רכב הפנאי היוקרתי של קאדילק, ה-XT5, עובר רענון של אמצע החיים. קרוב לארבע שנים אחרי שהוצג, קאדילק XT5 הוצג בסין במהדורה מחודשת, אותה ביבואנית הישראלית, חברת UMI, מעריכים שישיקו בישראל במהלך 2020, כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו". זה יקרה אחרי שתוצג מתיחת הפנים בתקינה האמריקנית, איתה משווק הדגם בישראל.

ה-XT5 המחודש מציע סבכה קדמית חדשה בשני עיצובים, בהתאם לרמת הגימור, שמחליפה קווי רוחב רצופים ברשת או קווי רוחב מקוטעים, עם מראה תלת-ממדי. עדכונים קלילים נוספים נרשמו גם למראות הצד, ספויילר אחורי ואפילו למגב האחורי - כל זאת לטובת יעילות אווירודינמית משופרת. בקאדילק מסבירים כי זו תפחית את תצרוכת הדלק ותצמצם רעשי רוח.

בסין מושק גם מנוע חדש, שמגיע ל-XT5 מאחיו הקטן, קאדילק XT4. מדובר ביחידת 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים שמפיקה 237 כ"ס (21 פחות ממנוע ה-2.0 ליטר טורבו היוצא) ו-35.7 קג"מ (כחמישה פחות) בין 1,500 ל-4,000 סל"ד. המנוע החדש מצויד במנגנון לניתוק שני צילינדרים בשיוט ותחת עומס קל, לטובת חסכון בדלק, והצגתו נדרשה בשל תקנות זיהום מחמירות יותר שנכנסו לתוקף בסין.

קאדילק מחדשת את ה-XT5, בישראל בשנה הבאה


בישראל ה-XT5 משווק כיום עם מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר, שמפיק 310 כ"ס ו-37.8 קג"מ. קאדילק לא מציינת בינתיים אם מנוע זה ימשיך גם לאחר מתיחת הפנים, או שיוחלף גם בארה"ב - ובהמשך בישראל - על-ידי מנוע הטורבו.

לצד המנוע החדש, יש גם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית חדשה (שמונה כיום בישראל). ייתכן כי זו תוצע בהמשך גם עם מנוע ה-V6, אם ייצורו יימשך.

קאדילק מחדשת את ה-XT5, בישראל בשנה הבאה
מנוע ה-2.0 ליטר החדש

ה-XT5 מוצע בסין עם אבזור עשיר, הכולל בין היתר בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, שש מצלמות לתצוגת חנייה היקפית, מערכת עזר לחנייה, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ומערכת לראיית לילה.

קאדילק מחדשת את ה-XT5, בישראל בשנה הבאה


תא הנוסעים לא השתנה במתיחת הפנים מבחינת עיצוב. במפרט הסיני, הוא מוסיף להציע מערכת מולטימדיה עם אפשרות לשיקוף טלפונים - זאת באמצעות מערכות ההפעלה של אפל (קארפליי) או ביידו הסינית (קארלייף). בישראל נתמכות מערכות ההפעלה של אפל וגוגל (אנדרואיד אוטו).

שיווק ה-XT5 המחודש יחל בישראל במהלך 2020. נכון לעתה לא ידוע אם יחול שינוי במחיר, שעומד כיום על החל מ-345 אלף שקל.