יצרנית מכוניות היוקרה DS (די.אס) מקבוצת PSA, חשפה ספינת דגל חדשה שמחזירה אותה לעולם מכוניות הסדאן באירופה. די.אס, נזכיר, התחילה את דרכה כתת-מותג של סיטרואן עם מכוניות האצ'בק (באירופה בעיקר) וסדאן (בסין בעיקר). הדגש עבר בהמשך לרכבי פנאי שפופולריים יותר בתחום היוקרה, ומכוניות הנוסעים הרגילות קצת נזנחו.

כעת זה משתנה, עם השקת ספינת הדגל די.אס 9, שתהיה הגדולה והיקרה במבחר הצרפתי ותתחרה במרצדס C-קלאס, אודי A4 וב.מ.וו סדרה 3. היא מבוססת על אותה פלטפורמה כמו פיג'ו 508 (וניתן לטעון שיש ביניהן גם מעט דימיון עיצובי), אך ה-9 תציע בסיס גלגלים ארוך יותר - הארוך ביותר למעשה שמציעה פלטפורמת EMP2 של קבוצת PSA - אורכו 290 ס"מ, 10 יותר מבפיג'ו המקבילה לטובת מרווח רגליים נדיב ליושבים מאחור.

האורך הכללי עומד על 493 ס"מ (18 יותר מה-508), הרוחב דומה (185 ס"מ, אחד פחות) ונתון גובה לא פורסם. בתא הנוסעים די.אס מבטיחה איכות חומרים משובחת ושפע אבזור, כמצופה ממכונית יוקרה - כולל בין היתר מושבי אלקנטרה, פתיחת ונעילת הרכב עם הטלפון (גם מרחוק וגם בשיתוף עד חמישה טלפונים נוספים), מסך מולטימדיה גדול ושלל מערכות עזר לנהיגה. ידיות הדלתות חבויות בדומה ל-3 קרוסבק ונשלפות בפתיחה.

יוקרה צרפתית: DS סדאן חדשה תתחרה במרצדס C-קלאס
צילום: DS

בין מערכות הבטיחות הרבות בולטת מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2, שעוקבת אחר סימוני כביש ומידע נוסף ונוהגת את הרכב בכבישים בינעירוניים בתנאים מסוימים ולפרקי זמן קצרים (האצה, בלימה והיגוי). מערכת זו תוכל גם להמשיך תנועה מעצירה מוחלטת אם זו לא ארכה יותר משלוש שניות, במידה וכן הנהג יידרש ללחוץ על מתג או קלות על דוושת המצערת לחידוש הנסיעה.

יוקרה צרפתית: DS סדאן חדשה תתחרה במרצדס C-קלאס
צילום: DS

ה-9 תציע גם מערכת חנייה אוטונומית מלאה בניצב ומקביל, מערכת ראיית לילה, התרעת הירדמות נהג, אורות דרך אדפטיביים שמשנים את אלומת האור בהתאם לתנאי הדרך ולזווית ההגה, התרעת רכב בשטח מת וכמובן בלימת חירום אוטונומית. מתלים אדפטיביים עם מצלמה הסורקת את הכביש לפנים ומרככת או מקשיחה את השיכוך ישלימו את החבילה הדינמית.

יוקרה צרפתית: DS סדאן חדשה תתחרה במרצדס C-קלאס
צילום: DS

מתחת למכסה המנוע יוצעו יחידות כוח שחלקן משותף ל-508. בבסיס תשכון גרסת 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם 225 כ"ס, מעליה גרסת PHEV הנעה קדמית עם אותו מנוע (בהספק של 180 כ"ס) וסיוע חשמלי (110 כ"ס). זו נתמכת במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 11.9 קילוואט-שעה לטובת טווח חשמלי של עד 50 ק"מ. המהירות המרבית ללא בנזין עומדת על 135 קמ"ש וטעינת המצברים תארוך שעה וחצי באמצעות מטען 7.4 קילוואט (ביתי או ציבורי).



בסין עם ההשקה (ובשווקים נוספים בהמשך) תוצע גרסת 250 כ"ס של מערכת הכלאיים, אף היא עם הנעה קדמית. בפסגת ההיצע תשכון בהמשך גרסת 360 כ"ס עם מנוע חשמלי נוסף והנעה כפולה. לכל גרסאות די.אס 9 תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

יוקרה צרפתית: DS סדאן חדשה תתחרה במרצדס C-קלאס
צילום: DS

ומה עם שיווק בישראל? נכון לעתה לא נמסר על כוונה כזו מצד חברת לובינסקי, יבואנית די.אס לישראל.