לצד יונדאי i10 חדשה לחלוטין וגרסת עוד-יותר ביצועים של יונדאי i30, הפרוג'קט סי, יצרנית הרכב הקוריאנית לא הזניחה גם את עולם הדימיון בתערוכת פרנקפורט. במרכז דוכן התצוגה של יונדאי ניצבת ה-"45", מכונית תצוגה בעלת עיצוב רטרו מינימליסטי, שמסתיר עושר טכנולוגי עתידני.

מדובר למעשה בהצהרת כוונות לקראת עתיד חשמלי ואוטונומי, וברמז לאיך עשויה להיראות משפחתית של יונדאי בעידן הזה. באופן מעניין, ביצרנית בחרו להסתכל דווקא לעבר כדי להמחיש את זה, כאשר ה-45 מקבלת את עיצובה מהפוני (Pony) שהוצגה לפני 45 שנה. מכאן גם מגיע שמה.

למכונית עיצוב זוויתי וחלק, וביצרנית מציינים כי מלפנים ומאחור שולטות זוויות של 45 מעלות (סיבה נוספת לשם) שיוצרות מראה כללי של יהלום. למראה המינימליסטי תורמות גם מצלמות נסתרות שמחליפות את מראות הצד המסורתיות. אלו לא רק מסייעות ליעילות האווירודינמית ולעיצוב נאה, אלא גם יפטרו אותנו מהצורך לנקות את המראות, כך על-פי יונדאי.

יונדאי חוזרת לעבר לטובת עתיד אוטונומי וחשמלי


עוד נמסר כי מכונית התצוגה עושה שימוש בשלל נורות לד, לא רק לתאורה המסורתית אלא גם לשם הדגם ולתצוגה של מצב הטעינה. זו מופיעה בתחתית הדלת הקדמית (בשני הצדדים), כך שהנהג יכול לדעת פחות או יותר כמה טווח נותר לו כבר כשהוא מתקרב לרכב.

יונדאי חוזרת לעבר לטובת עתיד אוטונומי וחשמלי


בתא הנוסעים יונדאי מסתכלת לעולם הרכב האוטונומי, עם תא מודולרי שמאפשר סיבוב של המושבים דמויי הספות ב-180 מעלות נגד כיוון הנסיעה, לטובת שיחה קולחת בין הנוסעים בזמן שהרכב משייט לו בנחת על נהג אוטומטי. כדי לשמור על קישור לעבר ותחושה "טבעית", דגם התצוגה עושה שימוש בבד, עור ועץ - וגם בתרגילי אור טבעי מבחוץ - כדי להקנות אווירה רגועה, כך לפי היצרנית.

יונדאי חוזרת לעבר לטובת עתיד אוטונומי וחשמלי


יונדאי לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו של ה-45. בינתיים מדובר במכונית תצוגה רחוקה מייצור, אך בהתחשב בעיצוב המהודק ונקי יחסית, נראה כי היא עשויה להשפיע על דגם סדרתי חשמלי בעתיד.