הונדה חשפה את הדור ה-11 של הונדה סיוויק סדאן, המשפחתית הקומפקטית שלה. הונדה סיוויק הוצגה לראשונה לפני 48 שנים (1972) ומאז נמכרו כ-12 מיליון יחידות של הדגם לאורך הדורות והשנים, כ-1.7 מיליון בדור הקודם (עשירי) שראה אור לראשונה בספטמבר 2015.

נראית, נוסעת
סיוויק החדשה נחשפה תחילה במרכב סדאן במהדורתה האמריקאית. עיצובה החיצוני פונה מתון מזה של הדור היוצא והזוויתי — ההופעה הכללית נקייה, יחידות התאורה צרות ועדינות ומכסה המנוע וקו הכתפיים הנמוכים משלימים הופעה רגועה למדי. סיוויק תוצע עם חישוקים בגדלים שבין 16 אינץ‘ ל-18 אינץ’. בהמשך צפויה גרסת האצ‘בק מותאמת לשוק האירופאי.

הונדה סיוויק 2021 החדשה נחשפה
צילום: הונדה

סיוויק סדאן גדולה מקודמתה; בסיס הגלגלים צמח ב-3 ס“מ ל-273 ס“מ, ממדי האורך והרוחב גדלו ב-2 ס"מ, ל-467 ו-180 ס"מ בהתאמה, והיא גם גבוהה ב-0.5 ס"מ, ל-141 ס"מ. מנגד, נפח תא המטען, 419 ליטרים, קטן ב-100 ליטרים מזה הקודם. 

בשלב זה הונדה לא מפרטת על איזו פלטפורמה מבוססת סיוויק החדשה, אך טרחה והקדישה פרק למערך המתלים של המכונית. סיוויק תוצע עם מתלה מק'פרסון מלפנים, ומאחור מפשק הסרנים רחב יותר (ב-1.3 ס“מ) והמתלה הוא רב-חיבורי. לשלדה, כך הונדה, עמידות טובה ב-8% לפיתול, שיפור של 13% בעמידות לכיפוף. יחד עם מערך הגה חדש וכיול מוקפד למתלים, בהונדה מבטיחים יכולת דינמית טובה מאשר בעבר.

הונדה סיוויק 2021 החדשה נחשפה
צילום: הונדה

מינימליסטית, טורבו
בדומה לעיצוב החיצוני, גם עיצובה של סביבת הנהג מאופיין בקווים פשוטים, אלה נמתחים לרוחבה ויוצרים הופעה נקיה, כמעט מינימליסטית. לוח מחוונים בגודל 7 אינץ‘ הוא תקני, וגודלו עד 10.2 אינץ‘ ברמות הגימור הגבוהות. למולטימדיה מסך מגע שגודלו נע בין 7 אינץ‘ לבין 9 אינץ‘ כתלות ברמת הגימור, ובכל מקרה מגיע עם תמיכה במערכות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

הונדה סיוויק 2021 החדשה נחשפה
צילום: הונדה

בתחום הבטיחות, הונדה הטמיעה לראשונה בסיוויק את כריות האוויר החדשות שלה (הוצגו כבר בדגמי אקורה), הכוללות תמיכה עדיפה לראש הנהג והנוסע מלפנים בזמן תאונה לצמצום תנודות הראש, זאת כדי להפחית את הסיכוי לזעזוע מוח. לצד חידוש זה ישנן מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

היצע המנועים מתבסס על שניים — 2.0 ליטר אטמוספרי, 158 כ"ס ו-19.1 קג"מ; 1.5 ליטר מוגדש, 180 כ"ס, 24.5 קג"מ — המוכרים מהדגם הפורש, ולאחר שעברו עדכון. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רציפה. נתוני ביצועים לא פורסמו.

הונדה סיוויק 2021 החדשה נחשפה
צילום: הונדה