הונדה HR-V – מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

הונדה הציגה ראשונה רכב פנאי קטן. ב-1999 השיקה את הונדה HR-V, אך הדגם לא נחל הצלחה ולא נוצר לו מחליף לאחר שייצורו פסק ב-2006.
 
רק ב-2013 חזרה הונדה לתחום זה, שהיה ללוהט רק לאחר הצגת הדגם השני בסגמנט זה (ניסאן ג'וק, 2010), כאשר השיקה את הדור השני של HR-V. הדגם החדש נשען על רצפה מוארכת של ג'ז, וממדיו וגם עיצובו מיקמו אותו בין דגמי הפנאי הקטנים והקומפקטיים. דגם זה הגיע לישראל ב-2015 אך לא הצליח כאן; המחיר יקר מדי וחטיבת הכוח לא מספקת.
 
לקראת 2019 הגיעה לישראל גרסה מחודשת ל-HR-V לאחר עדכון היקפי. האם היא יכולה לשנות את התמונה? 

1609195

 
עיצוב ונראות
ה-HRV נראה טוב כבר עם הצגתו, משלב מראה של כלי גדול יחסית ומוסיף להם סממני קופה מאחור – בעיקר דרך קו הקורה אך גם באמצעות הידיות המוסתרות בדלתות. השינויים שנעשו במתיחת הפנים אינם גדולים, ואלה בולטים יותר בחזית, עם פס מתכתי בוהק מעל השבכה, יחידות תאורה חדשות ופגושים מעוצבים מחדש. שינויים אלה מחברים את HR-V החדש לעיצוב העכשווי של דגמי הונדה, ועושים אותו מעט יותר שרירי.
 
פנים הרכב
כניסה לתא הנוסעים מפתיעה לטובה: סביבת הנהג נראית עדיין מקורית ומיוחדת עם מחוונים תלת-ממדיים נאים (למעט אולי צג המידע המיושן), ובקרת אקלים שנראית מודרנית ואיכותית (למרות שפקדי המגע אינם נוחים במיוחד). לאלה מצטרפת זרוע עילית נאה שמחברת את משענת היד שבין המושבים הקדמיים למרכז סביבת הנהג, ועליה נמצאים בורר ההילוכים וגם מנשאי כוסות מתוכננים היטב. עם זאת, הגישה לתא האחסון שתחתיה אינה נוחה, וקשה גם להתחבר לשקעי  USB שנמצאים שם.
 
בניגוד למראה המזמין, משטחי הפלסטיק קשיחים למגע, ולרוב פתחי האוורור אין אטימה נשלטת. לאלה מצטרפים פריטים מאכזבים כמו גלגל הגה שעשוי פלסטיק שאינו נעים למגע, מחסור בתאי אחסון גדולים, מערך מולטימדיה שאינו נאה או נוח, ובכלל אבזור שאינו מאוד עשיר. בנוסף, שפע השחור יוצר סביבת נהג כהה מדי.  

1609200

 
תנוחת הנהיגה נוחה, אבל משהו ביחסים בין הדוושות להגה אינו מושלם. התחושה הראשונית מהמושבים החדשים היא שהרכות מוגזמת, אבל בסופו של דבר הם נעימים לאורך זמן, גם אם תמיכה נוקשה יותר לגב הייתה מתקבלת בברכה. מאחור המרחב טוב, מושבי ה"קסם" מתכוונים, מאפשרים כיוון זוויות המסעד ומציעים חלל שימושי תחתיהם.
 
תא המטען גדול ושימושי, אבל הכיסוי הדקיק שלו נראה מוזר ואינו אוטם מספיק רעש; רעיון שימושי בביצוע לא מספק.     
 
התנהגות ובטיחות
מבחינת התנהגות וניהוג ה-HRV מציע יכולת שהמנוע יתקשה לאתגר. למרות תחושה רכה הוא מסתדר היטב עם פניות וגם להגה המהיר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה), שמשקלו שונה מאשר לפני החידוש, פעולה סבירה יותר. הבלמים קצת עצבניים במהירות איטית אבל מתרגלים אליהם.
 
הונדה HR-V נבחן ב-2015 ביורו NCAP וקיבל 5 כוכבי בטיחות (במבחן שאינו עדכני כיום) עם 86% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל. בתחום מערכות הבטיחות ה-HR-V אינו מצטיין, ויש לו רק בלימה אוטונומית ולכן מערכת התרעה בהתקנה מקומית (מובילאיי).

1609198

 
נוחות נסיעה
כיול מחודש למתלים הביא לכך ש-HR-V מפתיע בנוחות נסיעה טובה מאוד, והוא מטפל היטב בכל סוגי הפגמים ומסתדר גם עם פסי האטה. עם זאת, למרות שיפור בבידוד, הרכב אינו שקט ורעשי כביש ורוח נשמעים; ייתכן שחלק מהאחריות לכך היא באותו כיסוי תא המטען שאינו אוטם, וגם בכנפונים על החלונות. בכל אופן, כאשר רעשים אלה מצטרפים לשאון שיוצר המנוע, הנסיעה ב-HR-V אינה שקטה.
 
בשבילים יוצר ה-HRV תחושה שהוא חסון מאשר בעבר, ובכל אופן הוא סופג מפגעים באופן טוב למדי. שפת פגוש נמוכה מגבילה את יכולתו של הרכב בשטח, אבל על שבילים מפולסים הוא נעים לנסיעה.
 
מנוע וביצועים
בהונדה מספרים שמנוע ה-1.5 ליטר האטמוספרי המייצר 130 כ"ס עודכן, ומחשב הניהול של תיבת ההילוכים הרציפה שודרג לפעולה נעימה יותר. נתוני הביצועים, בכל אופן, ללא שינוי: משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 11.2 שניות והמהירות המרבית היא 187 קמ"ש.
 
גם נגיעה במצערת מביאה לתגובה חדה והביצועים נאותים, אבל הדרך אליהם אינה מרשימה. בסופו של דבר, לא הכוח אלא אופי הפעולה של המנוע/הילוכים הוא שמפריע. שיוט במהירות לא גבוהה נעשה באופן רגוע – אבל בכל האצה המנוע רועש; הרעש הזה נשמע כבר בסל"ד בינוני, ומפריע בייחוד בעיר, שם אין רעשי רוח וכביש שיכסו על חלק מהשאון. בנוסף, גם אם הביצועים לכשעצמם נאותים, כדי לקבל את מלוא היכולת יש ללחוץ בעוצמה על המצערת, ובתמורה סופגים הרבה רעש, וברוב הזמן צליל זה אינו מזמין.

1609196

 
התיבה הרציפה יוצרת חיקוי די מוצלח של העברת הילוכים ואינה גוררת את המנוע לסל"ד אסטרונומי בכל לחיצה על המצערת. עם זאת, היא מתעקשת לא פעם לשמור על "הילוך" ודורשת לחיצה מאוד חזקה כדי לקבל "הורדה". במצב 'ספורט' פעולתה נמרצת יותר, והיא מציבה את המנוע בסל"ד גבוה יותר ורועש למדי.
 
צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 13.5 ק"מ/ל', ובתנועה נינוחה מדובר בין 14 ל-15 ק"מ/ל'.
 
תמורה
השיפורים שנעשו בהונדה HR-V מורגשים, חיוביים, אך אינם משנים את התמונה. הבשורה הטובה היא שמדובר ברכב עם בסיס טוב, והדבר בולט בנוחות הנסיעה ובהתנהגות וגם בשימושיות ובמרחב שהם קרובים לאלה המוצעים בקטגוריה הגדולה יותר.

1609199

 
אבל למרות השיפור המורגש, חטיבת הכוח עדיין רועשת ומתאמצת וגם רעשי הרוח והכביש נשמעים מדי מחוץ לעיר; מנוע הטורבו (182 כ"ס) שיגיע בעתיד יהיה תוספת מבורכת. בנוסף, האבזור ב-HR-V אינו עשיר, מערכות הבטיחות חסרות, והמחיר – 139,000 שקלים ברמת הגימור 'קומפורט' שנבחנה – גבוה לכשעצמו וביחס למתחרים וקשה להצדקה.

*פורסם ב-14.01.19 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
144900
החל מ- 1,437 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3594
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
433
רוחב
177
גובה
160
משקל
1320
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
431
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1533
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
6600
מומנט מירבי (קג"מ)
15.8
סל"ד למומנט מירבי
4600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
187
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.3
צריכת דלק - עירונית
15.9
צריכת דלק - ממוצעת
18.8
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
14.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת מובילאיי

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
חלונות אחוריים כהים, משענת יד אחורית
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

7 1

דגם הונדה HR-V
גרסה HR-V מ. פנים 1.5 ל', אוט', Elegance
מחיר 144900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 187
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 18.8
נפח תא מטען (ליטר) 431
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 9. נראה משעמם מדי

    גיל 23 ינואר 2019, 20:08

  2. 4. רכב מצויין, מרגישים כשעולים עליו את האיכויות

    אבי 14 ינואר 2019, 16:33

  3. 1. מה יש ליבואן ולהגה מפלסטיק! בושה

    s 14 ינואר 2019, 11:37