5 משפחתיות קומפקטיות הנמכרות ביותר בישראל 2022
בשנת 2022 סגמנט המשפחתיות ירד בהיקפו בכ-27% ומשפחתית אחת שולטת בו ביד רמה. האם החידושים של שנת 2023 יחזירו את המשפחתיות למרכז הבמה?
במשך שנים המשפחתית הקומפקטיות שלטו בשוק הישראלי והחזיקו בנתח שוק של עשרות אחוזים – מותג רכב שלא הציע בישראל משפחתית שכזו, עדיף גם בגרסה מותאמת לשוק הליסינג, פשוט לא יכל היה להותיר חותם משמעותי מבחינת היקפי מסירות. אלא שהשנים חלפו, טעם הלקוחות השתנה וסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות כיום הוא השלישי בלבד בהיקפו, לפניו שני סגמנטים שונים של רכבי פנאי (קטנים וקומפקטיים).
נתח השוק של המשפחתיות עומד כיום על 12.8% בלבד, ירידה של 27.4% משנת 2021.
5 המשפחתיות הקומפקטיות הנמכרות בישראל 2022
טויוטה קורולה – 10,751 יח'
יונדאי איוניק – 5,747 יח'
יונדאי אלנטרה – 5,669 יח'
סקודה אוקטביה – 3,624 יח'
מאזדה 3 – 1,746 יח'
צילום: יואל פלרמן
בסגמנט זה נותרה מובילה אחת ברורה שמסרה לבדה יותר מכל רכב פנאי אחר – טויוטה קורולה. המשפחתית היפנית ממשיכה להציג מספרים נאים – כנראה ששילוב המונחים קורולה-היברידית עדיין אומר משהו למספיק אנשים. הגרסה ההיברידית אחראית לכמעט 10,000 יח' ממסירות הדגם בישראל ותצורת המרכב הפופלרית ביותר היא הסדאן עם מעל ל-8,500 יח' (כ-80% מהמסירות). ובכל זאת, על אף המספרים המרשימים גם השם 'קורולה' לא מספיק כדי למנוע פגיעה ומעבר לפנאי – בשנת 2022 מסירות הדגם ירדו ב-36%, הרבה יותר מהירידה הכללית בשוק (7.8%).
צילום: יואל פלרמן
במקום השני מתייצבת מכונית שכבר איננה משווקת וספק אם אי פעם תשוב בדור חדש – יונדאי איוניק. ייצור המשפחתיות ההיברידית של יונדאי הופסק בשנה שעברה, אך היבואן הצטייד במלאי גדול וזה נמסר במלואו במהלך הרבעון הראשון של השנה – וכאמור, זה הספיק לה כדי להתייצב אפילו לפני היורשת שלה, יונדאי אלנטרה, אשר צמודה לה במקום השלישי. שתי המשפחתיות של יונדאי מסרו יחדיו מעט יותר מקורולה (כ-6%) אך עדיין פחות מהנתון המשולב שלהן בשנה שעברה (כ-11% פחות).
צילום: יואל פלרמן
השמות הבאים ברשימה דומים לאלה של השנה שעברה, אך היקפי המסירות נמוכים בהרבה ולכולן ירידה חדה יותר מזו של כלל השוק. סקודה אוקטביה שהייתה שלישית יורדת למקום הרביעי ומסרה 45.7% פחות מאשר בשנת 2021. רנו מגאן גרנד קופה שהייתה חמישית מוצאת את עצמה השנה במקום השישי לאחר ירידה של כ-61.7% בהיקף המסירות. במקום החמישי מתייצבת השנה מאזדה 3 למרות שאיבדה כ-45.8% ביחס ל-2021.
צילום: אלי שאולי
בשנת 2023 צפויות להצטרף לסגמנט מספר משפחתיות – חלקן דורות חדשים לדגמים מוכרים, חלקן חדשות לגמרי. המשותף לרבות מהן הוא תהליך חשמול מואץ, בין אם בגרסאות היברידיות-נטענות שצפויות להפוך פופולריות יותר בסגמנט זה השה, ובין אם בגרסאות ודגמים חשמליים לגמרי. כך למשל פריוס החדשה צפויה להגיע בגרסה נטענת, פיג'ו 308 עשויה להציג כאן עד לסוף השנה מהדורה חשמלית ו-MG4 המסקרנת בעלת הפלטפורמת החשמלית הייעודית צפויה להגיע גם היא.
צילום: יואל פלרמן
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב