב-29%, הפער השני בגודלו אחרי אופל (33%). זו האחרונה אף היא לא מצטיינת בזמן עמידה במלאי - 38 ימים בממוצע.

זו היצרנית שהישראלים הכי אוהבים לקנות משומשת


עוד נתון מעניין שמפרסמת החברה: הביקוש לפי קטגוריות. כאן ניכרת עדיין חיבת הישראלים למשפחתית הקלאסית, עם 39% מהעסקאות, לפני רכבי פנאי (27%), סופרמיני (18%) ומיני (11%). משפחתיות גדולות ("מנהלים") תופסות 5% מהעסקאות בלבד.

זו היצרנית שהישראלים הכי אוהבים לקנות משומשת