בוגאטי שירון, אחת המכוניות המהירות בהיסטוריה אי-פעם, מוותרת על תואר "הכי מהירה" לטובת חווית נהיגה מעניינת יותר בכבישים מפותלים. מהדורה מיוחדת חדשה של השירון, בשם פור ספורט (Pur Sport, "ספורט טהור" בצרפתית), מציעה חווית נהיגה דינמית יותר על חשבון המהירות המרבית.

היא עושה זאת באמצעות שינויים אווירודינמיים שמגבירים את כושר ההצמדה מלפנים ומאחור, ליציבות משופרת. לכך תורם חרטום חדש עם סבכה ופתחי אוורור גדולים יותר ומסיט רוח בולט, בעוד מאחור נמצאת אחת הכנפיים הגדולות ביותר ברכב סדרתי - באורך 1.9 מטר. זו מחליפה את הכנף הנשלפת של השירון הרגילה וחוסכת בכך 10 ק"ג בזכות הסרת המנועים החשמליים.

הפור ספורט מצוידת בגרסת 1,500 כ"ס ו-163 קג"מ של מנוע ה-W16 הייחודי של השירון, עם קו אדום שעלה ב-200 סל"ד ל-6,900 ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד חדשה שמציעה יחסי העברה קרובים ב-15%. התוצאה: מהירות מרבית של 350 קמ"ש "בלבד", לעומת יותר מ-480 בגרסה המהירה ביותר עד כה של השירון (ה"סופר ספורט 300+"). מנגד זמן ההאצה מ-60 ל-120 קמ"ש התקצר בשתי שניות.



לפורס ספורט כיול מתלים נוקשה יותר - הקפיצים הוקשחו ב-65% מלפנים ו-33% מאחור, נוספו מוטות מייצבים מסיבי פחמן בשני הסרנים והבולמים האדפטיביים הוקשחו לאופי ניהוג דינמי יותר. בוגאטי גם הפחיתה משקל לא מוקפץ ב-19 ק"ג, תודות לחישוקים וצלחות בילום חדשים ורפידות בלם מטיטניום. על הקשר לכביש מופקדים צמיגי מישלן שפותחו במיוחד, ובהתאם נקראים "בוגאטי ספורט קאפ 2 R. המידות: 285/30 עם חישוקי "20 מלפנים ו-355/25 עם חישוקי "21 מאחור.

לכביש המפותל: בוגאטי שירון מוותרת על מהירות להנאה אחרת
צילום: בוגאטי

הגרסה החדשה מציעה גם צביעת מרכב ייחודית, שכוללת פס סיבי פחמן חשוף מלפנים, שהולך והופך רחב ככל שנעים לאחור מעל הגג והמנוע ואז שוב הופך לצר יותר בחלק האחורי. גם הכנף הענקית מסיבי פחמן בצבע טבעי.

לכביש המפותל: בוגאטי שירון מוותרת על מהירות להנאה אחרת
צילום: בוגאטי

וכמה עולה כל הטוב הזה? בוגאטי תציע את השירון פור ספורט החל מהמחצית השנייה של השנה ב-60 יחידות בלבד. מחיר כל אחת מהן יעמוד על החל משלושה מיליון יורו לפני מסים, שזה כ-11.5 מיליון שקל או יותר מ-25 מיליון שקל כולל תרומתכם לקופת האוצר. לא בטוח כלל שאפילו אראלה ממפעל הפיס תוכל לסייע לכם במקרה הזה.

לכביש המפותל: בוגאטי שירון מוותרת על מהירות להנאה אחרת
צילום: בוגאטי